معرفی قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی دنیا توسط استون مارتین والکری

خودرواخبار

- 97/09/22
معرفی قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی دنیا توسط استون مارتین والکریابرخودروی مورد انتظار استون مارتین والکری، با تجهیز به پیشرانه‌ی V12 و 1130اسب بخار، قدرتمندترین خودروی تنفس طبیعی جاده‌ای جهان خواهد بود چیزی که مسلم است، جابه جایی مرزهای قدرت در خودروهای جاده ای است که با معرفی نهایی هیولای استون مارتین رقم خواهد خورد. در حال حاضر این مدل فراری 812 Superfast است که با قدرت 789 اسب بخار، قدرتمند ترین خودرو دارای مجوز برای تردد در شهر و جاده هاست و استون مارتین قرار است این عنوان را از دستان فراری در بیاورد.
معرفی قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی دنیا توسط استون مارتین والکری
بر اساس ادعای مقامات استون مارتین و کازورث (Cosworth)، ابرخودروی مورد انتظار والکری (Valkyrie) با قدرتمندترین پیشرانه‌ی تنفس طبیعی تاریخ خودروسازی همراه خواهد بود. هایپرکار والکری که احتمالاً تا پایان سال 2018 به‌طور رسمی رونمایی می‌شود از پیشرانه‌ی سفارشی کازورت با قدرت 1130اسب بخار استفاده می‌کند تا قدرتمندترین خودروی جاده‌ای جهان با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی یا NA باشد به‌لطف این پیشرانه که تحت نظر متخصصان کازورث تولید می‌شود، والکری به باشگاه ابرخودروهای اختصاصی با قدرت بیش از 1000 اسب بخار وارد می‌شود. در واقع والکری از نظر اینکه پیشرانه‌ی بزرگ V12 توسط متخصصان کازورث تیونینگ می‌شود، با دیگر مدل‌های استون مارتین متفاوت است البته این مشخصات بازگو کننده‌ی همه‌ی داستان نیستند چراکه والکری از سیستم هیبرید باتری هم سود خواهد برد. استون مارتین جزئیات این ماجرا را منتشر نکرده اما خبرهای پیشین نشان می‌دهند که این خودرو خروجی ترکیبی 1130اسب بخاری خواهد داشت.

استون مارتین می‌گوید پیشرانه‌ی موردبحث دارای محورهای تیتانیومی، میل‌لنگ ویژه و پیستون‌هایی با مشخصات فرمول 1 است. قلب تپنده‌ی والکری همچنین تلورانس بسیار کمی داشته و تمامی قطعات آن برای حداقل جرم و حداکثر استحکام بهینه شده‌اند. نتایج تمامی این کارها رسیدن به وزن 206 کیلوگرمی است.لیرغم پرفورمنس فوق‌العاده، استون مارتین می‌گوید پیشرانه‌ی 12 سیلندر قادر است استانداردهای آلایندگی و دوام را پاس کند
advertising