وانت غول پیکر فورد F-450 یکی از قدرتمند ترین های دنیا

خودروآفرود

- 97/09/19
وانت غول پیکر فورد F-450 یکی از قدرتمند ترین های دنیارقابت بر سر اسب بخار امروزه در میان خودروسازان بسیار متداول است و این رقابت در بین خودروسازان دیترویدی نیز به شدت ادامه دارد. باید بدانید که رقابت در تولید قدرت بیشتر تنها به دنیای سوپر اسپرت‌ها با شتاب‌های خیره‌کننده‌ محدود نمی‌شود بلکه وانت بارها و خودروهای پیکاپ نیز در این خصوص با یکدیگر رقابت دارندفورد F-450 سوپر دیوتی یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین وانت‌های جهان است. وانت عظیم‌الجثه‌ای با شش چرخ که ظرفیت باری نزدیک به کامیون‌ها دارد؛ اما فورد سوپر دیوتی جدید یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگری هم دارد و آن برخورداری از بزرگ‌ترین مخزن سوخت در بین تمامی وانت‌های سنگین موجود در بازار ایالات‌متحده است. درواقع بزرگ‌تر از این مخزن سوخت را فقط می‌توان در کشنده‌های تجاری بزرگ پیدا کرد.
وانت غول پیکر فورد F-450 یکی از قدرتمند ترین های دنیا
به‌تازگی پیشرانه 6.7 لیتری V8 را معرفی کرده است که روی فورد F-450 سوپر دیوتی مدل 2018به بازار عرضه خواهد شد. خریداران فورد سوپر دیوتی همیشه انتظار بهترین‌ها را دارند، به همین خاطر فورد برای سال 2018اسب بخار و گشتاور بیشتری از پیشرانه دیزلی 6.7 لیتری این خودرو بیرون کشیده است تا به این ترتیب F-450 تبدیل به قوی‌ترین و پرگشتاورترین وانت سنگین در کلاس خود باشدپیشرانه خودرو می‌تواند 450اسب بخار قدرت و 1267نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور بیشتر به خاطر استفاده از سرسیلندر جدید حاصل شده است.

مدل 2018 F-450 تقریباً 10 درصد قدرت و گشتاور بیشتری دارد و حالا فورد می‌تواند ادعا کند که این خودرو در کلاس خود دارای بالاترین قدرت است. رقبای فورد اف 450، شورولت سیلورادو HD با پیشرانه‌ی 6.6 دیزلی دورامکس و دوج رم با مدل 6.7 لیتری دیزلی کامینز هستند. فورد، 5 اسب بخار از شورولت قوی‌تر و گشتاور آن 7 نیوتون متر بیشتر از دوج است

فورد F-450 سوپر دیوتی جدید می‌تواند تریلری با وزن 15.5 تن را یدک بکشد که بهترین در کلاس خود است. با قلاب یدک‌کشی عادی، این خودرو ‌می‌تواند تریلری با وزن 9500 کیلو گرم را با خود یدک بکشد. ضمن اینکه قابلیت بارگیری این خودرو به 3300کیلوگرم می‌رسد که از این نظر برترین در کلاس خود است. باید گفت که فورد F-450 مدل 2018یک رقیب سرسخت و قدرتمند در این کلاس است و به گفته‌ی فورد، این خودرو برای مشتریانی طراحی شده است که تریلرهای بزرگی را با وانت خود یدک می‌کشند و بیشتر این خودرو در سایت های کارگاهی کاربرد دارد؛ البته قیمت این خودرو نیز نسبت به قبل کمی افزایش پیدا کرده و امسال مدل پایه‌ آن که به‌صورت دیفرانسیل عقب است، با قیمت پایه 52 هزار و 830دلار عرضه می‌شود. اما گران قیمت‌ترین مدل این خودرو که مدل 4WD Limited است ،می‌تواند صد هزار دلار قیمت داشته باشد.

حجم مخزن سوخت وانت فورد F-450 برابر با 48گالن یا 182لیتر است با در نظر گرفتن مصرف سوخت 15.6 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه، این وانت غول‌پیکر با یک باک سوخت می‌تواند 1160 کیلومتر را طی کند
advertising