جگوار لندرور فناوری جدید جلوگیری از حالت تهوع و بیماری حرکت را طراحی میکند

خودرواخبار

- 97/08/14
جگوار لندرور فناوری جدید جلوگیری از حالت تهوع و بیماری حرکت را طراحی میکندخودروهای آینده جگوار لندرور (Jaguar Land Rover) به سرنشین‌ها کمک می‌کنند تا هنگام مسافرت با علائم «بیماری حرکت» یا سفر (Motion Sickness)‌ مواجه نشوند. تحقیقات این خودرو ساز در مورد بیماری حرکت کمک کرده است تا الگوریتم جدیدی برای سنجش شرایط مسافرها در داخل خودرو ایجاد شود. این الگوریتم که "نمره سلامت" نامیده می‌شود، متغیرهای زیادی را برای ارزیابی وضعیت سرنشین در نظر می‌گیرد. در ادامه امکان تصمیم‌گیری نهایی برای این‌که مسافران چه زمانی شروع به احساس بیماری حرکت می‌کنند، فراهم خواهد شد.
سنسورهای بیومتریک خودرو سیگنال‌های فیزیولوژیک سرنشین‌های خودرو را ثبت می‌کنند و سیستم آن را در کنار اطلاعات حرکت و پویایی تحلیل می‌کند. جگوار لندرور می‌گوید که این سیستم به اندازه‌ای دقیق است که خودرو می‌داند چه زمانی مسافر احساس بیمار می‌کند؛ به این معنا که قبل از هشدار بدن انسان در مورد دریازدگی، سیستم جگوار لندرور آن را تشخیص می‌دهد.
جگوار لندرور فناوری جدید جلوگیری از حالت تهوع و بیماری حرکت را طراحی میکند
جگوار لندرور در 24 هزار کیلومتر داده آزمایشی خودرو، دریافت که سیستم این شرکت می‌تواند تا 60 درصد بیماری حرکت را کاهش دهد. در هنگام حرکت خودرو، سیستم ضد بیماری حرکت جگوار لندرور به کمک حسگرهای بیومتریک وضعیت سلامت مسافر را تحت نظر می‌گیرد؛ هنگامی که سرنشین بخواهد شروع به تهوع کند، خودرو به‌صورت خودکار حرکت و تنظیمات داخل کابین را تظبیق می‌دهد تا جلوی حالت تهوع را بگیرد. این آزمایش‌ها همچنین اثر سیستم روی مسافر در هنگام انجام برخی کارها مانند چک کردن ایمیل را نیز تحت پوشش قرار دادند.بیماری حرکت بیش‌تر در کودکان اتفاق می‌افتد، اما بزرگسالان زیادی نیز از آن در خودرو رنج می‌برند

این سیستم پیشرفته بر مبنای علم روز می‌تواند بدون در نظر گرفتن حساسیت سرنشین، سفری لذت‌بخش را رقم بزند. من به عنوان والدین یکی از کودکانی که با عوارض بیماری حرکت‌زدگی در خودرو مواجه است، از مزایای این تحقیق هنگام سفرهای طولانی و افزایش راحتی خانواده‌ها استقبال می‌کنم.
advertising