پورشه پانامرا سدان رام‌ نشدنی

خودرواسپرت

- 98/02/16
پورشه پانامرا سدان رام‌ نشدنیپورشه یک برند جهانی است که در ادبیات ماشین‌بازها مترادف با لوکس و اسپرت و کیفیت بالاست. این برند میراث فردیناند پورشه مهندس اتریشی الاصیلی است که در سال 1931 این شرکت را به منظور مشاوره و مهندسی در زمینه خودرو تشکیل داد اما هشت سال بعد دست به تولید خودرو هم زد. بعد از جنگ جهانی دوم فری و لوییس فرزندان فردیناند به طور مشخص کار تولید خودروهای لوکس و سوپر اسپرت را آغاز کردند و راهی را شروع کردند که امروز با موفقیت فراوان همراه بوده است. امروزه پورشه‌سواران یک کلاس خاص در طبقه‌بندی اقتصادی و اجتماعی به حساب می‌آیند. یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت پورشه، پورشه پانامرا است.
پورشه پانامرا سدان رام‌ نشدنی
پورشه پانامرا یک خودرو جامع است که در سگنمت E اروپایی و فول سایز آمریکایی قرار می‌گیرد. این به خودروهایی اطلاق می‌شود که از لحاظ بزرگی در دومین سطح قرار دارند، چهار در هستند و از خودروهای کامپکت بزرگترند. موتور پانامرا در جلو قرار دارد و نیروی آن به چهار چرخ وارد می‌شود. پانامرا اولین خودروی سدان شرکت پورشه است که در راستای استراتژی گسترش بازار این شرکت در این کلاس تولید و عرضه شد. این خودرو اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه شانگهای در سال 2009 رونمایی شد و نسخه دیزلی و هیبریدی آن در سال 2011 روانه بازار مصرف شد. این خودرو ظاهری خاص و مقهورکننده دارد و یک سدان غول پیکر به حساب می‌آید که با حجم‌پردازی استادانه، به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های پورشه و حتی دنیای خودرو تبدیل شده است.

پورشه پانامرا یک خودروی لوکس است که مولفه‌های خانوادگی دارد اما در اصل همان پورشه 911 با ویژگی‌های میهج و شگفت‌انگیز اما با چهار در است. این خودرو هم می‌تواند در لحظات آرام رانندگی در اختیار راننده باشد و هم می‌تواند در زمان طغیان به صورتی رام نشدنی ظاهر شود.

از زمان وارد شدن پورشه پانامرا این محصول با استقبال زیادی مواجه شده است. این خودرو تاکنون در دو نسل تولید شده است؛ نسل اول از سال 2010 تا 2016 که طراحی این خودرو یک‌سره تغییر پیدا می‌کند ادامه می‌یابد. نسل اول پانامرا شامل سه مدل اصلی اس، 4 اس و توربو است که در مدل توربو آن حجم پیشرانه 8/4 لیتر، با آرایش V8، دارای توربو دوقلو و قدرت 493 اسب بخار است که از طریق پیربکس هفت سرعته نیمه اتوماتیک، نیرو را به چهار چرخ منقل می‌کند. در سال 2011، پانامرا اس هیبرید، دیزل، توربو اس و GTS به تنوع مدل‌ها نسل اول پورشه پانامرا اضافه شد. در 28 ژوئن 2016 و در یک مراسم ویژه نسل دوم پانامرا با کد 971 در برلین آلمان رونمایی شد؛ از نظر ابعاد، 35 میلی‌متر در طول، پنج میلی‌متر در عرض و پنج میلی‌متر در ارتفاع بزرگتر از نسل اول پانامراست. مدل پانامرا اس ایی-هیبرید در سال 2017 عرضه شد که سریع‌ترین مدل پورشه پانامراست.

در ایران هم پورشه پانامرا یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پورشه است و قبل از سال 1392 که ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی ممنوع شود، یکی از بازارهای هدف شرکت پورشه بود. در ایران رایج‌ترین مدل پانامرا، 4 اس است که با ویژگی‌های خاص خود، در اختیار مشتریان قرار دارد. اگر به سایت‌ دیوار مراجعه کنید می‌توانید برای خرید و فروش پورشه پانامرا، به گزینه‌های جذابی برسید.
advertising