بررسی کامل خودرو دی اس 5

خودرواسپرت

- 97/10/10
بررسی کامل خودرو دی اس 5کمپانی دی اس در سال 2009 توسط گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و به عنوان زیرمجموعه خودروهای لوکس کمپانی سیتروئن به جهان معرفی شد. اما دی اس در سال 2015 (2012 در کشور چین) از سیتروئن جدا شد و به عنوان یک برند مستقل به فعالیت خود ادامه داد.دی اس 5 با طراحی مجذوب کننده و ویژگی‌های فنی بسیار خوب خود توانست به سرعت نظر بسیاری از مردم را چه در جهان و چه در بازار ایران به خود جلب کند دی اس ۵ را باید از نظر طراحی خارجی خودرویی خاص، جذاب، اسپرت و لوکس بدانید.خودرویی که البته در بازار نچندان رقابتی ایران می تواند خود نمایی کند.دی اس ۵ را از نظر کلاس بدنه باید چیزی بین هاچ بک و تقریبا استیشن بدانیم.
بررسی کامل خودرو دی اس 5

مشخصات فنی دی اس5


موتور در نظر گرفته شده برای دی اس 5 حجمی معادل 1.6 لیتر دارد و به کمک پرخوران توربوشارژر می‌تواند 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهددی اس ۵ را نه می توان کند دانست و نه سریع، بلکه از نظر شتاب بهتر است آن را رضایت بخش توصیف کرد. البته اگر به دید یک خودروی اسپرت به آن نگاه کنید، ممکن است در زمینه شتاب گیری آنطور که انتظار می رود تند و تیز ظاهر نشود. اما نکته مثبت در مورد این موتور، گشتاور 240نیوتن متری آن است که از دور پایین یعنی 1400تا 4000حاصل می شود، در نتیجه در دور های پایین شاهد کشش خوب این خودرو هستیم. برای مقایسه بد نیست بدانید گشتاور رنو تلیسمان برابر 260نیوتن متر است، اما از دور 2500الی 4500در اختیار راننده قرار می گیرد.مصرف سوخت ترکیبی دی اس 5 معادل 5/9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است، اما در واقعیت طبق اطلاعات تریپ کامپیوتر، این خودرو در این سفر در 700کیلومتر حدوداً 9 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر مصرف کرد. البته در نظر داشته باشید که این رقم در مسیر های داخل و خارج شهر و با سبک های رانندگی مختلف حاصل شده است و در رانندگی عادی می توان انتظار رقمی کمتر از ۹ داشت.

طراحی بیرونی دی اس5


دی اس 5 دارای طراحی بیرونی زیبا با نوار کرومی براق است که به موازات درب کاپوت از بالای چراغ جلو شروع شده و به آیینه جانبی ختم شده است،دارای لچکی جلو و دارای سقفی با یک شیب تقریبا زیاد که در انتهای خود یک اسپویلر سقفی را نیز دارا می باشد.در فیس جلوی این خودرو چراغ های جلوی ترکیبی زنون ال ای دی است .رینگ خودرو نیز دارای سایز 18 اینچی الماس شکل است که در زیر خود لاستیک میشلن پایلوت اسپر 235/45R18 را دارد که این ابعاد و کیفیت لاستیک مناسب برای خودرو های اسپرت است آن هم به دلیل چسبندگی مناسب.

کابین دی اس 5


در زمینه طراحی داخلی می توان گفت یکی از زیباترین خودروهای با قیمت متوسط است با این وجود یک خودرو اقتصادی یعنی سیتروئن c5 به یک خودرو لوکس تر تبدیل شده است اگرچه سبک کلی طراحی کابین اسپرت است، اما مواردی همچون ساعت عقربه ای بالای کلید روشن و خاموش کردن موتور و استفاده از قطعات فلزی برس خورده در جاهای مختلف کابین، به لوکس بودن آن نیز کمک کرده است کیفیت مواد بکار رفته بسیار خوب بوده و صندلی ها علاوه بر این که دربرگیرندگی مناسبی دارند، بسیار راحت و ارگونومیک هستند. اما تعداد زیاد کلید ها در کابین و محل قرارگیری آنها باعث می شود در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسند و اگرچه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده، اما فرم صندلی های ردیف عقب باعث شده این بخش برای سه نفر بزرگسال چندان راحت نباشد و در حقیقت می توان دی اِس ۵ را بیشتر یک خودروی ۴ نفره دانست
advertising