مشخصات شاسی بلند آئودی Q5 مدل 2018

خودروآفرود

- 97/09/17
مشخصات شاسی بلند آئودی Q5 مدل 2018شاید برای شما هم این جمله تعجب‌برانگیز باشد که خودروی کراس‌اوور سایز متوسط Q5 پرفروش‌ترین محصول آئودی است. این خودرو که بر روی شاسی MLB سوار شده، نیروی خود را مدیون پیشرانه چهار سیلندر توربو است و سامانه چهار چرخ محرک به‌صورت استاندارد در این اتومبیل خودنمایی می‌کند.Q5 جدید از بدنه سبک تر و موتور های قوی تر نسبت به گشته بهره میبرد Q5 جدید از نظر ابعاد به میزان کمی رشد کرده است
مشخصات شاسی بلند آئودی Q5 مدل 2018
آئودی برای تأکید بر توانایی­‌های آفرود آن، چهره‌­ای خشن‌­تر به Q5 جدید بخشیده است. برای چراغ­‌های جلو دو انتخاب وجود دارد، LED و LED ماتریکس (Matrix LED) با وضوح بالا که در نسخه‌­های مختلف Q5 نصب شده‌­اند. همچنین، Q5 مجهز به سیستم سیگنال دینامیک در پیچ‌­ها است.در صورت تمایل، خریداران این خودروی 5 نفره می­‌توانند یک صفحه نمایش 12.3 اینچی را جایگزین کیلومتر شمار مکانیکی کنند و از کیلومتر شمار و آمپرهای مجازی استفاده کنند. علاوه بر این، دو انتخاب دیگر برای صفحه نمایش مرکزی خودرو در اختیار خریداران قرار دارد. مدل استاندارد این خودرو دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است که در نسخه­‌های دیگر، اندازه‌­ی این صفحه نمایش به 8.3 اینچ افزایش می‌­یابد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش نسخه­‌های خاص این خودرو مجهز به سیستم بازخورد لرزشی هستند. یکی از جذاب­‌ترین آپشن‌­های موجود در Q5 جدید، سیستم هدآپ دیسپلی (Head-up Display) جدیدی است که اطلاعات مورد نیاز راننده را روی شیشه­‌ی جلو به نمایش در می­‌آورد.

پیشرانه TFSI دو لیتری آئودی در این خودرو دستخوش تغییراتی شده تا معادل 32 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن-متر گشتاور بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد؛ همچنین گیربکس هشت سرعته مدل قبلی جای خود را به جعبه‌دنده‌ای هفت سرعته اتوماتیک و مجهز به کلاچ دوبل، داده است. در نتیجه اصلاحات صورت گرفته بر روی موتور و گیربکس، مصرف سوخت بعلاوه شتاب خودرو نسبت به قبل بهبود یافته‌اند. بر اساس تست شتاب صورت گرفته توسط تیم بررسی ما، این خودرو قادر است تا ظرف مدت 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96km/h برسد که نشان می‌دهد نسبت به مدل 2017 در حدود یک ثانیه عجولانه‌تر عمل می‌نماید اما در قیاس با آلفا استلویو 2018 به میزان نیم ثانیه دیرتر سر کلاس 96 تایی‌ها حاضر می‌شود. مکانیزم تعویض دنده نرم و تقریباً غیرقابل احساس است. حتی عملکرد سیستم صرفه‌جویی در مصرف سوخت این خودرو کاملاً سریع و بی‌صدا است.ه لطف کمک‌فنرهای تطبیق یافته چندحالته که با مبلغ 1000 دلار قابل نصب بر روی این خودرو می‌شود، سواری Q5 بسیار عالی است و تفاوت مشخصی بین حالات رانندگی دینامیک، کامفورت و مجیک اتو قابل درک است. البته راننده می‌تواند تا تنظیمات مرتبط با سیستم تعلیق را با توجه به سلیقه انفرادی خود، شخصی‌سازی نموده و آن را ذخیره نماید. همچنین این سیستم قادر است تا میزان ناهمواری‌های سطح بزرگراه را تخمین زده و عکس‌العمل مناسب را جهت به حداقل رساندن تکان‌های بدنه ناشی از آن انجام دهد.

در داخل کابین گزینه‌های رفاهی بسیاری از شما استقبال خواهند نمود. اتصال تلفن همراه به خودرو از طریق اپل کارپلی و اندرویداتو میسر شده است. داده‌هایی نظیر: اطلاعات لحظه‌ای ترافیک مسیرها، قیمت سوخت، اطلاعات هواشناسی، رادیوی اینترنتی، مسیریاب تصویری، پیام‌های توییتر و سرخط خبرها نیز توسط سیستم آئودی کانکت که به‌صورت آپشن، در این خودرو نصب می‌شود، قابل ارائه خواهند بود.صندلی‌های جلو خوش‌فرم بوده و حمایت جانبی کافی را از سرنشین به عمل می‌آورندصندلی‌های عقب نیز با درجه تفکیک 40/20/40، دید کافی به بیرون، راحتی و فضای پای مناسبی را به سرنشینان ردیف دوم هدیه می‌دهند. همچنین سرنشینان پشتی حتماً از مشاهده شیوه کنترل سیستم تهویه عقب به‌صورت دیجیتال، یک استراحتگاه دست بزرگ با نگه‌دارنده فنجان و سوکت برق 12 ولت، خوشحال خواهند شد اما بایستی با فقدان هرگونه پورت USB در این بخش کنار بیایندبا باز نمودن درب پشت خودرو، فضای ویژه حمل بار با حجم 759 لیتر به همراه دو عدد قلاب نگه‌دارنده کیسه خرید و چهار عدد طناب مخصوص نگه‌دارنده بار با چنگک ویژه به شما سلام می‌کنند؛ خواباندن صندلی‌های ردیف دوم نیز این فضا را به حجم 1710 لیتر خواهد رساند.

Q5 با 14 رنگ مختلف و 5 پکیج بدنه قابل سفارش است. این پکیج‌­ها عبارت هستند از: اسپرت، دیزاین، S لاین، دیزاین سلکشن (Design Selection) و S لاین اکستریور پکیج. هریک از این پکیج‌­ها دارای خصوصیات مخصوص به خود هستند تا به ­راحتی بتوان آن­ها را از یکدیگر تشخیص داد
advertising