سرنوشت شرکت ال جی وابسته به ال جی 7(LG V40 ThinQ)

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/08/05
سرنوشت شرکت ال جی وابسته به ال جی 7(LG V40 ThinQ)انتشار گزارشات مالی کمپانی های بزرگ فناوری ادامه دارد و حالا نوبت به ال جی، کمپانی بزرگ کره ای رسیده است که گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2018 را عرضه کند، گزارشی که باز هم به ضرر دهی بخش موبایل این کمپانی اشاره دارد. این بار ال جی موبایل چندین میلیون دلار برای کمپانی کره ای ضرر به دنبال داشته است. میزان فروش بخش موبایل این کمپانی 1.82 میلیارد دلار بوده که کمترین درآمد بدست آمده در طی دو سال گذشته است.
براساس گزارش رسانه های کره ای که به نقل از تحلیلگران مطلع منتشر شده، زیان ال جی موبایل در سه ماهه سوم امسال برابر با ۱۲۳ میلیون دلار خواهد بود و این پیش بینی ها از عملکرد ضعیف ال جی موبایل در حالی مطرح می شوند که غول تکنولوژی کره ای نتایج اولیه از عملکرد مالی خود برای این بازه زمانی را منتشر کرده و از درآمد رکورد شکن خود در ۶۰ سال اخیر خبر داده.

با این حال اما طبق اعلام تحلیلگران، زیان ال جی موبایل احتمالا به رقم ۱۴۱ میلیون دلار خواهد رسید و رقمی که در ابتدا به آن اشاره کردیم نیز محافظه کارانه ترین پیش بینی در این رابطه است. اما حتی اگر عملکرد ال جی تا این اندازه هم ضعیف باشد باز هم میتوان گفت که نسبت به دوره های قبلی بهتر خواهد بود.

از آنسو، در صورتی که این پیشبینی ها درست از آب در بیایند آنگاه ال جی موبایل برای هفتمین فصل متوالی است که دچار زیان می شود و می توان اینطور نتیجه گرفت که شرکت مورد بحث نتوانسته راهکاری موثر برای باقی ماندن در بازار به شدت اشباع شده تلفن همراه بیابد. در سه ماهه قبل این واحد با زیان ۱۷۲ میلیون دلاری روبرو بود هرچند که خود ال جی الکترونیکس با فروش ۱۳.۹ میلیارد دلاری توانست ۷۱۵ میلیون دلار سود داشته باشد.

نخستین گوشی 5G ال جی به زودی معرفی می شود

Hwang Jeong-hwan رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل ال جی موبایل اعلام کرد که این شرکت با ارائه نخستین گوشی اندرویدی 5G خود و طیف وسیعی از دیگر محصولات احتمالا اوضاع را دگرگون خواهد کرد هرچند که تحلیلگران در مورد تحقق این مساله تردید دارند.

با وجود آنکه زیان واحد موبایل ال جی روز به روز کمتر می شود اما پیش بینی شده که کل میزان آن در سال جاری میلادی به ۵۰۰ میلیون دلار برسد و تحقق وعده مدیرعامل این شرکت برای تحول اوضاع با ارائه گوشی 5G هم در هاله ای از بهام قرار دارد. با این حال اما ال جی هنوز برنامه ای برای کوچک کردن کسب و کار موبایل خود ندارد و برای عقب نماندن از رقابتی که در این زمینه به راه افتاده همچنان به سرمایه گذاری در این بخش ادامه می دهد.

یکی از مهم ترین تغییرات استراتژی در بخش موبایل ال جی، معرفی گوشی های هوشمند سری G به عنوان محصولات میان رده و در قالب پروژه Android One با قیمت پائین تر بود در حالی که هنوز LG اولین گوشی Android One خود را روانه بازار نکرده است. در سال 2018 ال جی استراتژی بخش موبایل خود را کاملا دگرگون کرد و از آن پس، کمپانی کره ای 4 گوشی پرچمدار را روانه بازار کرد و با افتتاح یک مرکز پشتیبانی نرم افزاری مستقل، وعده تمرکز بیشتر بر روی گوشی هوشمند را داد. همچنین کمپانی کره ای برند ThinQ را به ثبت رساند تا گوشی های رده بالا و پرچمدار خود را در قالب این برند وارد بازار کند.

ال جی هنوز آمار رسمی در مورد میزان فروش گوشی های هوشمند جدید خود را منتشر نکرده اما آمار اخیر حاکی از این داشتند که میزان فروش LG G7 ThinQ به طور محسوسی بیشتر از LG G6 در کره جنوبی بوده است. همچنین ال جی اخیرا LG V40 ThinQ را معرفی کرده و امیدوار است که با عرضه این دستگاه بازار، میزان فروش بخش موبایل خود را برای سه ماهه پایانی سال افزایش دهد. در حالی که شرایط ال جی موبایل چنگی به دل نمیزند، ال جی الکترونیکس با درآمد خالص 668 میلیون دلاری در سه ماهه اخیر روزهای خوبی را پشت سر میگذارند.
advertising