کمپر مرسدس بنز کلاس X رونمایی شد

خودروآفرود

- 97/10/14
کمپر مرسدس بنز کلاس X رونمایی شدشرکت آلمانی Matzker معمولاً اقدام به تبدیل محصولات لندروور به خودروهایی ماجراجو می‌کند اما جدیدترین پروژه‌ی این شرکت یک مرسدس بنز X کلاس است که کاملاً آماده‌ی حمله به مناطق سرسخت نشان می‌دهد. بجای محفظه بار این پیکاپ یک کمپر کامل قرار گرفته است. همچنین وجود آشپزخانه شما را از درست کردن آتش برای پختن شام بی‌نیاز می‌کند
کمپر مرسدس بنز کلاس X رونمایی شد
با نگاهی به بیرون این مرسدس ایکس کلاس توجهتان در مرحله‌ی نخست به درب ورودی بخش عقبی جلب خواهد شد که بر خلاف درهای معمول خودرو به سمت بالا باز می‌شود. این نوع باز شدن در را باید به نوعی بر گرفته از مرسدس 300SL گالوینگ دانست. در داخل بخش سرنشینان طراحی به شکلی انجام شده که اکثر بخش‌ها به رنگ فلزی هستند و حس بودن در فضایی بسیار مکانیکی و صنعتی را به افراد منتقل می‌کند. کابین عقبی قابلیت افزایش ارتفاع سقف را دارد تا به این ترتیب فضای داخلی در هنگام توقف افزایش پیدا کند. فضای داخلی کمپر با فضای قسمت راننده نیز در ارتباط است و از این نظر با وانت‌ها تفاوت دارد.

این شرکت همچنین برخی تغییرات را برای اطمینان از آفرود مناسب X کلاس اعمال کرده است. برای مثال سیستم تعلیق ارتفاع بیشتری در مقایسه با نسخه استاندارد داشته و همچنین یک دیفرانسیل عقب قفل شونده نیز نصب شده است.آپشن های متنوعی هم ارائه شده است. Matzker تجهیزاتی همچون پانل خورشیدی نصب شده در سقف، تخت‌های ریکاوری، محفظه لاستیک زاپاس، سیستم آب گرم و باک سوخت گازوئیل بزرگ‌تر را ارائه کرده است.

این مدل به یک پیشرانه‌ی دیزلی مجهز بوده و با قیمت پایه‌ی 102هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. در صورتی که با تمامی آپشن‌ها، این خودرو را سفارش دهید قیمت آن به 205هزار دلار افزایش خواهد یافت. قیمت خودروی Matzker کمی بالا به نظر می‌رسد و برای کسانی که دنبال انتخاب‌های دیگری باشند امکان خرید خودروی کمپ GEV که بر اساس دوج رم ساخته شده به قیمت 198هزار دلار و کمپر Winnebago 4×4 که بر اساس مرسدس بنز اسپرینتر ساخته شده به قیمت 134هزار دلار وجود دارد.
advertising