پورشه کیمن GT4 نسخه کلاب اسپورت معرفی شد

خودرواسپرت

- 97/10/14
پورشه کیمن GT4 نسخه کلاب اسپورت معرفی شدبیشتر تولیدات پورشه خودروهای اسپرت و سوپراسپرتی هستند که برای رانندگی در خیابان طراحی شده‌اند ولی مدل‌های کلاب اسپرت (Clubsport) به طور تخصصی برای رانندگی در پیست طراحی شده‌اند. حال پورشه خودروی جدیدی از سری کلاب اسپرت معرفی کرده که بر اساس پورشه 718 کیمن ساخته شده و 718 کیمن GT4 Clubsport نام دارد.پورشه GT4Clubsport اولین محصول پورشه با کامپوزیت فیبر طبیعی است که افراد عادی می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. این ماده بسیار شبیه به الیاف کربن بوده و وزن و استحکام مشابهی دارد ولی از مواد طبیعی و فیبرهای گیاهی به دست می‌آید. در این خودرو در بخش‌هایی همچون درها و بالچه‌ی عقب از این ماده استفاده شده و سایر بخش‌ها از آلومینیوم و یا فولاد ساخته شده‌اند.
پورشه کیمن GT4 نسخه کلاب اسپورت معرفی شد
این می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کسانی باشد که نسخه جاده‌ای این خودرو، نتوانسته رضایت چندانی برای آنها ایجاد کند؛ البته برای تحقق این رؤیا، مسلماً هزینه بیشتری نیز موردنیاز خواهد بود و همین‌طور، در نهایت یک نسخه از کیمن در اختیار خواهید داشت که تنها می‌توانید در پیست از آن استفاده کنید.

پورشه کیمن GT4 Clubsport در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود که Trackday و Competition نام دارند. نسخه‌ی Trackday بیشتر برای رانندگان آماتور و تازه کار طراحی شده که رانندگی در پیست مسابقه را به‌تازگی شروع کرده‌اند. اما نسخه‌ی کامپتیشن مخصوص رانندگان حرفه‌ای بوده و با قوانین بین المللی کلاس خود نیز همخوانی دارد.

برای پیشرانه از یک موتور آشنای 3/8 لیتری تخت شش سیلندر با قدرت 385اسب‌بخار استفاده می‌شود؛‌ یعنی همان موتور که با یک موتور جدید توربو در 911 جایگزین خواهد شد. این خودرو به صورت استاندارد از یک گیربکس دو کلاجه PDK استفاده می‌کند و سیستم تعلیق جلوی آن مستقیماً از مدل 911 GT3 کاپ گرفته شده است. تمام ترمزها به صورت دیسک 376میلی‌متری فولادی هستند و GT4 کلاب‌اسپورت با امکاناتی چون چارچوب محافظ انتگرالی، صندلی‌ تک‌نفری مسابقه‌ای و مهاربندی شش نقطه‌ای، به شکلی مؤثر برای مسابقه آماده شده است. این در حالی است که حداکثر وزن این خودرو به میزان ۱۳۰۰ کیلوگرم حفظ شده است.

پورشه GT4 Clubsport به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای حرفه‌ای مشخصات استاندارد خودروهای پیست را به همراه دارد. برای مثال برای افزایش ایمنی راننده تمامی استانداردهای ایمنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) رعایت شده و یک رول‌کیج محافظتی درون کابین نصب شده است. صندلی‌های اسپرت این خودرو نیز دارای کمربند ایمنی مخصوص با 6نقطه‌ی اتصال هستند. روی سقف خودرو نیز یک خروجی اضطراری تعبیه شده. پنل دیجیتال پشت فرمان به سیستم ذخیره‌ی داده مجهز شده که به راننده کمک می‌کند تا هر بار بتواند زمان بهتری را ثبت کند.
advertising