رونمایی از نسخه تگ هویر استون مارتین DBS سوپرلگرا

خودرواسپرت

- 97/11/02
رونمایی از نسخه تگ هویر استون مارتین DBS سوپرلگرااستون مارتین DBS سوپرلگرا (با تلفظ صحیح ایتالیایی سوپرلجرا، Superleggera) پرچمدار سوپر گرندتورر این برند بریتانیایی جهت رقابت با فراری 812 سوپرفست در تابستان رونمایی شد اما استون مارتین در یک همکاری جدید با تگ هویر خودروی جدیدی از استون مارتین DBS سوپرلگرا نسخه تگ هویر تولید کرده اند که به گفته کمپانی انگلیسی، تنها 50 عدد از این خودرو به تولید خواهد رسید.
رونمایی از نسخه تگ هویر استون مارتین DBS سوپرلگرا
عمده تغییرات آستون مارتین DBS سوپرلگرا نسخه تگ هویر در ظاهر آن است که با رنگ بدنه مشکی و قطعات فیبر کربنی پوشانده شده است و برای بهتر کردن جلوه ظاهری، آستون مارتین از کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و لاستیک‌های پیرلی با رنگ قرمز استفاده کرده که با تزئینات قرمز رنگ داخل کابین هماهنگ است.

پیشرانه‌ی DBS سوپرلگرا همان 12 سیلندر با آرایش V شکل 5.2لیتری توئین توربوشارژ DB11 بوده، اما نهایت قدرت آن به 715اسب بخار رسیده است. 900نیوتن‌متر گشتاور این V12 بزرگ که تا جای ممکن برای دست‌یابی به توزیع وزن بهتر و مرکز ثقل پایین‌تر در ارتفاع پایین و نزدیک به مرکز نصب شده است، از دور موتور 1800 تا 5000دور بر دقیقه در دسترس است و این کوپه دیفرانسیل عقب را قادر می‌سازد تا در مدت 3.4 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و تا حداکثر سرعت 340کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری ادامه دهد.

داخل کابین نیز می‌توان تریم یک‌دست مشکی را مشاهده کرد. دور دوز قرمز رنگ صندلی‌ها در کنار لوگوی تگ هویر، چشم‌ها را به خود خیره میکندمدل کوپه‌ی DBS سوپرلگرا به‌عنوان قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی جاده‌ای فعلی استون مارتین به بازار اروپا عرضه شده است
advertising