بررسی و مقایسه هایما S7 و تیگو 5

خودروسایر

- 97/08/20
بررسی و مقایسه هایما S7 و تیگو 5در این مطلب به بررسی و مقایسه دو خودرو پر طرفدار چینی تیگو 5 وهایما S7 که در بازار ایران اعتباری برای خود دست وپا کرده اند و مورد توجه بسیاری از علاقه مندان هستند می پردازیم
بررسی و مقایسه هایما S7 و تیگو 5
تیگو 5 یک کراس اوور است که طراحی نسبتا زیبایی دارد و اکثریت فروش را نیز مدیون چهره اش است . تیم طراحی تیگو5 سعی کرده است تا استایلی اروپایی را به آن ببخشدحجم ها و خطوط به کار رفته در بدنه بیش تر از حس سادگی القا کننده هیجان هستندطراحی کابین اما بر خلاف طراحی ظاهری بیشتر استایل شرقی به خود گرفته است و کپی کاری از کره ای ها میباشد . کابین با رویکرد این کپی کاری خوب طراحی شده است اما در آن از مواد و روکش های نا مرغوب استفاده شده است و کیفیت ساخت و مونتاژ چندان خوبی هم ندارد . این موارد نه برای یک کراس اوور 90 میلیونی مناسب هستند و نه چهره خوبی از خودزو بر جای می گذارنددر بخش امکانات رفاهی و ایمنی هم تیگو 5 محدود است . یعنی نسبت به رقبای خود آپشن خاصی برای عرضه ندارد و هر آنچه که در رقیبان وجود دارد در تیگو5 هم با کمی ارفاق موجود میباشد .

اما هایما S7 یک شاسی بلند با ظاهر مناسب است . طراحی بدنه اش خوب است و از این نظر در بین رقبا کمبود ندارد . به طور کلی طراحی اش جز در چند نقطه هماهنگ است و میتوان گفت که به دل میشیند .در دراخل کابین هم این سبک طراحی رعایت شده است اما نکته آزار دهنده کیفیت پایین متریال است که در کنار کیفیت پایین ساخت و مونتاژ کاملا تو ذوق میزند . در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی هم میتوان آن را با تیگو 5 برابر دانست و امتیاز مشابه هم برای آنها در نظر گرفت .

در سینه تیگو 5 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1971 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 5750 دور در دقیقه به قدرت 139 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور 4300 دور در دقیقه به 182 نیوتن متر میرسد . این پیشرانه برای خودرویی با این وزن و ابعاد ضعیف احساس میشود و در شتابگیری تنبل است . تیگو 5 در بخش انتقال قدرت مجهز به یک گیربکس CVT است که به هیچ وجه با موتور هماهنگ نیست و هر کدام برای خودشان ساز میزنند و به فرامین راننده هم هیچ توجهی ندارند .

در بخش فنی که S7 حتی از تیگو 5 هم بی کیفیت تر است از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 2 لیتر استفاده شده است . این پیشرانه توانایی تولید 148 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای این ابعاد مناسب نیست و شتاب گیری افتضاحی دارد . برای انتقال قدرت هم از یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک استفاده شده است . در موتور گیربکس این خودرو اصلا به دنبال واژه هماهنگی نباشید که نمیتوانید بیابید . چون نه موتور پر کششی دارد و نه گیربکس عملکرد خوبی دارد .

در بحث سواری سیستم تعلیق تیگو نسبتا قابل قبول است و سواری به نسبت مناسبی ارائه میدهد اما در بعضی مواقع در جذب ضربه و ناهمواری ها گیج عمل میکند .هم چنین باید گفت که این قابل قبول بودن تیگو 5 داخل شهری است و بهتر است که به هیچ عنوان فکر آفرود رفتن با آن به سرتان نزند . در بحث فرمان و ترمزهم نمره قابل قبول را کسب میکند این قد بلند چینی که ظاهر گول زننده ای دارد .

در بحث سیستم تعلیق بهتر است فقط بگوییم که یک استاندارد است برای واژه بد . ترمز ها هم که عملا به خون شما آدرنالین در هنگام ترمز گیری تزریق میکنند چون اصلا قابل اعتماد نیستند .علاوه بر این ایرادات که وجود دارد ناشناخته بودن در بازار و فروش نامناسب باعث میشود تا هیچ گونه فکر خریدن HAIMA S7 به سرتان نزند .

در نتیجه باید گفت که انتخاب میان HAIMA S7 و TIGGO5 انتخاب میان بد و بدتر است . تیگو 5 نقاط ضعف کمتری دارد و قابل قبول تر است . البته بازار دست دومش به شدت ضعیف است .
advertising