بررسی فورد موستانگ هنسی هریتیج ادیشن

خودرواسپرت

- 97/10/14
بررسی فورد موستانگ هنسی هریتیج ادیشنشرکت تیونینگ مشهور هنسی (Hennessey) واقع در تگزاس آمریکا، به‌مناسبت تولید 10 هزار خودروی منحصربه‌فرد، نمونه‌ی ویژه‌ای از پونی‌کار فورد را عرضه می‌کند. فورد موستانگ هریتج ادیشن (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ، Heritage Edition) نسخه‌ی تقویت‌شده از موستانگ GT استاندارد بوده که طرح بدنه‌ی آن از فورد GT هریتج ادیشن الگوبرداری شده است. این خودرو دارای قدرت 808 اسب بخاری و گشتاور 918 نیوتون متری می باشد.
بررسی فورد موستانگ هنسی هریتیج ادیشن
این قدرت و گشتاور اضافی با استفاده از پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری به دست می‌آید. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت هریتیج ادیشن موستانگ برابر با 3.3 ثانیه بوده و می‌تواند مسافت 400 متر را در 10.7 ثانیه و با سرعت 212 کیلومتر در ساعت طی کند. این کوپه‌ی عضلانی کاملاً ارتقا یافته قادر است به سقف سرعت 322 کیلومتر در ساعت دست یابد.

مدل 2018فورد موستانگ GT از این پیشرانه با قطعات استاندارد کارخانه‌ای، 460 اسب بخار قدرت و 570نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد تا برای رسیدن به سرعت 100کیلومتر بر ساعت، 3.9ثانیه درخواست کند. محصول جدید هندسی در بخش بدنه و ظاهر هم کمی تغییر داشته است؛ قطعات فیبرکربن در اسپلیتر جلو، رکاب‌ها، اسپویلر عقب در کنار کاهش ارتفاع به‌لطف سیستم تعلیق افترمارکت KW، ترمزهای قدرتمند برند برمبو (Brembo) با دیسک‌های 15 اینچ و 6 و 4 پیستون در جلو و عقب و رینگ‌های زیبای 20 اینچی سفارشی هنسی در تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2از دیگر موارد اضافه شده به موستانگ GT استاندارد است

خریداران امکان انتخاب گیربکس 6 سرعته‌ی دستی کارخانه‌ای یا 10 سرعته اتوماتیک را دارند. تمام 19دستگاه از محصول خاص هنسی با ضمانت 3 ساله، محدودیت نزدیک به 58 هزار کیلومتر کارکرد و قیمت پایه 89هزار و 950دلار فروخته می‌شوند. برای مقایسه بهتر است بدانیم که، فورد موستانگ GT استاندارد با قیمت پایه 36هزار دلار عرضه می‌شود.
advertising