نگاهی به خودرو مفهومی تویوتا فاین کامفورت

خودرولوکس

- 97/10/09
نگاهی به خودرو مفهومی تویوتا فاین کامفورتخودروی مفهومی جدید تویوتا این کمپانی خوشنام ژاپنی Fine-Comfort Ride نام داشته و به اندازه اسم‌هایی چون سوپرا یا حتی لندکروزر دینامیک نیست! اما کانسپت جدید تویوتا از نظر نوآوری چیزی کم ندارد.در حالی که برخی این خودرو را از نسل مینی‌ون‌های شخصی می‌دانند، تویوتا اعلام کرده که مدل مفهومی‌اش تلاشی برای ساخت نسل جدیدی از سدان‌های برجسته و برتر است.
نگاهی به خودرو مفهومی تویوتا فاین کامفورت
این خودروی نمایشی پیش‌نمایشی از سفرهای طولانی‌مدت خودکار با قوای محرکه هیدروژن سلول سوختی دارد. کابین Fine-Comfort Ride بر پایه طراحی الماس مانند شکل گرفته به گونه‌ای که در محدوده سرنشینان پهن‌ترین فضا را ایجاد کرده و سپس به‌سوی عقب باریک‌تر شده است.فاین- کامفورت خودروی بزرگی است و طول آن به 4,830 میلی‌متر می‌رسد. این در حالیست که فاصله بین محورهای خودرو 3,450 میلی‌متر اعلام شده است. ارتفاع خودرو 1,650 و عرض آن 1,950 میلی‌متر برآورد شده است.ورود و خروج به خودرو به لطف درهای کشویی -مانند طراحی درهای ون- و همچنین فقدان ستون B بسیار آسان است. به محض ورود به خودرو حس و حال سال‌های 2050 را درخواهید یافت

با پیشرانه‌های الکتریکی انفرادی این خودرو کوتاه‌تر از ون سی نا بوده اما فاصله بین محوری بیشتری دارد. Fine-Comfort Ride همچنین اندکی پهن‌تر بوده اما ارتفاعی کمتری دارد. هنوز مشخصات قوای محرکه هیدروژنی این خودروی مفهومی اعلام نشده اما گفته می‌شود تنها در سه دقیقه می‌توان خودرو را شارژ کرد و به محدوده حرکتی حدود 620 کیلومتری دست یافت.

تنظیمات کابین منعطف هستند. نیمکت عقبی ثابت بوده اما چهار صندلی کاپیتانی را می‌توان جابجا کرد و طراحی‌های مورد انتظار در یک مینی ون یا کراس اوور را ایجاد کرد. همچنین چندین صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در کابین تعبیه شده‌اند.صفحه نمایش‌های گسترده تقریبا تمام داشبورد را به تصرف خود درآورده‌اند و فرمانی با شکل نامتعارف به صفحه نمایشگر متصل است.راننده به یک نمایشگر روبه‌روی سر نیزدسترسی دارد و برخی از اطلاعات خودرو روی شیشه‌های جانبی به نمایش درمی آیند.
advertising