رونمایی از کراس اوور چینی چانگان CS85

خودرولوکس

- 97/08/23
رونمایی از کراس اوور چینی چانگان CS85زمانی که بی ام و برای اولین بار با عرضه X6 طراحی جدیدی با نام کراس اور های کوپه را به بازارهای جهانی معرفی کرد ،خودروسازان برتر جهان یک به یک به این طراحی ورود کرده و حالا کراس اور های کوپه یه یکی از دوست داشتنی ترین قد بلند های جهان تبدیل شده است در کنار خودروسازان مطرح بین المللی، اخیرا شرکت های چینی نیز تمایل زیادی نسبت به ورود به کلاس کراس اوورهای کوپه از خود نشان داده اند. چانگان یکی از این موارد است که با معرفی CS85 رسما وارد کلاس کراس اوورهای کوپه شد.
هر چند در نمای ظاهری چانگان CS85 شباهت هایی با برخی از مدل های دیگر شرکت ها دیده می شود، اما این مساله نیازمند دقت زیاد بوده و می توان آن را شبیه الگوبرداری دانست تا کپی کاری.
رونمایی از کراس اوور چینی چانگان CS85
چانگان CS85 از طراحی قابلی برخوردار است و می توان هماهنگی را در تمامی بدنه این خودرو را مشاهده کرد.نمای جلوی خودرو بر اساس زبان طراحی جدید چانگان شکل گرفته اما برخلاف دیگر محصولات این برند چینی از خطوط تند و زاویه دار کمتری استفاده شده است.در نمای عقب خودرو شاهد طراحی اسپرت و جذابی هستیم که تا حدودی از محصولات بی ام و الهام گرفته شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده CS85 بر اساس پلت فرم CS75 تولید شده است اما در ابعاد کمی اختلاف میان این دو شاسی بلند چانگان دیده می شود بطوریکه CS85 با طول 4.72 متر حدود 7 سانتی متر طویلتر گردیده و این در حالی است که CS85 با عرض 1.84 میلیمتر و ارتفاع 1.66 میلیمتر حدود 5 میلیمتر باریکتر و 30 میلیمتر کاهش ارتفاع را نسبت به CS 75 تجربه کرده است.مشخصا به دلیل طول بیشتر ،فاصله دو محوری این خودرو 5 میلیمتر افزایش و به 2.70 رسیده است.

در قسمت کابین، شاهد فضایی چشم نواز و زیبا هستیم. در این بخش داشبورد خوش فرم با نمایشگر لمسی بزرگ و کنسول میانی عریض بیش از سایر المان ها جلب توجه می کنند. ضمن اینکه استفاده از رنگ مشکی و قرمز برای بخش های مختلف از جمله صندلی های برقی جلو، ترکیب جذابی را پدید آورده است.
شرکت چانگان برای مدل پایه از کراس اوور کوپه خود یک موتور ۱.۵ لیتری در نظر گرفته است. این موتور توربوشارژ توانایی تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت را داشته و با همکاری گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار چرخ ها را به حرکت وادار می کند.

کسانی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، می توانند به سراغ مدل مجهز به موتور ۲ لیتری توربو بروند. این موتور ۲۳۳ اسب بخار قدرت تولید نموده و با گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت آیسین ترکیب شده است. این نسخه به جای دو خروجی اگزوز، چهار خروجی دارد.
advertising