10 خودروی اسپرت برتر تویوتا

خودرواسپرت

- 98/01/23
10 خودروی اسپرت برتر تویوتاتویوتا مسلما اولین خودروسازی نیست که وقتی به خودروهای با کارایی بالا فکر می کنید به ذهنتان می رسد,اما این خودروساز ژاپنی تاریخ پر فراز و نشیبی در ساخت برخی خودروهای عالی اسپرت داشته است.

نام هایی مانند سوپرا,سلیکا و 2000GT همه راه خود را به قلب ها و ذهن های دوستداران خودرو در تمام دنیا یافتند.اما بهترین بهترین کدام است؟10 خودروی اسپرت برتر تویوتا کدام هستند؟بعد از در نظر گرفتن نکاتی مانند عملکرد,اهمیت تاریخی و ظاهر کلی خودرو,توانستیم لیست زیر را فراهم کنیم.
10 خودروی اسپرت برتر تویوتا

1. تویوتا S800


S800 اولین خودروی اسپرت مناسب و خوب تویوتا بود.نیروی S800 را یک موتور 2 سیلندر 0.8 لیتری تامین می کرد.این موتور نیروی کم 44 اسب بخار تولید می کرد و خودرو وزنی کمتر از 1300 پوند داشت.این خودرو یک خودروی دو سرنشینه بود که دارای سقف تاشو بود.
با داشتن ظاهر و سواری خوب,S800 تاریخ بلند بالای تویوتاهای اسپرت را آغاز کرد.

2. تویوتا GT86


این خودرو در سال 2012 معرفی شد,تویوتا GT86 با اسم های متفاوتی در دنیا از جمله سیون FR-S و سوبارو BRZ شناخته می شد.به عنوان یادمان و برگشت به خودروهای اسپرت اولیه ساخته شد,این خودرو با وزن کم یک خودرو با حالت انتقال نیرو به چرخ های عقب دو درب با سواری عالی می باشد.نیروی این خودرو توسط یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری تامین می شود که 200 اسب بخار نیرو تولید می کند.

3. تویوتا سوآرر توربو


اگرچه 4 نسل از سوآرر ها وجود داشتند,این ورژن ها و مدل ای توربوشارژ بودند که استانداردهای جدیدی در عملکرد و لوکس بودن بنیان نهادند.در اسل 1988,دو موتور توربوشارژ برای سوآرر ارائه می شدند,اما این گنجایش موتور 6 سیلندر توربوشارژ 2.5 لیتری 1JZ در سال 1991 بود که این خودرو را همانند یک راکت سریع می کرد.بهتر از همه این بود که این خودرو می توانست دارای جعبه دنده ی دستی باشد.

4. تویوتا اسپرینتر ترونو و کرولا لوین(AE86)


با الهام گیری از تویوتا GT86, مدل های AE86 تویوتا اسپرینتر ترونو و کرولا لوین تبدیل به افسانه هایی در دنیای سواری های کوچک شدند.این خودروها به عنوان اساس و پایه ی خودروهای مسابقه ای و هیولاهای پر قدرت استفاده می شدند.AE86 دارای یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری بود که می توانست بین 112 تا 128 اسب بخار نیرو تولید کند که این به منطقه و سال بستگی داشت.
این خودرو ها به فرم های هاچبک و کوپه موجود هستند,این خودروهای با وزن کم و حالت انتقال نیرو به چرخ های عقب یکی از مقرون به صرفه ترین خودرو ها در اواست دهه ی 1980 بودند.

5. تویوتا سلیکا AWD توربوس


سلیکا اسمی است که مدت ها ورد زبان ها بوده است. در زمان امپراطوری خودروهای با حالت انتقال نیرو به چرخ های عقب یا جلو,این مدل های با حالت انتقال نیرو به همه ی چرخ ها بودند که چیز خاصی به حساب می آمدند.این خودرو در سال 1986 با نام GT – Four به عنوان اولین سلیکای توربوشارژ با حالت انتقال نیرو به همه ی چرخ ها به بازار آمد که نیروی آن توسط یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری با 190 اسب بخار نیرو تامین می شد.سال بعد با عوان توربو آل – ترک به آمریکای شمالی راه یافت.
GT – Four دو نسل دیگر از سلیکا را ادامه داد,که آخرین مدل های این خودروی ژاپنی در دهه ی 1990 251 اسب بخار نیرو داشتند.

6. تویوتا MR2


یک خودروی دو سرنشینه با موتور متوسط همیشه فریب دهنده است,اما MR2 ورای این رفت چون یک خودروی زیبای با قیمت بالا نبود,در عوض خودرویی بود که توسط مشتریان سطح متوسط جامعه قابل خریداری بود.در ابتدا این خودرو دارای موتورهای 4 سیلندر دمیدنی و یک سوپرشارژر بر روی آنها بود,وثتی نسل دوم MR2 به بازار آمد,اوضاع جدی شد.در شمال آمریکا,MR2 دارای موتور توربوشارژ 2 لیتری بود که 200 اسب بخار نیرو تولید می کرد.در ژاپن,همان موتور می توانست در بیرون از کارخانه اصلاح شده و 241 اسب بخار نیرو تولید کند.

7. تویوتا جی تی – یک


تنها دو نمونه از این خودروهای مسابقه ای قانونی ساخته شدند,اما جی تی – یک تنها به منظور نمایش توانایی تویوتا ساخته شد.نیاز بود ساخته شود تا به اهداف خودباوری ملی برای رقابت در مسابقات 24 ساعته ی لمانس خدمت کند,خودروی مسابقه ای جی تی – یک دارای یک موتور V8 توربوشارژ 3.6 لیتری بود که می توانست 600 اسب بخار نیرو تولید کند.مسلما,بقیه ی جنبه ها بسیار تاثیرگذار هستند,مانند طی کردن 400 متر در 10.1 ثانیه زمان و هر مزیت دیگری که انتظارش را داشته باشید.اما,چون تنها دو نمونه از آن ساخته شد,پس هیچکدام از آنها را امروزه در جاده ها نمی بینیم.

8. تویوتا 2000GT


آیا ممکن است این خودرو زیباترین تویوتایی باشد که تا به حال ساخته شده است؟احتمال زیادی دارد.تعداد کمی از آن ساخته شد و امروز قیمت بسیار بالایی دارد,2000GT به دنیا نشان داد که تویوتا می تواند یک خودروی اسپرت واقعا خوب در سال 1967 بسازد.
وجود 2000 در نام آن به موتور 6 سیلندر 2000 سی سی اشاره دارد که می تواند 150 اسب بخار نیرو تولید کند.وزن خودرو کمتر از 2500 پوند است,2000GT سریعترین خودروی جاده ها نبود اما سواری عالی و لذت بخشی داشت و مهم نبود که چقدر سرعت داشت فقط بسیار زیبا بود.

9. لکسوس LFA


این خودرو از لحاظ تکنیکی یک تویوتا نیست.اما لکسوس LFA یک مهندسی فوق العاده و باور نکردنی بود که در آخر دوره اش,توسط کمپانی ای که با نام تویوتا شناخته می شد تولید شد.با قرار داشتن موتور در جلو و موتور V10 4.8 لیتری LFA مسلما این یک خودروی پر سر و صدا بود که 552 اسب بخار نیرو داشت.
این مقاله جای مناسبی برای توضیح همه ی جنبه های مکانیکی فوق العاده ی LFA نیست اما این خودرو یک لکسوس بسیار گران قیمت و بسیار سریع است و سواری آن فوق العاده است.

10. تویوتا سوپرا توربو


سوپرا به زبان ساده برگ برنده ی نهایی تویوتا است.این خودروی اسپرت یکی از برترین های این برند است و چیزی است که بسیاری از تویوتا انتظار دارند آن را بازسازی کند.این خودرو ابتدا در سال 1978 معرفی شد,علی رغم وجود برخی ورقه های آهنی منحصر به فرد,سوپرا بیشتر یک مدل اسپرت تقریبا شبیه به سلیکا است تا چیزهای دیگر.
در سال 1986,سوپرا یک مدل پر طرفدار شد و کارایی و عملکرد آن بهبود یافت که این امر به لطف موتورهای 6 سیلندر قدرتمند در هر دو مدل های دمیدنی و توربوشارژ به وقوع پیوست.اما این آخرین نسل از سوپرا است که نمادش در ذهن دوستداران خودرو هک شده است.این خودرو دارای موتور 6 سیلندر توربوشارژ 4 لیتری با 320 اسب بخار نیرو است,عملکرد و کارایی سوپرا از بسیاری از خودروهای گران قیمت تر از تویوتا بهتر بود.
advertising