رونمایی از استیشن لوکس ولوو V60 مدل 2019

خودرولوکس

- 97/09/12
رونمایی از استیشن لوکس ولوو V60 مدل 2019کمپانی ولوو دومین نسل از استیشن لوکس V60 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی کرد البته قبل تر ولوو اعلام کرده بود که در نمایشگاه لس آنجلس خودرو معرفی نکرده است نسل جدید ولوو V60 با پیشرانه‌ی مدرن پلاگین هیبرید و امکانات جذاب، وارد بازار جهانی خواهد شد.
استیشن‌ها هنوز هم برای بسیاری از افراد خواستنی و جذاب هستند؛ هرچند امروزه بازار آن‌ها توسط خودروهای کراس‌اور اشغال‌ شده است و دیگر به‌مانند گذشته فروش بالایی تجربه نمی‌کنند. ولوو که درگذشته آن را با استیشن واگن‌های باکیفیت و ایمن می‌شناختند، دوباره تصمیم به معرفی یک استیشن زیبا و جذاب گرفته است. البته این خودروساز سوئدی خودروهای سنگین و شاسی‌بلندهای عالی نیز تولید می‌کند.
رونمایی از استیشن لوکس ولوو V60 مدل 2019
این خودرو با دو نیرومحرکه موجود خواهد بود که شامل2.0 لیتری D4 توربو دیزل 140 کیلووات و 2.0لیتری T5 توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی 187کیلووات است. هر دوی این موتورها با ساختار چهار چرخ فعال و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته همراه می شوند.علاوه بر موتور بنزینی چهار سیلندر توربوشارژ یا سوپر شارژ T5 قدیمی با توان 310اسب بخار، موتور بنزینی و پلاگین هیبرید T6 با توان 340 اسب بخار یا موتور T8 که 390 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، برای این خودرو قابل سفارش است.موتور T6 درواقع نسخه‌ی بهینه‌‌شده‌ی موتور T5 است که یک موتور الکتریکی نیز به آن اضافه‌ شده و پیشرانه T8 به دو موتور الکتریکی برای افزایش عملکرد مجهز شده است. هر دو موتور هیبریدی دارای زمان صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 4.8 ثانیه هستند؛ درحالی‌که موتور T5 در 5.8 ثانیه به این سرعت دست پیدا می‌کند. مصرف سوخت این مدل تقریباً 7.8 لیتر در صد کیلومتر برای مسیرهای داخل شهر و 5.8 لیتر برای اتوبان اعلام‌ شده است. برای اینکه میزان دقیق مصرف سوخت را بدانید باید تا زمان ارائه این خودرو به بازار منتظر باشید.

استیشن ولوو V60 یک خودروی زیبا برای حمل 5 نفر و مقدار زیادی بار و چمدان‌ است. اکنون دو خودروی عالی از ولوو در بازار وجود دارد؛ مدل XC90 که برنده بهترین شاسی‌بلند سال از مجله موتور ترند است و همچنین شاسی‌بلند سایز متوسط XC60 که هردو از ایمن‌ترین و پرفروش‌ترین‌های این شرکت سوئدی در بازار هستند.

فضای کابین خودرو جادار و بزرگ است و صندلی‌ها بزرگ هستند؛ طوری که سرنشینان عقب نیز احساس راحتی خواهند داشت. طراحی داخلی آن مدرن و امروزی است و از مواد باکیفیتی در ساخت آن استفاده‌ شده است. سانروف از دیگر امکانات این استیشن سوئدی است. ولوو V60 دارای 1360لیتر فضای بار است که رقم بسیار مناسبی محسوب می‌شود.مدل پایه‌ی مومنتوم به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED، مونروف پانورامیک، اینترفس صفحه لمسی عرضه می‌شود. این خودرو همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده‌ی استاندارد سود می‌برد که برجسته‌ترین آن‌ها ایمنی شهری است که از برخورد خودرو در تقاطع‌ها با عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگ پیشگیری می‌کند.

مدل‌های میانی R-Design قیمت پایه‌ی 43900دلاری داشته و با تریم مشکی براق اطراف شیشه‌ها، آینه‌های جانبی و جلوپنجره‌ی جلو متمایز می‌شوند. کابین هم شامل صندلی‌های اسپورت با چرم ناپا، فرمان گرم شونده با پدال شیفترها و اهرم تعویض دنده پوشیده از چرم می‌باشد.
نهایتاً به مدل‌های پرچم‌دار اینسکریپشن می‌رسیم که از تریم کروم روشن اطراف پنجره‌ها و جلوپنجره سود می‌برند. داخل کابین هم عناصر چوبی و چرمی به همراه سیستم تهویه مطبوع 4 ناحیه‌ای و… به چشم می‌خورند.
advertising