نسل جدید تویوتا سوپرا 2020 به طور رسمی رونمایی شد

خودرواسپرت

- 97/10/24
نسل جدید تویوتا سوپرا 2020 به طور رسمی رونمایی شدمحبوب ترین محصول اسپرت تویوتا بعد از هفده سال توقف تولید دوباره در چرخه تولید قرار گرفت در این مدت در سال2007 مدل مفهومی این خودرو ارائه گردید این خودرو تا سال آینده با قیمت رسمی پنجاه هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید
نسل جدید تویوتا سوپرا 2020 به طور رسمی رونمایی شد
در تصاویر منتشر شده، سه ورودی هوا در بخش جلویی این خودرو مشاهده می شود. دماغه نسل جدید تویوتا سوپرا طراحی شبیه به خودروی مفهومی FT-1 دارد در بخش پشتی این خودرو شاهد حضور اسپویلر و یک بال باریک هستیم. تویوتا برای این خودروی اسپرت دو خروجی اگزوز با طراحی دوار در نظر گرفته است وقتی از نمای جانبی به تویوتا سوپرا بنگریم، با یک فرم پویا که از ترکیب هنرمندانه قوس ها و حجم های مختلف بوحود آمده، روبرو خواهیم شد. دماغه رو به پایین، کاپوت کشیده، شیب زیاد سقف، شکاف بزرگ روی در، رکاب ها، گلگیر متورم عقب و برآمدگی زیبای صندوق عقب که نقش یک اسپویلر را ایفا می کند، از شاخصه های اصلی قابل ذکر سوپرا در این نما هستند.

شاید برچسب قیمت تویوتا سوپرا 2020هنگفت به‌نظر رسد؛ اما با‌توجه‌ به امکانات فنی و توانایی‌ها، می‌توان از فروش درخورتوجه این خودرو مطمئن بود. پیشرانه‌ی سه لیتری6 سیلندر توربوشارژ، قدرتی معادل 335اسب‌بخار تولید می‌کند که برای خودرویی در حد‌واندازه‌ی سوپرا، راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. علاوه‌بر پیشرانه‌ی قدرتمند، تقسیم وزن پنجاه پنجاه یکی از نکات جذاب در مهندسی این خودرو محسوب می‌شود.نسخه‌ی استاندارد در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا، به سیستم تعلیق با ارتفاع قابل تنظیم‌ و فناوری مدیریت هوشمند دیفرانسیل‌عقب و سیستم کنترل لانچ (شتاب‌گیری ناگهانی)، رینگ‌های اسپرت 17 اینچ، نمایشگر لمسی 6.5 اینچ و دوربین عقب، مجهز خواهد بود

کابین تویوتا سوپرا ساده تر طراحی شده و خبری از حجم ها و اشکال پیچیده نیست. برای مثال داشبورد خودرو سطحی صاف و یکدست داشته و نمایشگر ایستاده سیستم اینفوتینتمنت در میانه های آن جا خوش کرده است. در زیر این نمایشگر هم دکمه های مختلفی تعبیه شده اند که وظیفه کنترل سیستم ها و امکاناتی از قبیل تهویه مطبوع را بر عهده دارند.مثل اکثر خودروسازان، تویوتا نیز از صفحه نمایش دیجیتال در پشت فرمان استفاده کرده تا از طریق آن اطلاعات لازم را در اختیار راننده بگذارد. نکته جالب اینکه با کمی دقت در اجزایی مثل فرمان سه شاخه، دسته دنده و دکمه گردان موجود بر روی کنسول مرکزی، می توان شباهت هایی آشکار بین سوپرا و محصولات ب ام و پیدا کرد.

نسل جدید سوپرا، از هر جهت یک خودروی جهانی محسوب می‌شود. مراحل تست فنی در جاده‌ها و پیست‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، امریکا و ژاپن انجام شده است؛ ضمن اینکه خط تولید نهایی در اتریش خواهد بود. تویوتا سوپرا، حاصل همکاری فنی بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن با بی‌ام‌و آلمان است. پیشرانه‌ی سه لیتری، ساخت بی‌ام‌وT مشترک با Z4، مدل 440i و بسیاری دیگر محصولات برند آلمانی است.
advertising