نگاهی به کانسپت شاسی بلند تویوتا TJ کروزر

خودرولوکس

- 97/09/10
نگاهی به کانسپت شاسی بلند تویوتا TJ کروزرتویوتا از خودروی مفهومی خود با نام TJ‌کروزر که ترکیبی از یک شاسی‌بلند و یک مدل ون است به طور رسمی در نمایشگاه لس آنجلس معرفی کرد TJ کروزر از سری محصولات آینده نگرانه تویوتا محسوب خواهد شد به نوعی هم یک خودروی شاسی‌بلند است و هم با تغییراتی در برخی قسمت‌ها می‌تواند به یک ون با فضای داخلی بسیار وسیع تبدیل شود.تویوتا عقیده دارد این کانسپت،خاص کسانی است که سبک زندگیشان ترکیبی از کار و هیجان است چرا که TJ کروزر دارای فضای داخلی و بار گسترده ای است در عین حال ظاهری خشن و جسور و ساختار جعبه ای دارد.در واقع این خودرو به نحوی یادآور نایت XV است که خودرویی نظامی مبتنی بر فورد 550سوپر دیوتی است.
نگاهی به کانسپت شاسی بلند تویوتا TJ کروزر
تویوتا TJ کروزر از ویژگی‌های شاخصی بهره می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پوشش حفاظتی ویژه در کاپوت، سقف و گلگیرها، سیستم تعلیق سفارشی، رینگ‌های 20اینچی، سیستم چهار چرخ محرک، درب‌های عقب کشویی همانند ون، محفظه بار بزرگ و کابینی پایه اما مدرن اشاره کرد.داشبورد تقریباً مشابه یک رانگلر آینده‌نگرانه است و خریداران چنین خودرویی قطعات از آن طراحی خوششان خواهد آمد. این بخش همچنین شبیه کابین خودرویی همچون سیتروئن C4 کاکتوس بوده اما خب بهتر است از گمانه‌زنی دراین‌باره خودداری کنیم.

سوار و پیاده شدن از این خودروی نیمه شاسی‌بلند و نیمه ون به لطف درهای کشویی بزرگ آن بسیار راحت است. همین درها در زمان قراردادن بارهای حجیم و سنگین داخل خودرو نیز بسیار مفید خواهند بود. فضای داخل کابین آنقدر بزرگ است که پس از خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، وسایلی به طول 3 متر به راحتی در درون TJ‌ کروزر قرار می‌گیرند. حتی برای افزایش این رقم، باز هم تویوتا تدابیری را اندیشیده است و با نصب کردن محل‌های اتصال مخصوصی در قسمت عقب خودرو، امکان اتصال وسایل مختلف به این نقاط مخصوص از طریق کابل و حلقه‌های مخصوص را فراهم کرده است. دوچرخه، تخته مخصوص اسکی روی آب و دیگر وسایل بزرگ، بلند و حجیم به راحتی درون این خودروی بزرگ و جادار قرار خواهند گرفت.

.تویوتا این خودرو را مانند دیگر محصولات جدید این شرکت بر پایه معماری جهانی TNGA توسعه داده است و در دل آن قوای محرکه‌ی هیبریدی 2 لیتری قرار گرفته است. البته مشخصات عملکردی این کانسپت فعلاً منتشر نشده‌اند.
advertising