مشخصات خودرو کمپر مرسدس بنز مارکوپولو

خودرولوکس

- 97/09/04
مشخصات خودرو کمپر مرسدس بنز مارکوپولومرسدس بنز تجربه‌ی زیادی در ساخت خودروهای ون دارد و امروزه نیز این کلاس از خودروها دارای محبوبیت بالایی هستند به همین خاطر امسال این سازنده‌ی آلمانی تصمیم گرفته تا از یک ون جدید در نمایشگاه کاروان سالن در دوسلدورف آلمان رونمایی کند. یکی از این مدل‌ها، وی کلاس مرسدس بنز با یک نسخه ویژه کمپینگ با نام مارکوپولو و مجموعه‌ای از تجهیزات با کیفیت و جدید، شمارا در یک سفر راحت و امن همراهی می‌کند.
مشخصات خودرو کمپر مرسدس بنز مارکوپولو
مارکوپولو به امکانات خانه‌های هوشمند مجهز شده است. یکی از این امکانات، ماژول ارتباطی جدید با نام MBAC است که امکان کنترل بخش‌های مختلف خودرو را با استفاده از فرامین صوتی فراهم می‌کند. بخش‌هایی که می‌توان با استفاده از فرامین صوتی در این سیستم کنترل کرد شامل؛ سیستم تعلیق بادی، نورپردازی، سقف باز شونده و بسیاری تنظیمات دیگر هستند. احتمال زیادی نیز وجود دارد که در نسل آینده‌ی مرسدس بنز اسپرینتر بسیاری از این امکانات را به صورت استاندارد مشاهده کنیم.

این کمپر مدرن از یک پیشرانه‌ی سلول سوختی با نام F3O استفاده کرده است که می‌تواند شعاع حرکتی معادل 530کیلومتر را فراهم کند. این مدل به 4 مخزن هیدروژن مجهز است و موتور آن توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. انتقال نیرو نیز به محور عقب انجام می‌شود.

کف اتاق با پوششی از چوب روکش شده است. فضای داخلی با رنگ مشکی پیانویی و سفید پوشیده شده است. روکش صندلی‌ها و مبلمان داخلی نیز از چرم انتخاب شده است. تعداد زیادی فضای ذخیره‌سازی در کابین تعبیه شده و برای نورپردازی نیز از چراغ‌های LED بهره گرفته شده است.صندلی‌ها قابل تنظیم می‌باشند و می‌توان آن‌ها را به یک تخت خواب دو نفره نیز تبدیل کرد. از ویژگی‌های دیگر کلاس وی نسخه مارکوپولو باید به کمد، مخزن آب شیرین، میز تاشو، سینک آشپزخانه و یخچال نیز اشاره کرد. سقف پاپ آپ با بازوهایی به سمت بالا حرکت می‌کند تا با افزایش ارتفاع کابین، حرکت به صورت ایستاده در کابین آسان‌تر شود. در زیر این سقف نیز یک تخت دونفره اضافی دیگر نیز قرار می‌گیرد.

با مارکوپولوی جدید مرسدس بنز یک اردو با بهترین تجهیزات و امکانات تفریحی برای خود داشته باشید.یک کاروان با بهترین طراحی و انبوهی از برجسته‌ترین امکانات رفاهی با کیفیت بسیار بالا در اختیار شماست که یادآور یک اتاق انحصاری و لوکس است که نشستن و خوابیدن برایتان لذت‌بخش خواهد بود و می‌تواند تفریحات شما را با آسایش و راحتی هرچه بیشتر رقم بزند.

این مرسدس اسپرینتر همانند مرسدس بنز GLC F3O یک خودروی هیدروژنی پلاگین هیبریدی به شمار می‌رود و در حالت تمام برقی با کمک پک باتری کوچک خود می‌تواند تا 30 کیلومتر مسافت طی کند. مدل مفهومی اسپرینتر را باید اولین کمپر مرسدس بنز دانست که روی شاسی اسپرینتر جدید ساخته می شود. زمان ورود به بازار و قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست؛ اما احتمال تولید آن در آینده نزدیک، وجود دارد.
advertising