مشخصات شاسی بلند چینی بیسو T5

خودرولوکس

- 97/09/13
مشخصات شاسی بلند چینی بیسو T5شرکت بیسو در سال 2015وارد فاز تولید شده و زیرمجموعه‌ای از گروه بیجینگ اتو (BAIC یا Beijing Auto) است. هرچند که بیسو، برندی تازه‌وارد و کم‌اهمیت در صنعت چین محسوب می‌شود، گروه خودروسازی بایک موتور، به دلیل مالکیت شرکت‌های متعدد خودروسازی مثل فوتون، دارای قدرت تجاری بالایی در کشور خود است. مدیران بیسو ادعا می‌کنند که از ابتدا برای عرضه‌ی محصولات با کیفیت و قابل فروش در سطح جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اند و هم‌اکنون، حدود 95 درصد از فرایند ساخت و مونتاژ خود را، به صورت کاملا اتوماتیک و مکانیزه بهره‌برداری می‌کنند
مشخصات شاسی بلند چینی بیسو T5
بیسو T5 یک کراس اوور سایز متوسط است که توسط کمپانی بیسو چین به تولید می‌رسدبیسو T5 باتوجه به امکانات رفاهی خوب و طراحی مناسب در کنار کیفیت بالا و تکنولوژی‌های استفاده شده در کابین می‌تواند گزینه مناسبی در مقابل آنها باشد و فروش خوبی را تجربه کند. یک نکته مهم در مورد بیسو T5 این است که 3 ردیف و 7 صندلی دارد و در بین رقبای خود در ایران منحصربه‌فرد به شمار می‌رود.بیسو T5 نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران 96به نمایش درآمد و قرار است در کنار T3، توسط سیف خودرو در ایران عرضه شود.
با نگاهی گذرا به کراس‌اور بیسو تی5، میتسوبیشی اوتلندر و بسیاری محصولات مشابه ساخت چین، نظیر زوتی دامای X7 تداعی می‌شود. هرچند که نباید بی‌انصافی کرد و از ظاهر عامه‌پسند این خودرو به سادگی گذشت، اما وفاداری طراحان بیسو T5 به فرمول تکراری کراس‌اورهای چینی در نمای روبرو، به وضوح دیده می‌شود. با کمی دقت می‌توان دریافت، برندهای جیلی، جک، بی‌وای‌دی و حتی زوتی، به نوعی پختگی و هماهنگی در طراحی شاسی‌بلندهای پرچمدار و به اصطلاح لوکس خود رسیده‌اند، در حالی‌که بیسو T5 در عین زیبایی ظاهری در اجزاء، ترکیبی ناپخته و البته تکراری ارائه می‌دهد.

کابین بیسو T5 شباهت زیادی به T3 دارد و از زبان طراحی مشترکی برای آنها استفاده شده است. تریم دو رنگ در کنار نوارهای نقره‌ای رنگ در کابین مورد دیده می‌شود. بیسو T5 یک خودرو سه ردیفه است و 7 صندلی برای سرنشینان دارد و در حالت خوابیده بودن صندلی ردیف سوم، صندوق فضای زیادی برای گنجاندن وسایل دارد.انبوه کلیدها در بخش میانی داشبورد بیسو T5، می‌تواند برای علاقه‌مندان به خودروهای مدرن، آزاردهنده باشد. هرچند که تجمع دکمه‌ها، راحتی استفاده برای کاربران به ارمغان می‌آورد و دیگر بخش‌های داشبورد، مثل محدوده‌ی دسته‌دنده را، زیباتر جلوه می‌دهد، ترکیبی قدیمی در بیسو T5 ایجاد می‌کند. دکمه‌ها، پلاستیکی هستند و صرفا برای کلیدهای گردان از فلز استفاده شده است.راحتی و کیفیت ساخت صندلی‌ها، قابل قبول است، هرچند که چرم مصنوعی با کیفیت متوسط، چندان گران‌قیمت و درجه یک، ارزیابی نمی‌شود. از مواد نرم مشابه صندلی‌ها، داخل درها و استراحتگاه بازو استفاده شده است که حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. مهمتر از این‌ها، باید به مواد بسیار خوب در کفپوش بیسو T5 اشاره کرد که با رنگ قهوه‌ای، خط دوخت مشبک و ظاهر جذاب، ارائه می‌شود. راحتی صندلی‌ها و ارگونومی آن‌ها، برای سفرهای طولانی‌مدت مناسب است، اما در حد یک محصول کره‌ای یا ژاپنی نیست، چراکه در ردیف دوم، تا حدودی حالت صاف و تخته‌ای دارد.

تقریبا همه چیز در نمای روبروی بیسو T5، درشت و عریض است. چراغ‌های پهن با 2 لامپ هالوژن و حالت کشیده (اصطلاحا بال پرنده) نور روشنایی روز و چراغ راهنما نیز، فراهم می‌کنند. جلوپنجره، دارای خطوط افقی با پوششی از کروم براق در گوشه‌ها است که حس یک خودروی لوکس را تداعی می‌کند. از نکات مثبت نمای روبرو، می‌توان به پیش‌روی بخش بالای جلوپنجره به سمت داخل چراغ اشاره کرد که حالت اسپرت بیسو T5 را افزایش می‌دهد. مشابه دیگر خودروسازان چینی، بیسو هم از نام خود با فونت انگلیسی به عنوان لوگو استفاده می‌کند که در مدلT5، کمی توی ذوق می‌زند.

پیشرانه این کراس اوور حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و به توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 150اسب بخار و گشتاور آن به 215نیوتن متر می‌رسد.آمار دقیقی از سرعت‌گیری صفر تا 100کیلومتر بر ساعت این مدل، در سایت‌های مرجع چینی وجود ندارد، اما با توجه به مشخصات پیشرانه و همچنین، وزن 1570 کیلوگرمی بیسو T5، می‌توان انتظار داشت که در زمانی حدود 13 تا 14 ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت رسد و نهایت سرعت 175کیلومتر بر ساعت داشته باشد. مصرف سوخت این مدل هم با بنزین ایران، هنوز نامشخص است اما از معادل‌سازی مشخصات آن با دیگر شاسی‌بلندهای چینی بازار، احتمالا عدد مربوطه، در حدود 10 تا 11 لیتر در 100کیلومتر خواهد بود.

امکانات ایمنی بیسو T5 با 6 کیسه‌ی هوا معرفی می‌شود که شامل 2 ایربگ اصلی و 2 ایربگ جانبی برای سرنشیان جلو، همراه با 2 ایربگ پرده‌ای سرتاسری است. قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سنسور پارک روی سپر عقب و جلو، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD )، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) و نگه‌دانرده‌ی خودرو در شیب، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی بیسو T5 هستند
advertising