قیمت و مشخصات فنی تویوتا سوپرا 2020 مشخص شد

خودرواسپرت

- 98/02/18
قیمت و مشخصات فنی تویوتا سوپرا 2020 مشخص شدپس از ماه‌ها انتظار، شرکت تویوتا قیمت و مشخصات فنی سوپرای ۲۰۲۰ را منتشر کرد. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر خطی بی‌ام‌و بهره می‌برد و در مدل پایه ۴۹ هزار دلار قیمت دارد.
تویوتا قصد دارد پس از وقفه‌ای ۲۱ ساله، بار دیگر مدل سوپرا را در بازار آمریکا عرضه کند. بنابراین به‌زودی مشخص خواهد شد که آیا نسل جدید این خودرو در حد و اندازه‌های نسل چهارم افسانه‌ای ظاهر خواهد شد یا خیر. تویوتا اکنون مشخصات فنی و قیمت دقیق تویوتا سوپرای نسل جدید را منتشر کرده است.
قیمت و مشخصات فنی تویوتا سوپرا 2020 مشخص شد
نسل جدید سوپرا حاصل همکاری بین تویوتا و بی‌ام‌و است؛ درنتیجه، مدل جدید این خودرو از پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی بی‌ام‌و با ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. پیشرانه نسل جدید سوپرا با جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار هماهنگ شده است و انتقال قدرت به دیفرانسیل لغزش محدود فعال عقب انجام می‌گیرد.

با درنظرگرفتن این مشخصات، تویوتا سوپرا جدید در مدت زمان ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد. بیشینه سرعت این خودرو هم ۲۵۰ کیلومتربرساعت است. عرضه‌ی سوپرا ۲۰۲۰ از تابستان امسال آغاز می‌شود و قیمت درنظرگرفته‌شده برای مدل پایه به ۴۹,۹۹۰ دلار می‌رسد.

مدل پایه‌ی سوپرا در حالت استاندارد از روکش آلکانترا برای صندلی‌ها و نمایشگر ۶.۵ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات بهره می‌برند. قیمت مدل پرمیوم ۴ هزار دلار بیشتر از نمونه پایه‌ است؛ اما دارای ویژگی‌های لوکس جدید خواهد بود. ازجمله آپشن‌های این مدل می‌توان به صندلی‌های چرمی به‌همراه گرم‌کن، سیستم شارژ بی‌سیم تلفن همراه و سیستم صوتی حرفه‌ای JBL با ۱۲ بلندگو اشاره کرد. علاوه‌براین، ویژگی‌هایی همچون HUD، اپل کارپلی و نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم سرگرمی به‌همراه راهیاب ماهواره‌ای هم در این مدل به‌کار رفته است.

۱۵۰۰ مدل اول که در بازار آمریکا عرضه می‌شوند، Launch Edition نام دارد که ۵۵,۲۵۰ دلار قیمت خواهد داشت. این مدل‌ها در رنگ‌های سفید، سیاه و قرمز عرضه می‌شوند. علاوه‌براین، تمامی نمونه‌های Launch Edition با تریم فیبرکربن، پوشش قرمز آینه‌های بغل و رینگ‌های ۱۹ اینچی با پوشش تیره مات عرضه می‌شوند. سؤال اصلی این است که باوجود قطعات مشترک فراوان بین تویوتا سوپرا و بی‌ام‌و Z4، آیا سوپرا هویتی جداگانه خواهد داشت یا به‌عنوان یک خودروی بی‌ام‌و با نشان تویوتا شناخته خواهد شد.

تویوتا بارها از هزینه‌های ساخت یک خودروی اسپرت جدید و بهره‌گیری از پلتفرم مشترک صحبت کرده بود. بنابراین پیشرانه و شاسی هردو نمونه‌ی Z4 و سوپرا با همکاری مهندسان تویوتا و بی‌ام‌و ساخته‌ شده است. همچنین، طبق برآوردها، اگر شرکت تویوتا با بی‌ام‌و همکاری نمی‌کرد، فرایند ساخت نسل جدید سوپرا بیش از دو سال به‌تعویق می‌افتاد و قیمت این خودرو به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسید. تتسویا تادا، مهندس ارشد پروژه‌ی سوپرا، می‌گوید:
اگر نسل جدید سوپرا با قیمت گزافی ساخته می‌شد، در آن‌صورت از هدف ساخت خودروهای اسپرت تویوتا منحرف می‌شدیم. ما قصد داشتیم خودرویی بسازیم که افراد معمولی توان خریدش را داشته باشند. به‌همین‌دلیل، در سوپرای جدید از مواد گران‌بها همچون فیبرکربن استفاده نشده است.
نظرات خود را دررابطه با تویوتا سوپرای نسل جدید، با ما درمیان بگذارید.
advertising