تویوتا هایلندر 2018 شاسی بلند لوکس ژاپنی

خودرولوکس

- 97/08/21
تویوتا هایلندر 2018 شاسی بلند لوکس ژاپنیاین روز ها علاقه مندی به خودروهای شاسی بلند در جامعه خیلی بیشتر ازپیش شده است وکسانی که به دنبال یک خودرو خانوادگی هستند معمولا به دنبال یک خودرو هفت نفره شاسی بلند هستند تویوتا هایلندر یکی از بهترین گزینه ها در این خصوص می باشد کیفیت بالای محصولات برند تویوتاست که این کمپانی را به پرفروش‌ترین خودروساز مستقل تبدیل نموده است وهمچنین تجهیز نمودن هایلندر به مجموعه‌‌ای از تجهیزات ایمنی آن هم به طور استاندارد است که در سایر وسایل نقلیه مشابه، تنها با پرداخت هزینه مازاد بر قیمت پایه خودرو قابل سفارش هستند. بنابراین اگرچه ممکن است تویوتا هایلندر اندکی قدیمی به نظر برسد اما هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
تویوتا هایلندر 2018 شاسی بلند لوکس ژاپنی
تویوتا آخرین بار ۴ سال پیش هایلندر را دستخوش بازطراحی نمود؛ اگر این مسئله را در کنار موضوع فروش بالای این خودرو قرار دهیم، متوجه می‌شویم که از نظر ظاهری با یک خودروی بسیار آشنا طرف هستیم. درضمن هایلندر در سال ۲۰۱۶ مورد به روزرسانی واقع شد. با این تفاسیر ظاهر هایلندر اگرچه ضرورتا قدیمی و از مدافتاده به نظر نمی رسد اما نکته هیجان‌انگیزی نیز در رابطه با آن نمی‌توان بیان نمود.

سواری نرم و راحت اصلی ترین بخش شخصیت هایلندر است به طوری که راحتی و نرمی این خودرو نظر مثبت هر راننده ای را جلب خواهد کرد. سیستم تعلیق این خودرو طوری طراحی شده است تا سرنشینان کمترین حسی را از دست اندازه ها و چاله ها داشته باشند و در عین حال هندلینگ خودرو نیز مناسب است و اصلا اینطور نیست که بدنه ی خودرو سر پیچ ها تاب بخورد و لنگر بیاندازد.
این خودرو مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی به حجم ۳.۵ لیتر است که فاقد هرگونه سیستم پرخوران اعم از توربوشارژر و یا سوپرشارژر است. این موتور می تواند 295 اسب بخار قدرت و 356 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.نیروی موتور این خودرو با استفاده از یک گیربکس ۸ دنده ی خودکار به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. مصرف سوخت ترکیبی هایلندر ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر بوده وزن آن نیز ۲ تن است، ضمن اینکه قابلیت یدک کشی باری به وزن ۲.۲ تن نز در این خودروی ۷ نفره جود دارد

داخل کابین هایلندر بیشتر از آنکه زیبا باشد جنبه کاربردی دارد. تزیینات قهوه‌ای‌رنگ به همراه دوخت قهوه‌ای صندلی‌ها چندان جلوه زیبایی نداشته و ساعت دیجیتال تعبیه شده بالای داشبورد تا حد زیادی قدیمی و دمُده به نظر می‌رسد.
نگهدارنده‌های بزرگ فنجان، تعداد زیادی پورت USB و مخزن بزرگ میانی که برای قراردادن اشیای مختلف بسیار کاربرد دارد، فضای داخلی کابین هایلندر را مطلوب رانندگی روزانه نموده‌اند. همچنین یک بخش کشویی فرم در قسمت میانی و کناری داشبورد برای قرار دادن اشیای مختلف تعبیه شده که بسیار مفید و کاربردی است.
از نظر آسایش و راحتی سرنشینان نیز کمبودی در صندلی‌های ردیف اول و دوم مشاهده نمی‌شود.

تمامی مدل های هایلندر از این پس با بسته ایمنی مخصوص تویوتا با نام Safety Sense به بازار عرضه خواهند شد که شامل مواردی چون سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمکی فرمان، کروز کنترل هوشمند و چراغ های خودکار هوشمند می شود.چنین لیستی از تجهیزات ایمنی نیز قطعا کسانی را که به ایمنی خودرو اهمیت می‌دهند را جلب خواهد کرد.اما نکته ای که در تویوتا هایلندر جالب توجه است این است که تمامی این تجهیزات ایمنی در پایین ترین تیپ این خودرو نیز موجود هستند و ایمنی در هایلندر تنها محدود به مدل های بالاتر این خودرو نیست.این در حالی است که سایر سازندگان معمولا کاملا ترین پکیج های ایمنی را در فول ترین مدل های یک خودرو عرضه می کرده و بابت آن نیز هزینه ای اضافه را از خریدار درخواست می کنند و بدین ترتیب هایلندر برگ برنده ی بسیار مهمی را در مواجه با رقبا در اختیار دارد.
advertising