نگاهی به پیکاپ قدرتمند مرسدس بنز کلاس X

خودروآفرود

- 97/09/09
نگاهی به پیکاپ قدرتمند مرسدس بنز کلاس Xمرسدس بنز سال گذدشته خودرو پیکاپ کاملا جدیدخود کلاس ایکس را به نمایش گذاشت طراحی ظاهری پیکاپ بنز، کاملا تحت تأثیر زبان طراحی این برند در کلاس شاسی‌بلندهای لوکس و خصوصا مدل GLS است به باور بسیاری این خودرو در حقیقت نسخه‌ای لوکس و ارتقاء یافته از پیکاپ نیسان ناوارا است، دلیل اصلی چنین باوری این است که مرسدس کلاس X از پلتفرم مشابه با نیسان ناوارا استفاده می‌کند؛ بنابراین چنین چیزی تا حد زیادی حقیقت داردبا توجه به همکاری مرسدس بنز با گروه رنو-نیسان، از قبل نیز مشخص بود که X کلاس بر روی پلتفرم نیسان ناوارا ساخته می شود؛ این پلتفرم توسط رنو نیز به کار گرفته شده و این شرکت فرانسوی پیکاپ آلاسکان را بر اساس آن تولید می کند.
نگاهی به پیکاپ قدرتمند مرسدس بنز کلاس X
از لحاظ طراحی ظاهری، X کلاس را می توان ترکیبی از چند مدل مرسدس توصیف کرد؛ با این حال در نمای روبرو جلو پنجره ی بزرگ یادآور شاسی بلند لوکس GLS است، چراغ ها نیز اندکی کوچک و تا حدودی متفاوت از سایر مدل ها به نظر می رسند. این خودرو در بخش سپر، کاملا اسپرت و مناسب سفرهای خارج جاده به نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه متفاوت از دیگر محصولات مرسدس بنز، دارای باربند و رکاب جانبی برای تسهیل ورود و خروج به خودرو است. علاوه بر این، کلاس ایکس می‌تواند با پوشش مخصوص بار نیز سفارش داده شود.

خب سخن از پیشرانه‌ها شد و باید بگوییم پیکاپ مرسدس در زمان عرضه با پیشرانه‌های 163و 190 اسبی دیزلی برای مدل‌های X220d و X250d در دسترس بود. همچنین مدل بنزینی مجهز به پیشرانه 165 اسب بخاری را نیز نباید از یاد برد. هر دو مدل با یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شوند.

در فضای داخلی، فرمان سه‌پر و فرم دایره‌ای در قسمت‌های هدایت هوا، از دیگر محصولات مرسدس بنز الهام گرفته شده است؛ هرچند در مجموع با داشبوردی ساده و به دور از تجملات روبرو هستیم. نمایشگر 5.4 اینچ یا نمونه‌ی قابل انتخاب 8.4 اینچ، همراه با فناوری‌های مربوط به سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، در کنار صندلی‌های مدرن با تنظیمات برقی، مهم‌ترین امکانات کابین کلاس ایکس هستند؛ درحالی‌که فضای بسیار خوبی برای سرنشینان ردیف جلو و عقب پیش‌بینی شده است. مثل دیگر محصولات مرسدس بنز، برای این مدل هم امکان سفارش داشبورد، فرمان و صندلی‌ها با پوشش چرم وجود دارد.

مدل‌های فول‌آپشن کلاس ایکس، از فناوری دو دیفرانسیل هوشمند مرسدس، موسوم به 4MATIC استفاده خواهند کرد؛ درحالی‌که چهار مود رانندگی آرام، کم‌مصرف، اسپرت و خارج جاده (Off-Road) برای تمامی نسخه‌های پیش‌بینی شده است.
مرسدس بنز X کلاس Storm Edition در سه نقطه‌ی بریتانیا پیست های آفرودی برای دارندگان الین خودرو ساخته تا در آنجا توانایی های آفرود خودروی خود را تست کنند و برنامه های طبیعت گردی آفرودی 48 ساعته با حضور متخصصین مرسدس بنز برای دارندگان تدارک دیده شده است
advertising