بررسی و مشخصات کراس اوور چینی جک S3

خودروسایر

- 97/10/18
بررسی و مشخصات کراس اوور چینی جک S3خودروسازی جک یا به بیان صحیح‌تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، کمتر از ۱۰ سال سابقه‌ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و پیشتر بر تولید کامیون‌های سایز متوسط تجاری متمرکز بوده است. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و امروزه چهار مدل سواری J4 ،J5 ،J6 و A60، همراه با چهار شاسی‌بلند S2 ،S3 ،S5 و S7 را شامل می‌شود. از سویی دیگر، یک مدل وانت پیکاپ و پنج نوع ون مختلف هم در سبد جک وجود داردکرمان موتور بعد از عرضه جک S5 که با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شد، حالا تصمیم گرفته است تا برادر کوچک تر این ماشین یعنی جک S3 را به عنوان دومین نماینده جک در کلاس ماشین های کراس اور وارد بازار کند.
بررسی و مشخصات کراس اوور چینی جک S3

مشخصات ظاهری


مشابه جک S5، مدل S3 هم شباهت غیر قابل انکاری با محصولات هیوندای دارد هرچند در سایز جلوپنجره، نوعی زیاده‌روی و ناهماهنگی با دیگر اجزا دیده می‌شود؛ می‌توان چراغ‌های اصلی S3 را زیبا ارزیابی کرد و آن‌ها را جذاب‌تر از S5 دانست. سپر این خودو، نسبتا ساده است و تنها در بخش کوچی از فضای زیر، دارای پلاستیک سیاه‌رنگ است نمای جانبی جک S3، فرم شیشه‌ها و زاویه‌ی سقف S5 را تداعی می‌کند که البته نکات مثبت در طراحی برادر بزرگ‌تر محسوب می‌شوند نمای پشت S3، به‌خوبی اختلاف قیمت این محصول با S5 را نشان می‌دهد؛ هرچند از نظر پیشرانه و قوی فنی هم این دو خودرو قابل مقایسه نیستند و اختلاف عرض قابل توجهی نیز دارند. شاید ۷.۵ سانتیمتر کمتر بودن عرض S3، روی کاغذ کم‌اهمیت به نظر برسد، اما در ابعاد واقعی یک خودرو، خصوصا از نوع کراس‌اور، کاملا چشم‌گیر است

کابین جک


جک S3 در داخل کابین هم طراحی قابل قبولی ارائه می‌دهد و طراحی داخلی این خودرو با اختلاف از سایر رقبای چینی خود بهتر است. جک برای کابین S3 از پلاستیک و چرم مصنوعی استفاده کرده و چرم مصنوعی در بخش‌هایی از جمله فرمان، صندلی‌ها و پوشش درها استفاده شده است. در برخی از نمونه‌ها برای زیباتر شدن از تریم دو رنگ در صندلی‎ها و پوشش درها استفاده کرده. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان کافی است اما سرنشینان قد بلند در ردیف عقب، به ویژه در مسیرهای طولانی مدت احساس راحتی نخواهند داشت.آپشن‌های نسبتا کاملی برای جک S3 در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به دو ایربگ، سانروف، سنسور دنده عقب، چراغ روشنایی در روز، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمكن، تهویه مطبوع اتوماتیک و 6 بلندگو اشاره کنیم.

مشخصات فنی


تنها یک پیشرانه برای جک S3 قابل سفارش است که نمونه‌ی تنفس طبیعی 1.5 لیتری را شامل می‌شود. طبق معمول خودروهای چینی با این نوع پیشرانه، قدرت 111 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر فراهم می‌شود. بیشترین قدرت در دور موتور 6000دور بر دقیقه و نهایت گشتاور از دور موتور 3500تا 4500دور بر دقیقه حاصل می‌شود که آمار نسبتا خوبی است؛ اما برای خودرویی به وزن 1220 کیلوگرم، مسلما پرشتاب و سرعتی، عمل نخواهد کرد

نکات ایمنی


خودروهای چینی معمولا توسط هیچ موسسه معتبری مورد بررسی ایمنی قرار نمی‌گیرند ولی از آنجا که سایر محصولات جک در ایران عملکرد خوبی در تصادفات از خود نشان داده‌اند، می‌توانیم به امنیت جک S3 امیدوار باشیم.
advertising