مدل خودران ولوو XC90 با همکاری اوبر آماده تولید شد

خودرواخبار

- 98/03/23
مدل خودران ولوو XC90 با همکاری اوبر آماده تولید شدنسخه آماده‌ی تولید شاسی‌بلند ولوو XC90 خودران که با همکاری اوبر تکمیل شده است، معرفی شد و تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی راهی ناوگان اوبر می‌شود.
به‌عنوان بخشی از مشارکتی که در سال ۲۰۱۶ آغاز شد، ولوو و اوبر نسخه خودران شاسی‌بلند XC90 را ارائه دادند. ولوو XC90 خودران که به‌طور مشترک توسط هر دو شرکت توسعه یافته، مدل آماده‌ی تولیدی است که از سیستم‌های هوشمند بهره می‌برد؛ سیستم‌هایی که به آن اجازه می‌دهد تا به‌طور خودران حرکت کند.
مدل خودران ولوو XC90 با همکاری اوبر آماده تولید شد
شاسی‌بلند XC90 با آن‌چه خودروساز سوئدی آن را «ویژگی‌های ایمنی کلیدی» می‌نامد، مجهز شده است و به شرکت‌های تاکسی اینترنتی اجازه می‌دهد تا به‌راحتی سیستم خودران خود را روی آن نصب کنند. ایمنی اهمیت زیادی برای ولوو دارد؛ به‌همین‌دلیل این خودرو دارای چند سیستم پشتیبان برای فرمان و ترمز و همچنین باتری است. در صورتی که سیستم‌های اصلی اشتباه کنند، ولوو XC90 فوراً متوقف خواهد شد. برخی از حسگرهایی که در بالا و داخل این شاسی‌بلند قرار گرفته‌اند، قابلیت رانندگی خودران را در محیط‌های شهری تسهیل می‌کنند.

اریک میهافر، مدیرعامل شرکت فناوری‌های پیشرفته اوبر در این زمینه گفت:
همکاری نزدیک با شرکت‌هایی مانند ولوو، عنصری کلیدی برای ایجاد ناوگان ایمن، مقیاس‌پذیر و خودران است. ولوو مدت زیادی است که به تعهد در زمینه ایمنی خودرو شناخته می‌شود؛ چیزی که پایه و اساس جدیدترین خودرو خودران آماده تولید به شمار می‌رود. هنگامی که ولوو XC90 با فناوری خودران اوبر همراه شود، عنصری کلیدی در محصولات شرکت ما خواهد بود.
توافقنامه مشترک برای هر دو شرکت سودمند است. ولوو تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی خودروهای خودران را راه‌اندازی خواهد کرد و می‌خواهد در این بخش نقش مهمی ایفا کند؛ درحالی‌که هدف اوبر، ارائه خدمات تاکسی اینترنتی خودران و بدون نیاز به متخصص است.

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو در این زمینه اظهار داشت:
ما معتقدیم فناوری رانندگی خودران به ما اجازه می‌دهد تا ایمنی خودرو را بیشتر بهبود بخشیم؛ چیزی که پایه و اساس شرکت ما محسوب می‌شود. انتظار داریم تا اواسط دهه آینده، یک‌سوم خودروهایی که به فروش می‌رسانیم، کاملاً خودران باشند. توافقنامه با اوبر، بر جاه‌طلبی ما به‌عنوان تأمین‌کننده منتخب برای شرکت‌های پیشرو جهانی در زمینه خدمات تاکسی اینترنتی تأکید می‌کند.
پلتفرم جدید این خودرو اجازه خواهد داد تا به‌راحتی سیستم خودران روی آن نصب شود؛ همچنین امکان استفاده گسترده از خودروهای خودران در شبکه اوبر به‌عنوان سرویس تاکسی آنلاین فراهم خواهد شد. به عبارت دیگر، ولوو خودروهایی با حسگرها و زیرساخت‌های رایانه‌ای تحویل اوبر می‌دهد، که بعداً نرم‌افزار کنترل خود را روی آن نصب کند.

هنوز ولوو و اوبر تاریخ دقیقی درباره زمان ورود شاسی‌بلند XC90 به سرویس خودران و بدون راننده اعلام نکرده‌اند و اشاره نمی‌کنند که چند دستگاه به ناوگان خودران اوبر فروخته خواهد شد. خودروی مفهومی پایه، در آینده به عرضه سیستم‌های خودران و نیمه خودران توسط ولوو کمک می‌کند.
advertising