بررسی شاهکار جدید هیوندای سوپر اسپرت جنسیس اسنشیا

خودرواسپرت

- 97/09/16
بررسی شاهکار جدید هیوندای سوپر اسپرت جنسیس اسنشیانمایشگاه خودروی نیویورک 2018، میزبان تازه‌ترین محصول هیوندای با برند جنسیس بود. سوپراسپرت برقی اسنشیا، تحسین کارشناسان و علاقه‌مندان صنعت خودروسازی را در پی داشت.این خودروی مفهومی دارای بدنه‌ای فیبر کربنی و درب‌های پروانه‌ای شکل می‌باشد. اگرچه اکثر خودروهای مفهومی سرانجام به خط تولید پیدا نمی‌کنند اما این بار قضیه فرق می‌کند. بازوی لوکس هیوندای برنامه‌های خود برای تولید essentia را اعلام کرده است.
بررسی شاهکار جدید هیوندای سوپر اسپرت جنسیس اسنشیا
در نمای روبرو، الهام از جگوار و استون مارتین به‌خوبی دیده می‌شود؛ اما به لطف کاپوت بلند و کابین کشیده به سمت عقب، ظاهری در کلاس طراحی گران‌توریسمو فراهم شده است. جذابیت چشم نواز اسنشیا، غیر قابل انکار به نظر می‌رسد و نادیده گرفتن زیبایی بدنه با جزئیات حساب‌شده، بی‌انصافی خواهد بودفقدان جلوپنجره و المان‌های مرتبط با آن می‌تواند به خطای دید بیننده شبیه باشد؛ اما واقعیت دارد و این بخش دارای فضای خالی قابل توجهی است. چراغ‌ها به‌صورت نوار‌های دوگانه‌ای از نور LED طراحی شده‌اند که تأثیر زیادی بر بهبود آیرودینامیک دارند. رخلاف بسیاری از خودروهای برقی دنیا نظیر محصولات تسلا و جگوار، باتری‌های اسنشیا در کف خودرو یا دقیقا پشت صندلی‌ها جاسازی نشده‌اند؛ بلکه به لطف محاسبه‌ی دقیق مرکز ثقل و با هدف بهبود تعادل، نزدیک به قسمت عقب هستند تا راحتی نشیمن و زاویه‌ی کمر قابل تنظیم باشد. درهای ورودی شباهت زیادی به مک‌لارن 720S دارد و با موتور الکتریکی و فشار دکمه بسته می‌شوند.

طراحی داخل کابین نسخه ی کانسپت جنسیس اسنشیا (Essentia) حتی جذاب تر از طراحی ظاهری آن است. در داشبورد این نسخه از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده شده و اطلاعات مربوط به خودرو در یک صفحه نمایش شبیه به تبلت نشان داده می شود. در جاهایی از کابین که از چرم استفاده نشده، از فیبر کربن استفاده کرده اند. طراحی فرمان این نسخه نیز حالت بیضی شکل دارد. البته گفتنی است که طراحی صندلی های این نسخه، چندان واقع گرایانه نبوده و همچنین به نظر نمی رسد تا از نظر راحتی بتواند مشتریان را راضی نگه دارد. در نهایت باید گفت که طراحی داخل کابین به زیبایی صورت گرفته و بخشی از این طراحی می تواند در مرحله ی تولید نیز وجود داشته باشد.

مدیران جنسیس ادعا می‌کنند که اسنشیا در مدت حدود 3 ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته این آمار زمانی حاصل می‌شود که باتری‌ها فول‌شارژ و موتورها در حالت رانندگی حداکثر قدرت باشند. جزئیات زیادی از پیشرانه و تجهیزات فنی خودرو منتشر نشده و تنها نکته‌ی مشخص، استفاده از 2موتور در عقب و جلو با اعمال گشتاور متفاوت روی 4چرخ است
advertising