تویوتا هایلوکس تونکا آفرودر قدرتمند

خودروآفرود

- 97/09/01
تویوتا هایلوکس تونکا آفرودر قدرتمندتویوتا یکی از مشاهیر دنیای خودرو در دهه‌ های گذشته به شمار می‌آید تویوتا در سالگرد موفقیت هایلوکس به‌عنوان پرفروش‌ترین وانت استرالیا، دست به معرفی مدل مفهومی تویوتا تونکا زده است
تویوتا با تحول در خودروی قدرتمند هایلوکس، آن را به یک وانت غول‌آسا تبدیل کرده است که توان عبور از تمامی جاده‌های سنگلاخی و آفرود را دارد این خودرو این روزها نه به عنوان یک خودروی کار بلکه به عنوان یک آفرودر در دنیا جلب توجه می‌کند این نسخه براساس یکی از محبوب‌ترین پیک‌آپ تراک‌های دو کابینه ساخته شده و درب موتور فیبر کربنی از ویژگی‌های آن به حساب می‌آید
تویوتا هایلوکس تونکا آفرودر قدرتمند
تویوتا هایلوکس تونکا از قابلیت های خاص آفرود پذیری ،طراحی جدید ،رنگ بندی زرد و مشکی ،اکسل با ارتفاع زیاد ،سیستم تعلیق ویژه تویوتا هایلوکس تونکا ،رینگ با طراحی جدید 17 اینچی و تایر های بسیار بزرگ و برجسته 35 اینچی بهره برده است.از آنجایی که این هایلوکس ویژه ساختار آفرودی دارد، در محفظه بار یک فریم لوله‌ای جداکننده قرار گرفته است تا جای مناسب و دسترسی آسان به تجهیزاتی از قبیل سوخت دیزل اضافه، جعبه ابزار، تجهیزات اطفای حریق، جک سنگین و لاستیک زاپاس ایجاد شود.

کاپوت تونکا دارای روکش فیبر کربن است، ضمن آنکه برآمدگی کاپوت، ناشی از بزرگ بودن پیشرانه و ورودی‌های هوا است. روی سقف تونکا یک چراغ LED برای تأمین نور در جاده‌های تاریک بیرون شهری تعبیه ‌شده است. یک صفحه‌ی فلزی 6 میلی‌متری ضخیم برای محافظت از موتور و سایر قطعات در جلوی سپر دیده می‌شود و ریل‌های جانبی لوله‌ای شکل نیز از بدنه و شاسی مراقبت می‌کنند.در نمای عقب چراغ ها توسط پنل های فیبرکربنی دربر گرفته شده اند که خود با اسپویلر عقب و دریچه های هوا یکپارچه هستند. همچنین به جای دستگیره های متداول درب عقب از یک دسته سبک و ساده استفاده شده است.

تویوتا یک موتور 2/8 لیتری چهار سیلندر برای هایلوکس تونکا استفاده کرده است که شاید به نظرتان این حجم موتور برای یک آفرودر با این عظمت کم باشد. اما زمانی که نام توربوشارژ دیزلی در کنار آن قرار بگیرد، اوضاع کمی فرق می‌کند. خروجی این مشخصه‌ها در کنار یکدیگر با گشتاور 420 نیوتن‌متری حدود174 اسب بخار است. این موتور می‌تواند با جعبه دنده دستی یا خودکار هماهنگ شود.
advertising