نگاهی به تویوتا کراون جدید سدان لوکس

خودرولوکس

- 97/08/16
نگاهی به تویوتا کراون جدید سدان لوکسخودروی تویوتا کراون (Crown) که در حال حاضر با جدیدترین نسل خود در بازارهای مختلف دنیا وجود دارد مهم‌ترین نکته‌ای که درباره نسل جدید تویوتا کرون باید مد نظر داشت این است که خودرو بر پایه پلتفرم جدید تویوتا معروف به «معماری جدید جهانی» (TNGA) طراحی شده است تویوتا می‌گوید کراون جدید اولین نسل از خودروهای ارتباطی این برند بوده و تمامی محصولات این شرکت در آینده با مدول ارتباطی داده عرضه خواهند شد. این سیستم به‌صورت استاندارد سرویس‌های ارتباطی کامل با تمرکز روی ایمنی، امنیت، راحتی و… را ارائه می‌کند.
تویوتا کراون دارای سیستم تعلیق چند اتصالی در جلو و عقب بوده و با سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است. این خودروی جدید قول داده که هندلینگ برجسته و پرفورمنس رانندگی پاسخگو را به لطف توسعه در نوربرگ رینگ عرضه کند.
نگاهی به تویوتا کراون جدید سدان لوکس
مشتریان ژاپنی با سه پیشرانه روبرو خواهند بود که نسخه اولی از نوع دیفرانسیل عقب 4 سیلندر 2 لیتری توربو می‌باشد. این پیشرانه که قدرت 241 اسبی و گشتاور 350 نیوتون متری دارد به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است.اما دو نمونه دیگری از نوع هیبریدی هستند. اولین نسخه دارای پیشرانه 2.5 لیتری دینامیک فورس بنزینی با قدرت کل 222 اسبی بوده و می‌توان آن را به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش داد. نمونه دوم از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری بنزینی 294 اسبی و یک پیشرانه الکتریکی 177 اسب بخاری استفاده می‌کند. قدرت کل این مجموعه برابر با 354 اسب بخار بوده و این نسخه پرچم‌دار تنها به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس است.

اگر می‌خواهید حداکثر پرفورمنس تویوتا کراون جدید را به دست آورید باید تریم های RS را انتخاب کنید که با همه‌ی پیشرانه‌ها در دسترس بوده و دارای برخی ویژگی‌ها همچون میله‌های پایدارکننده جلوی ویژه، دامپرهای متفاوت، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی و اسپویلر عقب می‌باشد. مدل‌های 2 لیتری توربوی RS همچنین دارای دامپرهای عقب پرفورمنس برای پاسخ بهتر فرمان و کاهش لرزش‌ها می‌باشند.

کابین نیز با داشبورد تر و تمیز که دارای سیستم صفحه‌نمایش دوگانه جدید تویوتاست به شما خوشامد می‌گوید. یک صفحه‌نمایش 8 اینچی بالای صفحه‌نمایش 7 اینچی نشسته تا راننده دسترسی بهتری به هر دو داشته باشد. تمامی مدل‌ها دارای سیستم انتخاب حالت رانندگی بوده و نسخه‌های RS دارای یک حالت سفارشی اضافی هستند که باعث می‌شود راننده مطابق سلیقه خود تنظیمات گوناگونی را اعمال کند.

نسل جدید تویوتا کراون همچنین به‌صورت استاندارد از دومین نسل بسته ایمنی این خودروساز که شامل سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل دینامیک، دستیار ردیابی خطوط جاده، دستیار تشخیص علائم ترافیکی و… می‌باشد عرضه می‌شود.
advertising