جدیدترین تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/08/04
جدیدترین تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4زمانی که حرف از تجهیزات مخصوص بازی در میان باشد، اسم ریزر به خوبی میتواند تداعی کننده یک کمپانی موفق در این زمینه باشد. سازنده آمریکایی سال گذشته پا به صنعت موبایل هم گذاشت و اولین نسل از گوشی مخصوص بازی خود را با عنوان ریزر فون، روانه بازار کرد. اسمارتفونی که با برخورداری از ویژگی هایی خاص، مختص گیمرها طراحی شده بود. حال پس از گذشت حدودا یک سال، نوبت معرفی دومین نسل از گوشی گیمینگ ریزر فرا رسیده است. در حالی که خبرهایی غیر رسمی در مورد این محصول را شنیده بودیم، طبق انتظار کمپانی ریزر به طور رسمی از Razer Phone 2، گوشی هوشمند گیمینگ جذاب خود رونمایی کرد.

طراحی


طراحی ریزر فون 2 تغییرات قابل ملاحظه ای را نسبت به نسل ابتدایی خود دیده است. این گوشی هوشمند دارای نمایشگری با نسبت تصویر مناسب 16:9 است که خوشبختانه خبری هم از ناچ در بالای آن نیست، با این حال ریزر طراحی گوشی جدید خود را به شکلی بهینه تر، بروزرسانی کرده است. به طوری که به جای پنل پشتی فلزی، در Razer Phone 2 از شیشه استفاده شده است. روندی کاملا رو به رشد که ظاهر دستگاه را نسبت به بدنه فلزی جذاب تر میکند و همچنین قابلیت هایی مانند فناوری شارژ بیسیم را نیز برای دستگاه به دنبال دارد. بدین ترتیب میتوان گفت که عصر گوشی های بدنه فلزی، تقریبا به پایان رسیده است و شیشه، اولویت اول سازندگان است. ریزر برای قسمت شارژ بیسیم این گوشی سلیقه به خرج داده و پایه شارژ این دستگاه، از نورپردازی زیبای RGB برخوردار شده است.

صحبت از فناوری RGB که ریزر خود با سیستم Chroma، کاملا در آن دستی بر آتش دارد. اکثر تجهیزات مخصوص بازی این شرکت از این سیستم نورپردازی برخوردار است و ریزر از این فناوری در ریزر فون 2 نیز استفاده کرده است. همان طور پیش بینی میشد، لوگوی معروف ریزر که در پشت Razer Phone 2 نقش بسته، روشن میشود و دارای نورپردازی RGB Chroma است. این بدین معناست که کاربر میتواند لوگوی ریزر را با 16.8 میلیون رنگ همراه کند و افکت هایی (طیف چرخشی، حالت تنفسی و رنگ استاتیک) برای نمایش زیباتر این نورپردازی نیز انتخاب کند تا ریزرفون 2 به شکلی فوق العاده منحصر به فرد در دستان کاربر بدرخشد. لوگوی RGB گوشی جدید ریزر از برنامه هایی مانند فیسبوک و واتس اپ نیز پشتیبانی میکند و به عنوان یک چراغ اعلانات نیز فعالیت میکند. زمانی که اعلانی از طرف برنامه های مذکور داشته باشید، نور لوگو تدریجا روشن میشود و رنگ آن به رنگ پایه آن برنامه تغییر پیدا میکند. امکان تنظیم شدت چراغ لوگو نیز وجود دارد تا کاربر بتواند تعادلی بین زیبایی و مصرف انرژی دستگاه برقرار کند.

دیگر امکانی که ریزر امسال به گوشی خود اضافه کرده، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به لطف استاندارد IP67 است بنابراین اگر احیانا اتفاقی دستگاه داخل آب بیافتد، تا نیم ساعت و در عمق 1 متری، احتمالا هیچ آسیبی به آن وارد نمیشود.
جدیدترین تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4

صفحه نمایش


نمایشگر مطمئنا یکی از مهم ترین قطعات برای یک گجت مخصوص بازی است و خوشبختانه ریزر کاملا به این موضوع واقف است. به همین دلیل از یک پنل 5.7 اینچی IGZO LCD با نرخ به روزرسانی تصویر 120 هرتز و رزولوشن 2560*1440 در ریزرفون 2 استفاده کرده است. از نظر مشخصات روی کاغذ، این نمایشگر تفاوتی با ریزرفون سال قبل ندارد اما ریزر از محافظ گوریلا گلس 5 در مدل جدید به جای گوریلا گلس 3 سال قبل استفاده کرده که باعث میشود روشنایی نمایشگر تا حدود 50 درصد افزایش پیدا کند.

از آنجایی که صحبت خاص دیگری نمیتوان در مورد نمایشگر ریزرفون 2 اظهار داشت، بهتر است از اسپیکرهای استریو این دستگاه بگوئیم که بالا و پائین نمایشگر را احاطه کرده اند. حواشی نمایشگر در قسمت بالا و پائین ریزر فون 2 زیاد به نظر میرسد اما اسپیکرهای استریو قدرتمند، این مسئله را میتوانند توجیه کنند. اسپیکرهای ریزرفون 2 میتوانند حالت استریو را به شکلی ایده آل به ارمغان بیاورند که در تجربه گیمینگ بهتر، تاثیر چشمگیری دارند. همچنین اسپیکرهای این دستگاه از Dolby Atmos پشتیبانی میکنند که ویژگی ارزشمندی برای یک گوشی هوشمند است.

مشخصات سخت افزاری و عملکرد


میرسیم به یکی دیگر از قسمت های مهم گوشی گیمینگ جدید ریزر، جایی که مطابق انتظار به جای اسنپدراگون 835 سال قبل، از چیپست اسنپدراگون 845 در این دستگاه استفاده شده است. به هر حال ریزرفون 2 یک گوشی گیمینگ است و باید قدرت کافی برای اجرای سنگین ترین بازی ها را داشته باشد که اسنپدراگون 845 به خوبی از پس این وظیفه بر میآید و پردازشگر گرافیکی Adreno 630 نیز توان لازم برای اجرای بازی های روز را به خوبی دارد.

اما قسمتی پر اهمیت برای یک گجت گیمینگ قدرتمند همچون ریزرفون 2، مطمئنا سیستم خنک کننده آن است. ریزر از سیستم خنک خلاقانه ای با استفاده از اتاقک بخار در ریزرفون 2 به کار گرفته است. این سیستم مانند لوله های انتقال حرارت عمل میکند که ابعاد بزرگی ندارد و با موادی بر پایه گرافیک ساخته شده است که در کنترل حرارت و گرما، برتری قابل ملاحظه ای دارد. همچنین ریزر برای اینکه گوشی جدیدش، در برخی نقاط خاص حرارت بیش از حدی نداشته باشد، از مسدودکننده های حرارتی نانو ذرات استفاده کرده است. به لطف استفاده از سخت افزاری قدرتمند و سیستم خنک کننده کارآمد، ریزرفون 2 تا 30 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین خود ارائه میدهد. اما باید صبر کرد و دید این دستگاه در مقایسه با دیگر دستگاه های مجهز به اسنپدراگون 845، چه عملکردی از خود به جای میگذارد.

ریزرفون 2 به طور پیشفرض مجهز به سیستم اندروید 8.1 اوریو هست که ریزر وعده ارائه یک بروزرسانی با فاصله ای کوتاه پس از عرضه را به کاربران داده است. همچنین این کمپانی اپلیکیشن اندرویدی جدیدی به نام Razer Cortex را توسعه داده که به سازماندهی بازی ها بر روی دستگاه کمک میکند و همچنین بازی هایی را با پشتیبانی از نمایشگر 120 هرتزی و با بهینه سازی بهتر در عملکرد و مصرف باتری، به کاربران پیشنهاد میکند. احتمالا این برنامه انحصار ریزرفون نیست و روی دیگر گوشی های اندرویدی نیز قابل استفاده است.

دوربین


درست است که ریزرفون 2 یک گوشی مخصوص بازی است، اما این دلیل نمیشود که ریزر به دیگر بخش های مهم یک گوشی هوشمند مانند دوربین آن توجه ویژه ای نداشته باشد. نسل اول ریزرفون قابلیت های شاخصی در این بخش داشت و حالا نسل دوم پیشرفت هایی را در این قسمت به خود دیده است.

ریزرفون 2 مجهز به دوربین دوگانه، متشکل از یک لنز عریض و یک لنز تله فوتو برای زوم و عکاسی پرتره است که هر دو از وضوح 12 مگاپیکسلی برخودارند. ریزر از سنسورهای سونی IMX در این گوشی استفاده کرده که از قابلیت هایی مانند فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش دوال تُن LED برخوردار است. لنز اصلی به تثبیت گر اپتیکال و گشادگی دیافراگم f/1.7 مجهز است که احتمالا باعث میشود ریزرفون 2 در شرایط نور کم، تصاویر مناسبی را به ثبت برساند. از دیگر ویژگی های جالب دوربین ریزرفون 2 میتوان به رابط بازطراحی شده کارکرد با یک دست اشاره کرد که حالا در حالت پرتره و پاناروما نیز کاربرد دارد.

باتری


با حفظ طراحی ریزرفون جدید نسبت به نسل اول، ریزر ظرفیت باتری را نیز در مدل جدید تغییر نداده و از همان باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در ریزرفون 2 استفاده کرده است. این باتری نسبتا پر ظرفیت میتواند از روش با سیم و بدون سیم شارژ شود که البته روش باسیم به لطف پشتیبانی از فناوری QuickCharge 4+ با سرعت بیشتری باتری این گوشی را شارژ خواهد کرد. به لطف چیپست جدیدتر، شارژدهی باتری نسبت به قبل بهتر شده است. ریزرفون قدیمی با نمایشگر 90 هرتزی تا 10 ساعت شارژدهی داشت اما مدل جدید با نمایشگر 120 هرتزی، همان قدر عمر باتری خواهد داشت.

قیمت و زمان عرضه Razer Phone 2


پیش فروش ریزرفون 2 از تاریخ 11 اکتبر با قیمت نسبتا معقول 799 دلار آغاز شده که به نسبت دیگر پرچمداران سال 2018 رقم زیادی نیست. در حال حاضر ریزر زمان عرضه این دستگاه را اعلام نکرده اما وعده زودهنگام این اقدام را به کاربران داده است. ریزرفون 2 در امریکا، اروپا و آسیا-اقیانوسیه عرضه خواهد شد. نظر خود را در مورد Razer Phone 2 با ما به اشتراک بگذارید.
advertising