مک لارن خودرو اسپرت جدید 600LT را معرفی کرد

خودرواسپرت

- 97/10/10
مک لارن خودرو اسپرت جدید 600LT را معرفی کردمک‌لارن خودروی سوپر اسپرت جدیدی را به محصولات خود اضافه کرده است که با نام 600LT شناخته می‌شود که حرف LT در انتها به معنی LONG TAIL است. مک‌لارن لانگ تیل مدلی قدرتمند و تیونینگ شده از مدل 570S به شمار می‌آید اولین ساختهٔ این بخش، مدل نمادین F1 GTR بود که یکی از خالص‌ترین خودروهای مسابقه‌ای در تاریخ موتوراسپرت مدرن محسوب می‌شد. چندین سال بعد نیز این بخش مدل 675LT را تولید کرد که هدف آن خالص‌تر کردن لذت رانندگی کامل محصولات مک‌لارن بودمحصولات قبلی Longtail یعنی F1 GTR و همین‌طور 675LT که الهام‌بخش 600LT بوده‌اند، خودروهایی برای ارائهٔ بهترین عملکرد هم در جاده و هم در پیست مسابقه بودند. حال 600LT هم قصد دارد راه اسلاف خود را ادامه دهد
مک لارن خودرو اسپرت جدید 600LT را معرفی کرد
همانطور که از نام آن مشخص است لانگ تیل دارای طول بیشتری است و بدنه‌ی فیبر کربنی آن 7.3سانتی‌متر طول بیشتری در مقایسه با 570S دارد. همچنین بخش‌هایی از ظاهر این خودرو نیز متفاوت و برای مثال خروجی‌های اگزوز آن با مدل 570S متفاوت است و بیشتر به مدل بسیار قدرتمند سنا شباهت دارد.یکی از دلایلی که مک‌لارن 600LT را تبدیل به یک خودروی قدرتمند و سریع می‌کند کاهش وزنی است که در این خودرو انجام شده است و باید بدانید که مکلان موفق شده است تا 95.98 کیلوگرم از وزن این خودرو کم کند و به این ترتیب وزن این خودرو تنها 1247کیلوگرم است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که کاهش وزن یکی از ترفند‌های بسیار جالب مک‌لارن برای سریع‌تر کردن خودروهای خود است. این کاهش وزن به لطف استفاده‌ی گسترده از الیاف کربن به دست آمده است چون در این خودرو بخش‌هایی همانند ورودی‌های هوا و گلگیر‌های جلو تماما از فیبر کربن سبک وزن هستند و جالب است بدانید فیبر کربن ضمن وزن کم و مقاومت بسیار بالایی که دارد ماده‌ای بسیار با دوامی است.

اما تغییرات 600LT صرفاً در بخش بیرونی آن خلاصه نمی‌شود چراکه مک‌لارن در داخل خودرو نیز تغییرات قابل‌توجهی را انجام داده است. یکی از این تغییرات ارائهٔ صندلی‌های فیبر کربنی مسابقه‌ای مشابه مدل P1 و همین‌طور استفادهٔ فراوان از تریم سبک‌وزن آلکانترا است. این در حالی است که خریداران حتی می‌توانند برای کاهش وزن بیشتر، صندل‌های فیبر کربنی فوق سبک مدل سنا را نیز برای 600LT سفارش دهند. دیگر ویژگی‌های این سوپراسپرت بریتانیایی هم شامل سیستم تعلیق آلومینیمی دو جناقی، سیستم ترمز سبک‌وزن، لاستیک‌های متمرکز بر پیست پیرلی P-Zero Trofeo R، سیستم فرمان سریع‌تر، پاسخگویی تیزتر پدال‌های گاز و ترمز و دسته‌موتورهای مستحکم‌تر می‌شود.

600LT مجهز به یک موتور 3.8لیتری8 سیلندراست که توان تولید قدرتی معادل با 592 اسب بخار قدرت و 420نیوتن متر گشتاور را داردکه در مقایسه با قدرت 562اسب بخاری و گشتاور 600نیوتون متری مدل 570S , سی اسب بخار قدرت بیشتر و 20نیوتون مترگشتاور بیشتری دارد. این افزایش قدرت سبب شده تا نسبت اسب بخار به وزن مک‌لارن 600LT، حدود 474 اسب بخار بر هر تن باشد که عدد بسیار بسیار خوبی به است. با چنین قابلیت‌هایی می‌توان انتظار داشت تا 600LT خودرویی بسیار سریع باشد.گرچه مک‌لارن هنوز مشخصات حرکتی این خودرو نظیر شتاب و حداکثر سرعت را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه مدل 570S دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر 3.2 است و می‌تواند در 9.5ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و سپس به حداکثر سرعت 328کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند می‌توان انتظار داشت عدد به دست آمده برای 600LT بهتر از این اعداد باشد.
advertising