لکسوس از نسخه کانورتیبل LC رونمایی کرد

خودرواسپرت

- 97/10/22
لکسوس از نسخه کانورتیبل LC رونمایی کردمدت‌هاست که شایعاتی از معرفی نسخه بدون سقف یا کانورتیبل لکسوس LC شنیده می‌شود و اکنون نسخه کانسپت آن معرفی شده و گرند تورر ژاپنی در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش در خواهد آمد این خودروساز ژاپنی به‌صورت رسمی اعلام نکرده که مدل LC روباز تولید خواهد شد اما بیانیه‌ی آن نشان می‌دهد این خودرو جهت‌گیری آینده‌ی خانواده‌ی LC را نشان می‌دهد و بنابراین احتمال تولید آن در آینده وجود دارد.
لکسوس از نسخه کانورتیبل LC رونمایی کرد
تا زمانی‌که چشم شما به سقف نیفتاده باشد، خودروی مفهومی لکسوس LC کانورتبیل در حقیقت با مدل کوپه کنونی یکسان است. بااین‌حال هنگامی که سقف برداشته شود و شیشه جلو را نیز در نظر بگیریم، زیبایی آن دو چندان خواهد شد. طراحان لکسوس با برداشتن سقف مجبور شدند که قسمت عقب مدل روباز را به شکلی متفاوت طراحی کنند. بخش پشتی صندلی‌های عقب،‌ طراحی ظریفی دارد و قیمت مرکزی دم خودرو صاف است؛ اما بریدگی‌های زاویه‌دار آن را با سپر عقب متناسب و هماهنگ می‌کنند.

در داخل کابین لکسوس ترکیبی از چرم سفید و داشبورد مشکی رنگ دیده می‌شود. تزئینات زرد رنگ هم کابین را جذاب‌تر کرده و حس سوار شدن به یک خودرو اسپرت را القا می‌کندفعلاً سقفی برای باز شدن وجود ندارد زیرا سخنگوی لکسس می‌گوید این کانسپت فعلاً روباز است بنابراین سقفی وجود ندارد. البته فضای در نظر گرفته شده برای جا دادن سقف نرم کافی به نظر می‌رسد.

لکسوس هنوز جزییات فنی سیستم محرکه را ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد از پیشرانه‌های ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر یا ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر هیبریدی کنونی زیر کاپوت آن استفاده شود. اگرچه ممکن است برداشتن سقف باعث، اندکی کاهش در وزن مدل روباز شود، اما اضافه شدن مکانیزم سقف تاشوی برقی، نهایتا بر وزن خودرو اضافه می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا تفاوت کمی از نظر شتاب و مصرف سوخت با نسخه‌ی کوپه داشته باشد.
advertising