نسل جدید مرسدس بنز کلاس B رونمایی شد

خودرواسپرت

- 97/09/12
نسل جدید مرسدس بنز کلاس B رونمایی شدمرسدس بنز سرانجام از مدل جدید B کلاس در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. این محصول، یک هاچبک خانوادگی است این ماشین که رقیبی برای ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر محسوب می‌شود، از جدیدترین زبان طراحی مرسدس بنز استفاده کرده و بالغ‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. گفته شده نسل جدید B کلاس به‌گونه‌ای طراحی شده که از لحاظ ظاهری در دنیا مینی‌ون‌ها خودروی برجسته‌ای باشد.
نسل جدید مرسدس بنز کلاس B رونمایی شد
از اصلی‌ترین مشخصه‌های نسل جدید این خودرو باید به کاهش فاصله‌ی چرخ‌ها با دو سر خودرو ( overhang)، کاهش ارتفاع سقف، بدنه‌ی عضلانی‌تر و نمای جلو و عقب کاملا جدید اشاره کرد. فاصله‌ی محوری B کلاس جدید 30میلیمتر بیشتر شده است و با توجه به قابل تنظیم بودن صندلی‌های عقبی فضای صندوق عقب بین 455تا 705 لیتر متغیر است. در صورتی که صندلی‌های پشتی را تا کنید این فضا به 1540 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. از دیگر مواردی که در نمای ظاهری بنز B مشاهده می‌شوند باید به چراغ‌های روشنایی در روز LED، اسپویلر سقفی بزرگ، رینگ‌های 16 و19اینچی اشاره کرد ضمن اینکه خریداران این مدل به صورت آپشن می‌توانند چراغ‌های اصلی را نیز از نوع LED سفارش دهند

نسل جدید B کلاس با طیفی از پیشرانه‌های جدید یا بروز شده ارائه می‌گردد که همهٔ آن‌ها با استانداردهای آلایندگی یورو 6d-TEMP مطابقت دارند. در لیست موتورهای این خودرو یک پیشرانهٔ بنزینی 1.3لیتری بنزینی چهار سیلندر وجود دارد که در دو سطح قدرت 136 اسب بخار و 163اسب بخار ارائه می‌شود. در بخش موتورهای دیزلی اما تنوع بیشتری به چشم می‌خورد. پیشرانهٔ دیزلی پایهٔ B کلاس جدید از نوع 1.5 لیتری dCi است که 115 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد.
موتور دیزلی بعدی هم یک واحد 2 لیتری است که در دو سطح قدرت مختلف 150 اسب بخار و 190 اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی تمامی موتورها هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید صورت می‌گیرد درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن‌ها قابل سفارش است. فروش نسل جدید مرسدس بنز B کلاس از ماه دسامبر آغاز شده و تحویل آن دو ماه بعد صورت خواهد گرفت.

در داخل کابین، اولین موردی که مشاهده می‌شود موقعیت نشستن راننده است که در مقایسه با کلاس A دارای 90 میلیمتر ارتفاع بیشتری است. نتیجه‌ی این افزایش ارتفاع، بهبود دید و کنترل راننده خواهد بود. طراحی پنل داشبورد نیز دقیقا مشابه با سایر محصولات هاچ‌بک و سدان مرسدس بنز است و می‌توان دو صفحه نمایشگر بزرگ، نورپردازی داخلی و پنج عدد خروجی سیستم تهویه‌ی دایره‌ای شکل را مشاهده کرد. در مدل فول مرسدس بنز کلاس B، صندلی‌های جلو دارای ماساژور، گرمکن و سردکن هستند. در بخش فنی نیز مرسدس این مدل را به جدیدترین پیشرانه‌ها مجهز خواهد کرد که همگی استاندارد زیست محیطی یورو 6 را پاس می‌کنند. موتور دیزلی ۱.۵ لیتری dCi می‌تواند 114اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید کند و موتور دیزلی دیگر که 2لیتر حجم دارد در دو نسخه‌ی 147و 190اسب بخاری به بازار خواهد آمد.
advertising