نگاهی به خودرو الکتریکی سیتروئن E-MEHARI مدل 2018

خودرواسپرت

- 97/10/30
نگاهی به خودرو الکتریکی سیتروئن E-MEHARI مدل 2018سیتروئن در سال گذشته خودرو رو باز والکتریکی ای- مهاری را برای سال 2018 معرفی کرد خودروی شیک و مجهز به فناوری‌های روز شرکت فرانسوی است البته رانندگی با خودروهای روباز، آن هم در سرمای شدید اروپا مشکلات خاص خودش را دارد و چنین خودروهایی اسباب ناراحتی سرنشینان را فراهم می‌کنند. البته سیتروئن تدابیر لازم برای مواجه با این مشکل را فراهم کرده است و از سقف فلزی در خودروی الکتریکی ای-مهاری استفاده می‌کند که نسبت به سقف‌های پارچه‌ای مزایای بیشتری در سرما و گرما دارد
نگاهی به خودرو الکتریکی سیتروئن E-MEHARI مدل 2018
موتور الکتریکی مهاری هم‌اکنون حداکثر 166 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که گشتاور ثابت آن برابر با 140 نیوتن متر است. همچنین در این ماشین پکیج باطری‌های لیتیوم-پلیمری، طبق اعلام NEDC، بُردی برابر با 195 کیلومتر را فراهم می‌کنند. به گفتهٔ سیتروئن، این باطری‌ها با استفاده از شارژرهای سریع 16 آمپری ظرف 10.5 ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شوند درحالی‌که در صورت استفاده از شارژرهای خانگی 10 آمپری، این زمان به 16.5 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

پیشرفت‌ها و بهبودهای ای-مهاری به‌مراتب فراتر از اضافه کردن سقف فلزی به خودروی الکتریکی است. تمامی نمونه‌های به‌روزشده‌ی این خودروی الکتریکی روباز مجهز به امکانات اضافه مانند قفل مرکزی، کیسه‌های هوا، تنظیم اتوماتیک نور بالا و پایش فشار تایر هستند؛ البته عایق بهتر بدنه برای کاهش سروصدای کابین و بهبود مدیریت حرارتی نیز در خودروی الکتریکی ای-مهاری وجود دارد.

مهاری در داخل نیز به صندلی‌های جدیدی مجهز شده که حالا قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز پیدا کرده‌اند. همچنین این صندلی‌ها از ویژگی ورود آسان هم بهره‌مند شده‌اند که دسترسی راحت‌تری را به صندلی‌های عقب فراهم می‌کنند. علاوه بر این، تعبیهٔ محفظه‌هایی برای قرار دادن اشیاء در کنسول مرکزی و پانل‌های درها، به کارایی مهاری افزوده است. داشبورد خودرو نیز از نو طراحی شده و در آن از دیگر محصولات سیتروئن مثل C3 و C4 کاکتوس الهام گرفته شده است.

دیگر ویژگی‌های این خودروی الکتریکی فرانسوی نیز شامل پوشش‌های پلاستیکی بدنه، افزایش ارتفاع از سطح زمین، قابلیت شستشوی داخل خودرو با استفاده از شلنگ آب به لطف صندلی‌ها و تودوزی ضدآب، تریم ویژهٔ رو دری‌ها و کف‌پوش‌های لاستیکی می‌شود. قیمت سیتروئن E-Mehari جدید در فرانسه با احتساب 6 هزار یوروی تشویقی برای خودروهای الکتریکی، از 19,500 یورو برای مدل سقف پارچه‌ای و 20,700 یورو برای مدل سقف فلزی آغاز می‌شود
advertising