بررسی و مشخصات کامل سیتروئن c3

خودرواسپرت

- 97/11/02
بررسی و مشخصات کامل سیتروئن c3سیتروئن C3 در حال حاضر در سومین نسل خود وارد بازار می‌شود که در سال 2016 معرفی شد. در مقایسه با نسل قبلی، C3 یک تحول کاملا اساسی را تجربه کرده و در همه زوایا، خودرویی متحول‌شده استC3 را از نظر سایز بدنه و ادوات به‌کاررفته در نمای بیرونی، متفاوت از دیگر محصولات مشابه بازار جهانی و کاملا چشم‌گیر نشان می‌دهد. بدون اغراق، شبیه به خودروهای مفهومی از برندهای معتبر؛ C3 بسیار آینده‌نگر و فضایی به نظر می‌رسد.
بررسی و مشخصات کامل سیتروئن c3

نمای ظاهری


از نمای روبه‌رو، جلوپنجره‌ی مدرن سیتروئن ضمن هماهنگی کامل با لوگوی شرکت سازنده در C3 دیده می‌شود؛ اما برای این محصول، بسیار باریک و ظریف است. دو ردیف نازک کروم، در گوشه‌های جلوپنجره به چراغ‌ها می‌رسند و پیرامون آن‌ها، هم‌پوشانی چشم‌نوازی ارائه می‌کننداز نمای جانبی، تفاوت رنگ سقف و آینه با بدنه‌ اصلی، تقریبا در تمامی مدل‌های C3 وجود دارد. پلاستیک سیاه‌رنگ در فریم پنجره‌ها، زیر آینه و سرتاسر زیر خودرو از سپر جلو تا عقب، دیده می‌شود. بخش قابل توجهی از پایین درها نیز با ضربه‌گیرهای سیاه‌رنگ و طرح چهارگوش تزئین شده است که در حفره‌ی اول، سفید یا قرمز خواهد بود.از نمای عقب، C3 دارای جذابیت قابل قبولی برای علاقه‌مندان کلاس هاچبک است. معمولا خودروهای مدرن با این سبک بدنه، به شرط بهره‌مندی از فرم گِرد در نمای صندوق و سپر، جلب توجهی بیشتری می‌کنند و تاحدودی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

نمای داخلی وکابین


سیتروئن برای طراحی کابین C3 از زبان طراحی جدید خود استفاده کرده و در داخل کابین آن از المان‌های طراحی خاص C3 استفاده کرده است. متریال به کار رفته در کابین این خودرو فرانسوی، ترکیبی از چوب، پارچه و پلاستیک خشک است که شاید استفاده از پلاستیک سخت کمی آزاردهنده باشد. بسیاری از المان‌های کابین C3 بر اساس اشکال 4 گوشه طراحی شده‌اند از جمله دریچه‌های ورودی هوا، کلیدها و دستگیره‌ها. در مرکز داشبورد سیتروئن C3 یک نمایشگر 7 اینچی قرار دارد که دسترسی به آن برای راننده آسان است. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان کافی به نظر می‌رسد و برای نشستن 2 سرنشین در بخش عقب خودرو، فضای کافی وجود دارد.

پیشرانه و قوای محرکه


سیتروئن چندین موتور مختلف را برای هاچبک داغ خود یعنی سیتروئن C3 در نظر گرفته است. خوشبختانه سایپا از قدرتمندترین موتور برای بازار ایران بهره گرفته که این پیشرانه در پژو 2008 هم مورد استفاده قرار گرفته است. موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر سیتروئن C3 با پرخوران توربوشارژر تغذیه می‌شود و قادر است قدرتی معادل 163 اسب بخار و گشتاوری برابر با 240 نیوتن متر تولید کند. این قدرت برای خودرویی با این ابعاد کاملا کافی است و با همراهی جعبه دنده اتوماتیک از نوع EAT6، شتاب بسیار خوبی را برای C3 به ارمغان می‌آورد.

تجهیزات و امکانات رفاهی


از امکانات جالب C3 که در ارزان‌ترین نسخه هم قابل استفاده است، می‌توان به کروزکنترل، فرمان برقی، قابلیت تنظیم فرمان تلسکوپی در طول و ارتفاع، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم ارتفاع نور اصلی چراغ جلو، شیشه‌بالابر برقی صندلی‌های جلو، شارژر ۱۲ ولت و کامپیوتر سفر اشاره کرد. در مدل‌های گران‌تر، صندلی‌های با پوشش مرغوب‌تر، ۴ شیشه بالابر برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین پارک و سنسورهای جلو و عقب نیز قابل استفاده خواهند بود. تنها نسخه‌ی فول‌آپشن از C3، دارای سانروف و سقف پانورامیک است؛ اما می‌توان از دیگر امکانات خاص و سفارشی این خودرو نیز استفاده کرد
advertising