خودرو مفهومی سیتروئن 19-19 رونمایی شد

خودرواخبار

- 98/02/24
خودرو مفهومی سیتروئن 19-19 رونمایی شدسیتروئن خودرو مفهومی جدیدی با نام 19-19 معرفی کرده که به فناوری خودران مجهز است و نمادی از آینده حمل‌ونقل در جهان محسوب می‌شود.
خودروهای مفهومی امروزه بیشتر نمایانگر بلند‌پروازی‌های شرکت‌های خودروسازی مختلف هستند. درهمین‌زمینه، شرکت سیتروئن به‌تازگی خودرو مفهومی 19-19 را معرفی کرده تا اهداف جاه‌طلبانه‌ی خودروسازان را به مرحله‌ی جدیدی وارد کند. به‌گفته‌ی سیتروئن، نمونه‌ی 19-19 بیانگر افق راحتی فوق‌العاده و حمل‌ونقل گسترش‌پذیر برای فرار از شهرها است.
خودرو مفهومی سیتروئن 19-19 رونمایی شد
نام این نمونه از سال تأسیس شرکت سیتروئن گرفته شده و طراحی آن نیمی شبیه به اتاق استراحت و نیمی شبیه به اتاق کنفرانس دیجیتالی است. ظاهر 19-19 بیشتر شبیه به وسایل نقلیه‌ی فانتزی فیلم‌ها است و درعین عجیب‌بودن، لوکس است. با بهره‌گیری از لاستیک‌های بزرگ خارج از گِل‌گیرها، سیتروئن 19-19 بیشتر به خودروهای اسباب‌بازی شباهت دارد. استفاده از دور گِل‌گیرهای بزرگ بدنه خودرو را پهن‌تر نشان می‌دهد. قسمت جلویی خودرو طول کمی دارد که ناشی از نصب پیشرانه‌ی الکتریکی است.

قسمت عقبی خودرو هم تقریبا شکل و شمایلی نزدیک به قسمت جلویی دارد و تقارن جالبی را شاهد هستیم. بااین‌حال، بی‌شک عجیب‌ترین قسمت خودرو پنل‌های تیره‌رنگ جانبی هستند که درواقع به‌عنوان نمایشگر برای خوش‌آمدگویی به راننده کاربرد دارند. قسمت داخلی خودرو هم همانند سایر بخش‌ها، بسیار عجیب است. با وجود اینکه سیتروئن 19-19 قابلیت رانندگی در حالت خودران را دارد، راننده هم می‌تواند خودرو را براند.

روی سقف خودرو، سیستم لیدار قرار گرفته تا 19-19 بتواند در حالت خودران حرکت کند. در قسمت عقبی، دو صندلی وجود دارد که حالتی شبیه به مبل راحتی دارند. بین صندلی‌ها یک قفسه‌ی کتاب درنظر گرفته‌شده تا سرنشینان مطالعه کنند. در قسمت داخلی خودرو، از دو رنگ سفید و بنفش استفاده شده و مواد به‌کاررفته در صندلی‌ها، در کف خودرو هم دیده می‌شوند. ازآنجاکه قابلیت نشستن راننده در این خودرو مفهومی وجود دارد، امکانات رفاهی جالبی در سیتروئن 19-19 به‌کار رفته است. علاوه‌بر وجود فرمان جمع‌شونده به‌همراه نمایشگر ثابت، شیشه جلو از قابلیت HUD پیشرفته بهره می‌برد.

در قسمت پایین داشبورد خودرو، قابلیتی مشابه ویدئو پروژکتور طراحی شده تا در سفرها، سرنشینان بتوانند به‌تماشای فیلم بنشینند. حالت مکالمه‌ی پیشرفته‌ای هم در نظر گرفته‌ شده که با ترجمه‌ی زبان مادری، سرنشینان بتوانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند. نمونه‌ی 19-19 از سیستم هوش مصنوعی بهره می‌برد که با شناسایی خواسته‌های سرنشینان، پیشنهاد‌هایی به‌صورت هوشمند ارائه می‌دهد. به‌طورمثال، اگر خودرو بداند به کدام رستوران زنجیره‌ای علاقه دارید، باردیگر که از نزدیک‌ترین شعبه‌ی آن رستوران گذر کنید، سیستم هوش مصنوعی آن‌ را به شما پیشنهاد می‌کند.

سیتروئن از باتری‌های ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند ۷۹۵ کیلومتر را با هربار شارژ طی کند. موتورهای الکتریکی به‌کاررفته در این خودرو ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۹۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. انتقال قدرت به هر چهار چرخ انجام می‌شود و 19-19 در پنج ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. علاوه‌براین، خودرو مفهومی جدید سیتروئن از سیستم تعلیق منحصربه‌فرد هیدرولیکی بهره می‌برد. سیستم تعلیق این خودرو می‌تواند موانع پیش‌ رو را شناسایی کند و باتوجه‌به‌ آن، میزان جذب ضربه را کاهش دهد. قطعات زیربندی این خودرو از قطعات خودروهای فعلی سیتروئن تشکیل شده که به‌روزرسانی شده است. شرکت سیتروئن نمونه‌ی 19-19 را هفته‌ی آینده در نمایشگاه VivaTech پاریس به‌نمایش می‌گذارد.
advertising