غرامت 50 میلیون دلاری یاهو به اکانت های هک شده 2013

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/08/02
غرامت 50 میلیون دلاری یاهو به اکانت های هک شده 2013هک بیش از سه میلیارد حساب کاربری یاهو از جمله اتفاقات نا خوشایند دنیای تکنولوژی بود که به این زودی ها فراموش نمی شود. حال خبر رسیده که این شرکت قصد دارد با پرداخت 50 میلیون دلار به قربانیان این هک که گفته می شود شمارشان از 200 میلیون نفر هم فراتر می رود ، به مناقشه دو ساله ای که برسر این پرونده اتفاق افتاده پایان بدهد.
یاهو که حالا بخشی از شرکت Oath ( متعلق به یک اپراتور آمریکایی به نام ورایزن ) محسوب می شود پیشنهاد نموده که با پرداخت 50 میلیون دلار غرامت به حدود 200 میلیون کاربر ساکن در آمریکا و سرزمین های اشغالی فلسطین ، پرونده هک گسترده اکانت های خود را مختومه کند. علاوه بر این ها ، شرکت مورد بحث قرار است تا 35 میلیون دلار از هزینه های دستمزد وکلای پرونده شکایت را پرداخت نموده و سرویس پایش اعتبار شرکتی به نام AllClear را که در وضعیت عادی 350 دلار قیمت دارد به صورت رایگان به مدت دوسال در اختیار قربانیان این اتفاق قرار دهد. علاوه بر این شرکت های کوچک و افرادی هم که ادعا می کنند به خاطر هک یاهو متحمل زیان شده اند از این شرکت غرامت خواهند گرفت. این زیان ها هم طبق اعلام شاکیان شامل مواردی نظیر سرقت هویت ، باز پرداخت مالیات های به تاخیر افتاده و دیگر مسائلی است که در نتیجه این اتفاق بروز کرده. علاوه بر این ، آنهایی که برای دریافت سرویس پریمیم یاهو پول پرداخت کرده اند می توانند 25 درصد از مبلغ پرداختی شان را پس بگیرند.
از آنجایی که هم اکنون یاهو در زمره دارایی های شرکت Oath محسوب می شود این هزینه به صورت 50 - 50 میان آن و Altaba ( شرکت هلدینگ مالک کسب و کار های باقی مانده از یاهو ) تقسیم خواهد شد.گفتنی است طبق برآورد های یاهو این اتفاق که در سال 2013 میلادی رخ داده سه میلیارد اکانت را تحت تاثیر قرار داده است. گفته می شود روسیه این حملات هکی را ترتیب داده هر چند که اطلاعات موثقی در این باره وجود ندارد. این اتفاق تا سال 2016 میلادی و چند ماه بعد از خریداری یاهو توسط ورایزن با قرار داد 4.8 میلیارد دلاری فاش شد.
advertising