فروش اولین کامپیوتر رومیزی Apple-1

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/08/09
فروش اولین کامپیوتر رومیزی Apple-1طبق خبرها قرار است به‌زودی طی یک حراجی بزرگ، نخستین محصول انقلابی اپل یعنی کامپیوتر رومیزی Apple-1 با قیمت ۳۰۰ هزار دلار به فروش برسد. همان‌طور که می‌دانید خالق اپل استیو جابز به کمک دوست و همکار قدیمی خود یعنی استیو وزنیاک توانست در اواسط دهه ۷۰ میلادی به انقلابی در صنعت کامپیوترهای رومیزی دست یابد.

نخستین تلاش جابز و وزنیاک منجر به تولید ۵۰ دستگاه کامپیوتر رومیزی Apple-1 در گاراژ خانه‌ی استیو جابز شد که در نهایت Byte Shop این محصول را برای اولین بار با قیمت ۶۶.۶ دلار در ایالت کالیفرنیا آمریکا به فروش رساند. گفتنی است جابز و وزنیاک پس از دستیابی به این موفقیت، آمار تولید اپل وان را تا ۲۰۰ دستگاه افزایش دادند.

باتوجه به کارکرد و قدرت سخت‌افزاری بسیار پایین اپل وان در زمان کنونی، قیمت ۳۰۰ هزار دلاری آن کمی دور از منطق به‌نظر می‌رسد؛ زیرا با پرداخت چنین مبلغی می‌توان اتومبیل فوق‌العاده جذابی چون مدل ۲۰۱۹ استون مارتین DBS سوپرلگرا را خریداری کرد. با این حال این تنها نسخه‌ی سالم از اپل وان است که سال‌ها پیش از فروشگاه Byte Shop خریداری شده و به‌طور حتم برای دوستداران اپل یک محصول خاطره انگیز و نوستالژیک محسوب می‌شود.
فروش اولین کامپیوتر رومیزی Apple-1
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کامپیوتر خانگی Apple-1 شامل یک صفحه‌کلید به همراه مادربورد و دفترچه راهنما برای استفاده از آن است. همان‌طور که اشاره کردیم تنها نمونه سالم از کامپیوتر رومیزی اپل وان قرار است به‌زودی با قیمت پایه ۳۰۰ هزار دلار در حراجی معروف RR Auction در شهر بوستون به‌فروش برسد.
advertising