معرفی استون مارتین ولکان AMR PRO و نگاهی به تنها نمونه جاده ای

خودرواسپرت

- 97/08/12
معرفی استون مارتین ولکان AMR PRO و نگاهی به تنها نمونه جاده ایولکان، به عنوان سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین محصول تاریخ استون مارتین شناخته می‌شود و حالا با نسخه‌ای جدید به نام AMR PRO، توانایی‌های خود را افزایش داده است.این خودرو مخصوص پیست طراحی شده و مسلما استانداردهای لازم برای تردد در جاده‌های شهری همه کشورهای دنیا را نخواهد داشت. در عوض، یکی از برترین خودروهای تاریخ، در کلاس خود محسوب می‌شود و مسلما رکوردهای مختلفی را جابه‌جا خواهد کرد.اما یک شرکت معتبر تیونینگ، این محصول را با استانداردهای رانندگی در جاده و خیابان‌های شهری، هماهنگ کرده است.وتنها یک مورد از تعداد 24 عدد تولید شده قابلیت تردد در جاده را دارد که در پایان به آن می پردازیم
معرفی استون مارتین ولکان AMR PRO و نگاهی به تنها نمونه جاده ای
تنها ۲۴ دستگاه از این کیت بدنه به دارندگان ولکان تعلق خواهد گرفت که به نوعی، بزرگداشت موفقیت استون مارتین در رقابت‌های امسال لمانز ۲۴ ساعته است؛ هرچند که البته، تیراژ تولید استون مارتین ولکان هم، به عدد ۲۴ محدود بوده و تنها همین تعداد از این خودرو، تولید شده است.

ظاهر این خودرو و کیت بدنه‌ی آیرودینامیک آن، بهینه‌سازی شده است و حالا علاوه بر عملکرد عالی در تونل باد به میزان ۵.۵ درصد در مقایسه با مقاومت نمونه‌ی قبلی در مقابل جریان هوا، ۵ کیلوگرم نیزسبک‌تر خواهد بود. استون مارتین ولکان AMR PRO، به لطف یک بالچه‌ی عظیم در قسمت عقب، دارای یکی از بهترین نیروهای عمود بر سطح، در تاریخ خودروسازی جهان است. درحالیکه مدل استاندارد ولکان، نیروی عمودی ۳۱۵۰ نیوتن‌ بر متر ایجاد می‌کرد و حتی خودروی استون مارتین GTE به عنوان قهرمان لمانز ۲۰۱۷، نیروی عمود بر سطح ۳۱۰۴ نیوتن‌متر بر متر به همراه دارد، این میزان در ولکان AMR PRO به ۴۰۰۰ نیوتن بر متر می‌رسد.پیشرانه‌ای این خودرو، تفاوتی با نمونه‌ی قبلی ندارد و همچنان از نوع ۱۲ سیلندر ۷ لیتری و تنفس طبیعی به قدرت ۸۲۰ اسب بخار با گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر خواهد بود که البته برای ولکان با وزن خالص کمتر از ۱۳۵۰ کیلوگرم، کافی به نظر می‌رسد

شرکت تیونینگ RML، با تغییرات گسترده در تجهیزات فنی ولکان، این محصول را بروزرسانی کرده است. نسخه‌ی جدید، دارای لاستیک‌های میشلن، سپر با ارتفاع بالاتر، چراغ‌های روشنایی متفاوت همراه با آینه بغل روی بدنه است تا قابلیت تردد در تاریکی شب و دید طرفین داشته باشد. علاوه بر اینها، چراغ روشنایی روی بال عقب و برف‌پاک کن به شیشه‌ی جلو، اضافه شده است.

با هدف افزایش امنیت سرنشینان، مهندسان RML در کابین ولکان هم تغییراتی داده‌اند تا برجستگی‌های فلزی و ادوات بدنه، آسیب کمتری به هنگام حوادث داشته باشند. صندلی‌ها نیز با نمونه‌ای استاندارد تعویض شده‌اند تا راحتی بیشتری فراهم کنند. با هدف کاهش صدا و آلودگی، پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۷ لیتری و ۸۰۰ اسب بخار ولکان بروزرسانی شده است، ضمن اینکه با سیستم خنک‌کننده‌ی جدید و کلاچ متفاوت با نمونه‌ی اصلی ارائه می‌شود. می‌توان ادعا کرد، سیستم تعیلق و فنربندی این ابرخودرو، بیشترین تغییر را به خود دیده است تا رانندگی نرم و با ارتفاع مناسب، جهت عبور از دست‌اندازهای معمول را فراهم کند.
advertising