نگاهی به پورشه کاین خودرویی با قدرت سرعت و ایمنی بالا

خودرولوکس

- 98/02/16
نگاهی به پورشه کاین خودرویی با قدرت سرعت و ایمنی بالاسال‌هاست اگر ماشین دوستان بخواهند درباره اتوموبیل‌های لوکس در جهان حرف بزنند و یا برای خرید به دیگران معرفی کنند، حتما در بین صحبت‌هایشان خودروهای لوکس شرکت پورشه را هم در نظر می‌گیرند. شرکتی که در تمام بیش از۸۰ سال فعالیتش سعی کرده با انواع و اقسام مدل‌ها، سلیقه خریدارانش را در هر نوعی راضی کند. از خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای گرفته تا ماشین‌هایی که سفری امن، راحت و پرسرعت را برای خانواده‌ها رقم می‌زنند. به خاطر همین تنوع و در نظر گرفتن سلایق مشتریان بوده که روند فروش شرکت پورشه از همان زمان فعالیت فردیناند پورشه (موسس این شرکت) تا همین امروز، روبه رشد و سودآور بوده است. یکی از پرفروش‌های این شرکت خودروسازی، پورشه کاین است. اتوموبیلی سوپرلوکس که از سال ۲۰۰۲ پایش را میان محصولات این شرکت باز کرد و تا همین امسال توانسته انتظارات سازندگان و خریدارانش را برآورده کند. در این نوشته نگاهی انداخته‌ایم به این خودرو و نکاتی که خریدارانش باید برای خرید آن مدنظر داشته باشند.
نگاهی به پورشه کاین خودرویی با قدرت سرعت و ایمنی بالا

ویژگی های فنی منحصر به فرد


پورشه کاین چند سالی است بین افرادی در ایران که توانایی خرید خودروهای لوکس را دارند، به یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های این شرکت آلمانی تبدیل شده است. خودرویی که مدل‌های مختلفی با نام‌های کاینs، کاین هیبرید، کاین توربو، کاین GTS و کاین ماکان دارد و در آن‌ها از موتورهایی با شش سیلندر، هشت سیلندر و هشت سیلندر توربو استفاده شده و عملکردی قابل قبول از نظر قدرت و سرعت دارند.

موتورهای شش سیلندری این نوع پورشه توان تولید ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و موتورهای هشت سیلندر توان تولید ۴۰۰ اسب‌بخار دارند که البته این عدد در مدل کاین توربو به ۵۰۰ اسب بخار می‌رسد. سرعت همه این ماشین‌ها بالا است. به طوریکه حداکثر سرعت کاین‌های شش سیلندری ۲۳۰ کیلومتر و در ۸ سیلندر و ۸ سیلندر توربو ۲۵۰ کیلومتر است. همچنین پورشه کاین ۲۰۱۹ پیشرانه‌ ۶ سیلندر V شکل توربوشارژ با حجم ۳ لیتری و قدرت خروجی ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر دارد. پورشه کاین توانسته ۵ ستاره ایمنی از اروپا را دریافت کند و به خریدارانش این اطمینان را بدهد که با وجود اینکه می‌توانند با سرعت بالا یا پورشه کاین رانندگی کنند اما ترمز قوی که برای آن در نظر گرفته شده خاطر راننده و سرنشینانش را راحت می‌کند.

طراحی دلچسب به همراه آپشن های موردنیاز


انواع مدل‌های مختلف پورشه کاین طراحی جذابی دارد که هرچند داخل کابینش آدم را یاد پورشه پانامرا می‌اندازد اما با ویژگی‌های خاص خود، فضای دلچسبی را برای خریدارانش به وجود می‌آورد. این خودرو که روکش‌های چرمی‌اش فضای گرمی به آن داده است، دارای نمایشگر چند منظوره برای نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده است و برای سرنشینان عقب هم نمایشگر در نظر گرفته شده است. مدل‌های مختلف پورشه کاین سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش CD و DVD ، پورت USB، AUX ،iPod Cable دارند. این خودروها چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن دارند و به سنسور باران و تنظیم سیستم حرکت با توجه به شیب جاده هم مجهز است.

هرچند ورود مدل‌های مختلف این خودرو به ایران با استقبال در میان طرفداران خودروهای لاکچری مواجه شد اما خریداران آن باید بدانند که با توجه به وضعیت تحریم‌ها علیه ایران، لوازم جانبی این خودرو در ایران گران‌قیمت ونگهداری از آن پرهزینه است. اگر می‌خواهید از قیمت این خودرو خبردار شوید می‌توانید به سایت دیوار سری بزنید. درحال حاضر پورشه کاین با کارکردهای متفاوت و بسته به سال ساختش قیمتی مابین ۸۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان دارد.
advertising