بررسی و مشخصات شورولت بولت

خودرواسپرت

- 97/10/16
بررسی و مشخصات شورولت بولتشورولت بولت الکتریکی را باید پاسخی به خودروهایی چون ب‌ام‌و i3 و نیسان لیف دانست. هرچند پیش از این نیز تجربه موفق شورولت ولت به‌عنوان یک سدان جمع‌وجور الکتریکی در کارنامه این شرکت وجود دارد تخمین زده می‌شود در آزمایش‌های آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) بتواند به شعاع حرکتی 383کیلومتر دست پیدا کند با این حساب این شعاع حرکتی، 28کیلومتر بیش از شعاع حرکتی تسلا مدل 3 در هر شارژر خواهد بود که این مسئله نیز برگ برنده‌ی دیگری برای شورولت بولت به حساب می آید
بررسی و مشخصات شورولت بولت
بخش فنی شورلت بولت از یک پیشرانه‌ی الکتریکی ظرفیت بالا تشکیل شده است که توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت و 360نیوتون متر گشتاور را دارد. این الکتروموتور نیروی مورد نیاز خود را از یک باتری 60کیلووات ساعتی دریافت می‌کند که ساخت LG بوده و در کف خودرو جای گرفته است. با این مشخصات شورلت بولت می‌تواند در کمتر از 7 ثانیه به سرعت 96کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند

شورولت بولت که پیش از این به شکل یک خودروی کانسپت معرفی شده بود، اکنون در قامت نسخه نهایی با تغییرات بسیاری همراه شده است. برای بهبود فضای داخل کابین، ابعاد خودرو بیشتر شده و چراغ‌ها و جلوپنجره آن با طرحی مرسوم‌تر و کمتر تهاجمی جایگزین شده‌اند.فاصله بین دو محور خودرو به 260 سانتی‌متر می‌رسد که 7.5 سانتی‌متر از شورولت سونیک و 22.6سانتی‌متر از شورلت اسپارک الکتریکی، طویل‌تر است. فضای بار پشت صندلی عقب نیز به رقم جالب 478لیتر و در صورت تاکردن صندلی‌های عقب به 1603لیتر می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های بولت، نمایشگر لمسی بزرگ 10.2اینچی با سیستم رابط کاربری مشابه فلیپ بورد و قابل شخصی‌سازی، دوربین دید عقب HD با زاویه دید وسیع، سیستم چشم‌انداز محیطی 360درجه برای اسکن اطراف خودرو و پارک خودکار و رانندگی ایمن در سرعت‌های پایین، سازگاری با سیستم‌های کارپلی اپل و آندروید اتوی گوگل، سیستم ناوبری با تشخیص و نمایش نزدیک‌ترین شارژرهای مسیر، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و تجهیزات و امکانات وسیع دیگر را می‌توان نام برد. یک ویژگی جالب دیگر، نوعی سرگرمی و بازی است که شما می‌توانید با مدیریت صحیح عملکرد و رانندگی خود در برابر انرژی مصرفی به کسب امتیاز پرداخته و با سایر دارندگان این خودرو رقابت نمایید.

قیمت پایه این خودرو است که از 37 هزار و 500دلار آغاز خواهد شد و با احتساب تخفیف های مالیاتی، این رقم به حدود 30هزار دلار کاهش می‌یابد. با این قیمت شورلت بولت ارزان‌تر از تسلا مدل 3 و نیز بی ام و i3 است.
advertising