نگاهی به هیولای همه جا رو روسی Sherp ATV

خودروآفرود

- 97/08/23
نگاهی به هیولای همه جا رو روسی Sherp ATVبرخلاف تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی، صنعت خودروی روسیه حرف چندانی برای گفتن در مقیاسی جهانی ندارد. با این حال هر از چند گاهی وسایل نقلیه ای عجیب با توانایی های خارق العاده از خاک این کشور پهناور ظهور می کنند.خودروی همه جا روی Sherp ATV یکی از این موارد است که از آن با عنوان ماشین آخرالزمانی یاد می شودنام این خودرو از قومی تبتی گرفته شده که در رشته کوه­های هیمالیا زندگی می­کنند. این منطقه جغرافیایی شرایط سختی برای زیستن دارد. شرپا در زبان تبتی به معنای "مردمان شرقی" است. خودرو همه­ جا­روی شرپ نیز از این نام گرفته شده است.
نگاهی به هیولای همه جا رو روسی Sherp ATV
خودرویی که ساخته شده‌ی کشور روسیه است و به هیچ وجه مانند خودروهای آفرود معمولی که همیشه می­بینیم نیست. این خودروی همه­جا­رو توانایی گذر از هر مانعی را دارد و سرنشینان را بدون دغدغه و هیچ خطری به مقصد می­رساندتایرهای این خودروی آفرود توانمند به سیستم کنترل فشار باد مجهز هستند و در مواقع ضروری می توان بسته به شرایط مسیر باد لاستیک ها را کم یا زیاد کرد.

طبق اعلام سازنده، شرپ دارای پیشرانه 1.5 لیتری دیزل می باشد که توان تولید 44 اسب بخار را دارد. این موتور توسط شرکت ژاپنی کوبوتا (Kubota) ساخته شده و می تواند دست پرورده قاراقاشیان را در خشکی و آب به ترتیب به نهایت سرعت 27.9 مایل (44.9 کیلومتر) و 3.7 مایل (5.9 کیلومتر) برساند.قابل ذکر است که این خودرو 1300 کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن از 65 هزار دلار برای نمونه استاندارد آغاز می شود.

هیولای کوچک روس ها طولی برابر با 3.4 متر داشته و قادر است از روی موانعی با ارتفاع 70 سانتی متر عبور کند. با توجه به اندازه بزرگ چرخ ها و عدم امکان گردش آنها، مکانیسم هدایت این خودرو بی شباهت به تانک نیست، چرا که برای پیچیدن به یک طرف، چرخ های متناظر با آن طرف قفل می شوند. این کار از طریق اهرم انجام می پذیرد، ضمن اینکه یک اهرم دیگر وظیفه کنترل سرعت را بر عهده دارد.

روس ها در این باره گفته اند:ما با این خودرو بارها به مناطقی که پای هیچ بشری به آنجا باز نشده، رفته ایم ادعای روس ها شاید برایتان اغراق آمیز به نظر برسد، اما وقتی بدانید این خودرو توانایی غوطه ور شدن بر روی آب، حرکت بر روی مرداب ها و مناطق پوشیده از برف و یخ را دارد، به احتمال زیاد نظرتان عوض خواهد شد. شرکت شِرپ که سازنده این اتومبیل عجیب و غریب محصول خود را بی دردسر خطاب کرده است

advertising