بررسی هایما اس 7 و مقایسه با اس 7 توربو

خودرولوکس

- 97/08/19
بررسی هایما اس 7 و مقایسه با اس 7 توربوشرکت هایما که در سال ۱۹۹۲م تاسیس شده، همواره در مشارکت با شرکت مزدای ژاپن موفق عمل کرده و هایما S7 که روی پلتفرم مزدا CX-7 بنا شده، حاصل این همکاری است.هايما در سال 1992 توسط بخش خصوصی و با همکاری و مشارکت شرکت مزدا تاسیس گردید و در سال 2006 سهم مزدا به شرکت خودرو سازي FAW انتقال يافت كه سومين شركت برتر در سال 2013 به لحاظ تعداد توليد در كشور چين مي باشدهايما S7 يك خودرو شاسي بلند جديد، با ظاهر و تجهيزات مناسب نموده است. اين خودروي شاسي بلند از امكانات ايمني مناسب ، اتاق جادار براي سرنشينان و تجهيزات رفاهي كامل در كنار طراحي مدرن كه برگرفته از فن آوری مزدا مي باشد برخوردار است .S7 يكي از پرفروش ترين محصولات شركت هايما درسال 2013 مي باشدكه توانسته با بهره گيري از امكانات و تجهيزات به روز جايگاه مناسبي را در بازار رقابتي به خود اختصاص دهد.
بررسی هایما اس 7 و مقایسه با اس 7 توربو
در طراحی ظاهری این خودرومی‌توانید خطوطی سیال را ببینید که با استفاده از زوایای نه چندان تند، نمایی پخته و در عین حال هیجان‌انگیز ایجاد کرده‌اند. رگه‌هایی از سبک طراحی مزدا شریک تجاری هایما نیز در طراحی این خودرودیده می‌شود. درون کابین خودروی ۷‌S با تکیه بر مد روز در طراحی کابین و عناصر مدرن شکل‌گرفته و کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین یک سر و گردن بالاتر از رقیبان است. علم ارگونومی (ارتباط منطقی اجزا با هم) نیز در جای جای کابین قابل لمس است. چراغ‌های جلو با گرافیک زیبا و دِی‌لایت‌های‌شان در ترکیب با حجم‌پردازی گلگیرها، هارمونی خوبی در طرح ایجاد کرده‌اند. درست در بالای چراغ‌های جلو و از روی در محفظه موتور، یک برآمدگی می‌بینیم که با حرکت به سمت عقب از پایین ستون A عبور کرده و خط شانه خودرو را تشکیل می‌دهد و از زیر ستون‌های Bو C گذشته و تا ستونD در انتهای خودرو ادامه می‌یابد. سپر جلو نیز در تناسب با طرح چراغ‌ها، دارای ۲ بخش چند ضلعی در کناره‌هاست که چراغ‌های مه‌شکن را میزبانی می‌کنند.

هایما s7 با موتور ۴سیلندر مجهز به سامانه باز و بست متغیر سوپاپ‌ها (VVT-i) عرضه می‌شود. این موتور ۴سیلندر دارای ۱۶ سوپاپ برای تنفس بهتر است و می‌تواند با رسیدن به دور ۶ هزار در دقیقه، قدرتی معادل ۱۴۸ اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. ضمنا نمودار آزمون‌های فنی پیشرانه نشان می‌دهد، در دور ۴۵۰۰‌ گشتاوری معادل ۱۸۰ نیوتن متر زیر پدال گاز قرار می‌گیرد. این خودرو با ۲ گیربکس ۵ سرعته دستی و ۵ سرعته اتوماتیک وارد بازار می‌شود. مدل اتوماتیک دارای رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی است و مدل مجهز به گیربکس دستی از رینگ‌های ۱۶ اینچی بهره می‌برد. ظرفیت مخزن سوخت این خودرو ۶۱ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی مدل دستی ۸/۱ و مدل اتوماتیک ۸/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این ویژگی، هایما ۷‌S را در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار داده و استهلاک پایین، از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

هایما در پاسخ به تقاضای مشتریان با استفاده از تکنولوژی روز اقدام به تولید خودرو ھایما با موتور قدرتمند توربوشارژ نموده است.محصول جدید ھایما توربو شارژ ضمن برخورداری از زیبایی ، ایمنی و تجھیزات مناسب، دارای موتور پرقدرت مجھز به توربو شارژر بوده و میتواند بعنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد
سامانه توربوشارژر متشکل از یک مجموعه توربین و کمپرسور دارای محور مشترک می‌باشد. توربین در مسیرگازھای اگزوز و کمپرسور در مسیر ھوای ورودی موتور قرار می‌گیرد. برخورد گازھای خروجی با پره‌ھای توربین موجب چرخش محور آن شده و در نتیجه کمپرسور به چرخش در می‌آید . چرخش کمپرسور در مسیر ھوای ورودی باعث می‌گردد فشار ھوا افزایش یافته و میزان ھوای وارد شده به موتور افزایش یابد. سیستم توربوشارژ سبب میگردد ظرفیت پذیرش ھوای موتور از ظرفیت اسمی آن بیشتر گردد با بالاتر رفتن میزان ھوا، مقدار سوخت بیشتری را میتوان درون آن تزریق کرد و نتیجتأ قدرت موتور افزایش می‌یابد.

نکته دارای اھمیت این است که شروع عملکرد سامانه توربوشارژ از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه به بالا می باشد. لذا در زمان حرکت در ترافیک و زمان ھایی که نیازی به قدرت بالا نمی‌باشد، موتور مانند موتورھای معمولی عمل می‌نماید و فقط در زمان نیاز به قدرت زیاد توربوشارژ وارد عمل میگردد و توان موتور را افزایش میدھد؛ این به آن معنی است که به عنوان مثال موتور ۱۸۰۰ سی سی توربو در ترافیک شھری مانند موتور معمولی ۱۸۰۰ سی سی عمل میکند ولی در دور موتور بالاتر از ۱۷۰۰ مانند موتور ۲۴۰۰ سی سی قدرت تولید میکند. این موضوع سبب میگردد راندمان کلی این موتورھا بدلیل احتراق کاملتر سوخت در قیاس با موتورھای معمولی بھبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

تفاوت ھای S7 توربو با مدل قبلی :


. تفاوت در ظاھر خودرو
· موتور ۱٫۸ لیتری توربو شارژ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور
· گیربکس ۶ دنده اتومات و دستی در مدل جدید (ساخت کشور کره)
· دوربین ۳۶۰ درجه
advertising