بررسی نقاط ضعف ومعایب شاسی بلند لندمارک

خودروآفرود

- 97/08/20
بررسی نقاط ضعف ومعایب شاسی بلند لندمارکعلاقه مردم کشورمان به خودروهای شاسی‌بلند باعث شده تا شرکت‌های عرضه کننده خودرو به‌فکر تولید، مونتاژ و عرضه هر محصولی که ابعاد بزرگی دارد، باشند تا بتوانند بخشی از بودجه سالیانه خود را با فروش این خودروها تکمیل کنند. یکی از خودروهای چینی بازار ایران که چندان هم طرفدار ندارد، از بهمن‌خودر و محصول کمپانی نوپای ژانگ چینگ است. لندمارک وی۷ یک کاپرای جدید است که از یکسری نقاط ضعف تشکیل شده است. البته این خودرو بخش‌هایی هم دارد که برای یک خودرو در حد متوسط، خوب محسوب می‌شود. امروز قصد داریم معایب این خودرو را بررسی کنیم
بررسی نقاط ضعف ومعایب شاسی بلند لندمارک
بدون شک لندمارک وی۷ یکی از زشت‌ترین شاسی‌بلندهای بازار است که اصلا نمی‌توان با چهره این خودرو کنار آمد. ارتفاع بیش از حد زیاد این خودرو باعث شده عرض آن کم بنظر برسد و فرم بدنه این خودرو را از شکل انداخته است. در نمای روبرویی خودرو جلوپنجره بیش از حد ساده و کمی باریک در کنار چراغ‌هایی که طراحی بروزی ندارند اصلا چیزی به‌نام زیبایی ندارند. در نمای جانبی لاستیک‌های بیش از حد کوچک در کنار بدنه کشیده صحنه‌ای دلخراش را ایجاد کرده‌اند که همین روند در بخش عقب نیز ادامه پیدا کرده است و چراغ‌های قدیمی و تکراری نمای خسته‌کننده‌ای را ایجاد کرده‌اند. احتمالا شرکت سازنده نیز تا به حال از طراحی این خودرو پشیمان شده است چرا که اصلا نکته خوبی در ظاهر لندمارک وی ۷ نمی‌توان یافت.

زمانی که در این خودرو مستقر می‌شوید تازه به اشتباه خود پی خواهید برد چرا که طراحی زشت نمای خارجی به داخل خودرو نیز راه پیدا کرده است و شما یک کابین بسیار بسیار بسیار از مد افتاده را مشاهده خواهید کرد. به غربیلک فرمان نگاه کنید، این بخش شبیه به خودروهای دهه ۹۰ طراحی شده. داشبورد ساده و با کمترین میزان خلاقیت، اصلا چیز جذابی را ارائه نمی‌دهد. بنابراین با لندمارک وی۷ بطور کامل دور زیبایی را یک خط قرمز بکشید.

فولاد بکار رفته در بدنه این خودرو بعد از مدتی دچار فرسایش و زنگ زدگی می‌شود و مخصوصا زمانی که در شرایط آفرود از لندمارک وی۷ استفاده کنید، این بحث بیشتر مطرح می‌شود. اگر علاقه‌مند به آفرود هستید حتما می‌دانید که پاترول‌هایی که در این شرایط بکار گرفته می‌شوند اکثرا به دلیل کهولت سن با پوسیدگی شاسی‌ در بخش چرخ‌ها مواجه هستند که با روش‌های خاصی تقویت می‌شوند، لندمارک وی۷ زمانی که در چنین شرایطی قرار گیرد بدون شک در دوران جوانی با این مشکل مواجه خواهد شد.

پلاستیک خشک یک پای ثابت در خودروهای ارزان قیمت است تا هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند ولی اکثر شرکت‌ها کمی هوشمندانه این مواد را بکار می‌گیرند و بخش‌های جزئی بهتر هم در کنار پلاستیک بی‌کیفیت قرار می‌دهند تا اوضاع کمی بهتر شود اما در لندمارک وی۷ شرکت تلاش چندانی در این راستا انجام نداده و با یکی از بی‌کیفیت‌ترین کابین‌های خودروهای شاسی‌بلند مواجه هستیم. بیش از این جنس مواد پلاستیکی چند خودرو را به مواد ضایعاتی تشبیه کرده بودم اما در وی۷، اوضاع بدتر است، کابین این خودرو را می‌توان گفت با ته‌مانده ضایعات پلاستیکی ساخته‌اند.

پیشرانه این خودرو شتاب خوبی ندارد و این به‌لطف موتور ۲.۴ لیتری قدیمی میتسوبیشی است که توانایی تولید ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت را دارد. اگر به شتاب اهمیت می‌دهید، لندمارک وی۷ بسیار کند است و بعد از مدتی از خرید خود منصرف خواهید شد.عایق‌بندی نامناسب و صدای زیاد موتور، آواز پیشرانه به داخل کابین نیز نفوذ کرده است و شما باید با آن دست و پنجه نرم کنید.
صندلی‌های سفت و بی‌کیفیت در سفرهای طولانی مشکل‌ساز خواهند بود. اگر دچار مشکلات ستون فقرات هستید، لندمارک کاملا آنها را منهدم خواهد کرد و اکر سالم هستید، احتمالا دچار مشکل خواهید شد. سفتی این صندلی‌ها را می‌توان به نشستن بر روی آسفالت تشبیه کرد، بنابراین اصلا بفکر صندلی راحت هم در لندمارک وی۷ نباشید.
در پايان بايد گفت مواردي كه به عنوان ضعف از خودروي فوق گفته شد بدليل اين مي باشد كه خودروي لند مارك يك خودروي اقتصادي با قيمت ارزان مي باشد و در صورت رفع اين موارد قطعا قيمت خودرو چندين برابر قيمت فعلي خواهد بود.
advertising