بوگوارد Bx7 خودرو لوکس دو رگه آلمانی چینی

خودرولوکس

- 97/08/29
بوگوارد Bx7  خودرو لوکس دو رگه آلمانی چینیبورگوارد که یک برند تقریبا فراموش شده آلمانی است که با حدود نیم قرن غیبت در دنیای خودرو از یاد بسیاری رفته است در سال 2008، نوه‌ی مؤسس بورگوارد اقدام به بازگشایی شرکت کرد. مدتی بعد، دفتر مرکزی و بخش طراحی در اشتوتگارت آلمان، افتتاح شد و مورد توجه گروه خودروسازی BAIC چین (مالک برند فوتون) قرار گرفتبورگوارد Bx7 ، یک کراس‌اوور میان سایز لوکس چینی – ژرمنی است، با اندازه‌هایی مشابه با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو که توسط شرکت بورگوارد عرضه می‌شود. این خودرو در عین حال، نخستین ساخته بورگوارد در قرن حاضر ، پس از 54 سال غیبت آن در بازار خودرو به شمار می‌آیدطراحی و مهندسی این خودرو ما توسط برند آلمانی صورت گرفته اما خط تولیدش در چین قرار دارد و از این رو شاید بتوان بورگوارد را یک دورگه خطاب کرد
بوگوارد Bx7  خودرو لوکس دو رگه آلمانی چینی
ظاهر BX7 را می‌توان ترکیبی از کراس‌اورهای پورشه و آئودی دانست. این موضوع با نگاهی به چراغ‌های عقب و نوشتار اسم برند که حالت کشیده و سرتاسری دارد، بیننده‌ را به یاد نسل قبلی پورشه کاین می‌اندازد؛ اما BX7 در تلاش است که زبان طراحی و سبک مخصوص خود در چراغ‌های اصلی و جلوپنجره داشته باشد.از نکات مثبت در طراحی نمای روبروی BX7، می‌توان به حجم‌دهی چشم‌نواز کاپوت و سپر اشاره کرد که شخصیت اسپرت و قدرتمند این کراس‌اور را تقویت می‌کند. هماهنگ با گوشه‌های چراغ اصلی، برجستگی‌های جذابی در گلگیر و کاپوت فراهم شده است که منجر به تورفتگی بدنه و حالت انتقامجو برای BX7 می‌شود. پایین سپر، زیر چراغ‌ها و در محل مخصوص مه‌شکن هم حجم‌دهی قابل قبولی وجود دارد. از نکات منفی در طراحی نمای جلو، باید به پلاستیک سیاه‌رنگ زیر سپر و جایگاه مه‌شکن اشاره کرد. چنین ادواتی همراه با مه‌شکن‌های دایره‌ای، ارزان‌قیمت و خارج از تبلیغات شرکت سازنده به‌عنوان تولیدکننده‌ی یک محصول لوکس به نظر می‌رسد.

در داخل کابین هم با تم طراحی مشابه با ماشین‌های آلمانی مواجه می‌شویم. داشبوردی ساده با خطوطی منطقی که از طرفی زیبا و شیک طراحی شده و از طرف دیگر بخاطر سادگی‌هایش خیلی زود با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. بورگوارد برای اکثر قسمت‌ها حالتی کلاسیک را برگزیده است شاید مهم‌ترین نکته در فضای داخلی BX7، حس مدرن و اسپرت کابین به لطف نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز داشبورد باشد. اکثر خودوهای لوکس اروپایی چنین نمایشگر عریضی در اختیار ندارند و نظیر آن، در نسخه‌ی فول‌آپشن از شاسی‌بلندهای لوکس مرسدس بنز دیده می‌شود. جایگاه مناسبی برای نمایشگر داشبورد طراحی شده است که به دلیل تورفتگی، کمی دور از دسترس راننده خواهد بود؛ اما هیچ کلیدی در پیرامون نیست و در مجموع ظاهر جذابی دارد. شبیه به خودروهای بی‌ام‌و، بورگوارد از طرح عریض در زیر نمایشگر برای چیدمان مجرای هوا استفاده می‌کند. کمی پایین‌تر، مجموعه‌ای از کلیدها با نمایشگر دیجیتال و حالتی مینیمال ارائه می‌شوند و مهم‌ترین وظیفه‌ی آن‌ها، کنترل آپشن‌های مربوط به گرمایش و سرمایش است.

این ماشین با یک موتور 2 لیتری توربو که توانایی تولید 221اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد و این میزان قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک بسته به سفارش مشتری به چرخ های جلو یا 4 چرخ منتقل میگردد . این پیشرانه 2 لیتری توربو تنها موتور در نظر گرفته شده برای بورگوارد BX7 در تمامی بازار ها است اما برای انتقال قدرت گیربکس دوال کلاچ 7 سرعته هم قابل سفارش است که برای رانندگی اسپرت انتخاب ایده آل تری است.

کراس‌اورBX7 توسط شرکت TÜV Rheinland آلمان، آزمون‌های مرتبط با استاندارد ایمنی و حوادث را با موفقیت پشت سر گذاشته و امتیازی معادل 5 ستاره دریافت کرده است. خودروهای ساخت چین مثل BX7، با توجه به اینکه در اروپا تولید و عرضه نمی‌شوند، قابل پذیرش توسط بنیاد رسمی آزمایش ایمنی در این قاره (Euro NCAP) نیستند. به همین دلیل توسط نهادهای خصوصی معتبر نظیر TÜV Rheinland آلمان بررسی می‌شوند.

در مجموع می‌توان بورگوارد BX7 را خودرویی در سایز بدنه‌ی محصولات کره‌ای دانست؛ اما محصولی با طراحی متفاوت که با کیفیت کابین بهتر و آپشن‌های کمتر ارائه می‌شود. خریدار بورگوارد، مسلما BX7 را نزدیک به کراس‌اورهای آلمانی احساس می‌کند
advertising