رونمایی از کوپه اسپرت برقی کیانتو k50 چینی

خودرواسپرت

- 97/10/12
رونمایی از کوپه اسپرت برقی کیانتو k50 چینیQiantu K50 به‌عنوان جدیدترین خودروی الکتریکی چینی کوپه، به‌زودی در ایالات متحده ساخته خواهد شد و به احتمال زیاد می‌تواند رقیب اصلی سایر خودروسازان چینی در بازار آمریکا باشدکیانتو K50 توسط شرکت خودروسازی کیانتو موتور معرفی شده است که یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه CH Auto است. توسعه ی این سوپراسپرت برقی از سالها پیش آغاز شده بود و اولین بار در سال 2014 رونمایی شد . پس از آن تغییرات زیادی در جزییات این طرح داده شد تا بالاخره حالا نسخه نهایی آن آماده عرضه به بازار شود.
رونمایی از کوپه اسپرت برقی کیانتو k50 چینی
K50 از سیستم محرکه برقی با قدرت 402اسب‌بخار بهره می‌برد و دارای پنل‌های فیبر کربن در بدنه و قاب آلومینیومی است. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که کیانتو قادر است در زمان 4.5ثانیه از حالت سکون به سرعت 96کیلومتربرساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز به 200کیلومتربرساعت محدود می‌شود. هنوز اهداف تولید اعلام نشده است، اما مالن در سال 2019تعداد محدودی سفارش برای ساخت این خودروی برقی را قبول خواهد کرد.

طراحی داخل کابین کیانتو K50 بسیار مدرن به نظر می رسد و یک نمایشگر 15.6 اینچی در کنسول مرکزی نصب شده است و پشت آمپرها نیز از نوع تمام دیجیتالی هستند. دیگر بخش های نیز شامل روکش چرم آلکانترا برای صندلی ها و فرمان دی کات هستند.

اگر تولید این خودروی برقی طبق برنامه‌ریزی آغاز شود، کیانتو K50 می‌تواند یکی از اولین محصولات الکتریکی با پشتیبانی چین باشد که می‌تواند با موفقیت در ایالات متحده تولید شود. تلاش‌های قبلی برای تولید محصولات برقی در بازار آمریکا مانند فارادی فیوچر FF91، با شکست روبه‌رو شد؛ درحالی‌که برخی خودروهای برقی مانند لوسید ایر هنوز هم در حال پیشرفت هستند.

هر دو شرکت CH-Auto و Mullen Technologies تجربه تولید خودروهای الکتریکی را در کشور خود دارند؛ هرچند که آن‌ها تنها مدل‌های ارزان قیمت را تولید می‌کنند. مالن در حال مذاکره با سایر خودروسازان خارج از این کشور است تا بتواند وسایل نقلیه بیشتری را به بازار ایالات متحده وارد کند.
advertising