قیمت و مشخصات فنی پورشه 911 اسپیدستر اعلام شد

خودرواسپرت

- 98/02/17
قیمت و مشخصات فنی پورشه 911 اسپیدستر اعلام شدپورشه به‌تازگی قیمت و مشخصات فنی 911 اسپیدستر را منتشر کرده است. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۵۰۲ اسب‌بخاری بهره می‌برد و نزدیک به ۲۷۰ هزار یورو قیمت دارد.
پورشه با معرفی مدل جذاب ۹۱۱ اسپیدستر (Speedster) در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹، طرفداران خود را هیجان‌زده کرد. این خودرو بر پایه‌ی شاسی ۹۱۱ معرفی‌شده در سال ۲۰۱۲ تولید شده است. اکنون ثبت سفارش برای این خودرو در بازار اروپا آغاز شده و قیمت آن‌هم مشخص شده است.
قیمت و مشخصات فنی پورشه 911 اسپیدستر اعلام شد
با وجود اینکه هنوز قیمت این خودرو در بازار آمریکا مشخص نشده؛ اما ۹۱۱ اسپیدستر در اروپا با قیمت ۲۶۹,۲۷۴ یورو عرضه خواهد شد. با قیمت بیش از ۳۰۱,۰۰۰ دلار خواهد بود؛ اما پورشه احتمالا ساختار قیمت‌گذاری خود را برای بازار آمریکا تغییر خواهد داد. قیمت درنظر گرفته‌شده برای پورشه ۹۱۱ اسپیدستر تقریبا به اندازه مدل قدرتمند GT2 RS است؛ اما چه چیزی باعث می‌شود که خریداران به‌جای GT2 RS، اسپیدستر را خریداری کنند؟

نه‌تنها ظاهر دلنشین بدنه و سقف باز‌شونده به جذابیت‌های ظاهری این نمونه می‌افزاید، بلکه زیر پوست این خودرو همان پیشرانه قدرتمند GT3 RS قرار گرفته است. ۹۱۱ اسپیدستر از پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که قادر به تولید ۵۰۲ اسب‌بخار قدرت است و برای عکس‌العمل بهتر، از دریچه گاز‌های جداگانه‌ی جدید بهره می‌برد.
پیشرانه‌ی این خودرو تا ۹۰۰۰ دوربردقیقه کار می‌کند و تنها راه تعویض دنده به وسیله جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی خواهد بود. شاسی ۹۱۱ اسپیدستر دقیقا مشابه GT3 RS نیست، بلکه مهندسان پورشه با استفاده از سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و دسته‌موتورهای دینامیک، شاسی این خودرو را بهبود بخشیده‌اند.

علاوه‌براین، وزن پورشه ۹۱۱ اسپیدستر هم به‌لطف استفاده از فیبرکربن در گلگیرها و سقف بازشونده‌ی‌ دستی سبک‌وزن، به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است. جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته این خودرو هم نسبت به جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دوکلاچه رایج پورشه، سبک‌تر است.

درنتیجه‌ی این تغییرات، شرکت پورشه اعلام کرده که ۹۱۱ اسپیدستر در ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه سرعت آن‌هم ۳۰۷ کیلومتربرساعت خواهد بود. به مناسبت یادبود تولید اولین خودرو اسپرت پورشه با کد 356 در سال ۱۹۴۸، تنها ۱۹۴۸ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد. خریدارانی که ۹۱۱ اسپیدستر را سفارش بدهند، می‌توانند ساعت مخصوص پورشه با قیمت ۹,۹۵۰ یورو را خریداری کنند.
advertising