رونمایی از کابین مفهومی خودرو‌های خودران توسط بی ام و

خودرواخبار

- 98/10/20
رونمایی از کابین مفهومی خودرو‌های خودران توسط بی ام وهمه‌ی خودروسازان بزرگ برای نشان دادن آخرین فناوری خودران از نمایشگاه CES 2020 استفاده می‌کنند، اما بی‌ام‌و جلوتر از دیگران قدم بر می‌دارد و امکاناتی را معرفی می‌کند که با چیزی جز نگاه سرنشین فعال نمی‌شوند و همچنین صندلی‌های راحتی مجللی برای سرنشینان ارائه می‌دهد که استراحت در حین رانندگی را مقدور می‌کنند.

سال گذشته بی ام و از سیستم تعامل طبیعی خود رونمایی کرد؛ نوعی رابط کاربری که به سرنشینان امکان می‌دهد ویژگی‌هایی از قبیل سانروف خودرو و پنجره‌ها را با حرکات ساده کنترل کرده و با نشان دادن مکان‌هایی روی پنجره، اطلاعاتی را درباره‌ی محیط اطراف خود جست‌وجو کنند. طرح بی‌ام‌و به خوبی جواب داد؛ هرچند که هنوز هم نیاز به بهبود و به‌روزرسانی دارد و باید کارهای زیادی روی آن انجام شود.
رونمایی از کابین مفهومی خودرو‌های خودران توسط بی ام و
هم‌اکنون خودروساز آلمانی این ایده را گامی جلوتر برده و حتی نیاز به استفاده از انگشت برای اشاره را نیز برطرف کرده است. رابط کاربری جدید بی‌ام‌و برای تعیین مکان مورد نظر و تعیین زمینه برای دستورالعمل‌های صوتی از ردیابی نگاه افراد استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، رابط کاربری می‌تواند به فرد بگوید که آیا به سرنشین دیگری در خودرو، رستورانی در بیرون یا بخشی از فضای داخل خودرو نگاه می‌کند. هدف این است که احساس تعامل با خودرو طبیعی‌تر شود و به‌جای صحبت فرد با ماشین، مانند صحبت دو انسان با یکدیگر باشد.

رابط کاربری جدید بی ام و


بی ام و در نمایشگاه CES این رابط کاربری جدید را در کابین مفهومی خاصی به‌نام BMW i Interaction EASE نشان داد. کابین مفهومی بی ام و فقط روی فضای داخل خودرو تمرکز می‌کند (نمای بیرونی بسیار انتزاعی است) و نشان می‌دهد که چگونه وقتی در خودرو به‌عنوان مسافر نشسته‌ایم، رانندگی می‌تواند راحت باشد. صندلی‌های معمولی خودرو با صندلی‌های راحتی ZeroG جایگزین شده‌اند که می‌توانند تا ۶۰ درجه به حالت عقب برگردند و در عین حال در صورت تصادف همچنان سرنشینان را ایمن نگه دارند.
صندلی‌های راحتی جدید بیشتر شبیه داستان‌های علمی تخیلی (یا احتمالاً صندلی‌های مخصوص و لوکس عمل جراحی دندانپزشکی) به‌نظر می‌رسند؛ خودروساز آلمانی قبلا سه دستگاه خودروی بی‌ام‌و X7 را به صندلی‌های جدید مجهز کرده است و مسئولان این شرکت می‌گویند که صندلی‌های راحتی ظرف چند سال آینده آماده‌ی نصب در مدل‌های تولیدی خواهند بود.
بی‌ام‌و همچنین ۲۰ دستگاه خودرو مجهز به BMW i3 Urban Suite را برای شرکت در نمایشگاه CES به لاس وگاس آورد تا امکانات لوکس خود را به بازدیدکنندگان نشان دهد. این‌ها خودروهای بی‌ام‌و i3 معمولی هستند که به‌طور کامل برای نمایش محیطی شبیه هتل، بازآرایی شده‌اند.

همه چیز به جز صندلی راننده و داشبورد در این خودروها جایگزین شده‌اند تا فضایی دلچسب و جذاب برای وقت‌گذرانی سرنشینان ایجاد شود؛ مکانی مناسب برای استراحت، لذت بردن از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی خودرو یا تمرکز روی کارهای عقب‌مانده در داخل کابین که می‌تواند با نشستن یا تکیه دادن روی صندلی‌های راحتی همراه باشد. البته این خودروها درواقع خودران نیستند و بی‌ام‌و از راننده برای جابجایی آن‌ها در اطراف لاس وگاس بهره می‌برد.
advertising