جدیدترین تبلت سامسونگ گلکسی تب اس4

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/08/04
جدیدترین تبلت سامسونگ گلکسی تب اس4سامسونگ از جدیدترین نسخه تبلت های سری گلکسی تب خود، با نام Samsung Galaxy Tab S4 رونمایی کرد. در نگاه اول به نظر میرسد هدف اصلی سامسونگ از رونمایی تبلت جدید، معرفی رقیبی جدی تر برای آیپدهای اپل باشد. اما بعدبا اطلاعات موجود متوجه می شویم که سامسونگ قصد داشته ذهن ها را برای مراسم مهم تر Galaxy Unpacked در 9 آگوست آماده کند.در هر صورت گلکسی تب اس4 به تنهایی نیز تبلتی پرقدرت و قابل احترام به نظر میرسد

تبلت 10.5 اینچی گلکسی تب اس4 از هر نظر نسبت به نسل قبلی خود با به روزرسانی های مفیدی رو به رو شده است. به عنوان مثال ابعاد این تبلت (249.3x164.3x7.1 میلیمتر) هم نسبت به نسل قبلی تفاوت اندکی داشته و بیشتر شده است، البته علیرغم اینکه ابعاد کلی تبلت جدید چندان بزرگتر نشده، اما نمایشگر آن از 9.7 اینچ به 10.5 اینچ ارتقا پیدا کرده است. این نمایشگر به دلیل استفاده از حاشیه های باریک تر توانسته نسبت صفحه نمایش به بدنه 79 درصد را برای تبلت جدید سامسونگ به ارمغان بیاورد که این میزان 6 درصد نسبت به نسل قبل بالاتر می باشد. نمایشگر سوپر AMOLED گلکسی تب اس4 دارای کیفیت WQXGA با رزولوشن 2560x1600 پیکسل می باشد. در کنار این نمایشگر خوب، سامسونگ با بهره گیری از سیستم صوتی AKG به همراه فناوری Dolby Atmos تجربه تماشای ویدئوها را لذت بخش تر کرده است.

پردازنده تبلت جدید سامسونگ بیشترین میزان ارتفا را به خود اختصاص داده است و با تبدیل شدن به پردازنده هشت هسته ای که چهار هسته پردازشی با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی با فرکانس 1.9 گیگاهرتز دارد موفق شده است 20 درصد عملکرد پردازشی و 26 درصد عملکرد پردازش گرافیکی بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه کند. حافظه رم تبلت Galaxy Tab S4 بدون تغییر و به میزان 4 گیگابایت باقی مانده است، اما حافظه ذخیره سازی آن در دو میزان 64 و 256 گیگابایتی است که قابل ارتقا از طریق کارت حافظه تا 400 گیگابایت می باشد.

دوربین های 13 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی سلفی طبیعتاً قابلیت هایی نیستند که افراد زیادی در تبلت ها به دنبال آن باشند. اما سیستم عامل به روز و مملو از قابلیت های کاربردی از نکات مهم تبلت ها هستند که در Galaxy Tab S4 اندروید نسخه 8.1 با تعداد زیادی از ویژگی های مربوط به قلم S Pen و کیبورد جانبی مجهز به دکس استیشن ارائه شده است. تمامی این قابلیت ها و به روز رسانی ها نیازمند پشتیبانی باتری ای قدرتمند است، Galaxy Tab S4 دارای یک باتری با ظرفیت 7300 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع می باشد که قادر است تا 16 ساعت به طور مداوم به پخش ویدئو بپردازد.
advertising