بررسی و مشخصات سدان لوکس ولوو S90

خودرولوکس

- 97/11/03
بررسی و مشخصات سدان لوکس ولوو S90ولوو S90 قرار بود پیش از XC90 معرفی شود اما در نهایت مدیران این شرکت تصمیم بر ارایه‌ی شاسی بلند در وهله‌ی اول گرفتند. تمامی مدل‌های تازه معرفی شده‌ی ولوو از معماری SPA (معماری محصولات قابل قیاس) بهره می‌برند که ولوو برای توسعه‌ی آن 4 سال زمان صرف کرده است. بدین صورت تمامی محصولات آینده‌ی ولوو وجوه اشتراک بسیاری با یکدیگر خواهند داشت تا هزینه‌ی توسعه هر یک به حداقل برسدولوو S90 تمام ویژگی‌های خوب برادر قدبلند خود، یعنی XC90 را به ارث برده است. حتی به نوعی از پلت‌فرم مشترک نیز استفاده کرده‌اند. این مدل از ولوو برای اولین با در 2 دسامبر 2015به صورت خصوصی به نمایش درآمد، که در همان سال جایزه بهترین طراحی سال را از آن خود کرد و در سال 2016بطور رسمی معرفی شد
بررسی و مشخصات سدان لوکس ولوو S90
البته S90 ادامه دهنده راه سری S80 نیست، اما جایگزین بهتری برای آن است S90 نسبت S80 به میزان 2.6 سانتی‌متر در عرض افزایش را تجربه کرده و طول خودرو نیز ۱۰ سانتی‌متر افزایش یافته است. سدان S90 نیز همانند برادر خود XC90 به پیشرانه‌ی چهار سیلندر مجهز است و ولوو هیچ برنامه‌ای برای ارایه‌ی پیشرانه‌های حجیم‌تر ندارد. به وضوح حرکت صنعت خودروسازی قابل مشاهده است که تمام تولید کننده‌ها به پیشرانه‌های کم‌ حجم و کم مصرف متمایل شده‌اند و دیگر خبری از نمونه‌های حجیم 8و 12 سیلندر حتی در مدل‌های لوکس و فول سایز نیست.

ولوو s90 مدل 2018 دارای چهار تیپ است که دو مدل با موتور توربو معمولی و دو مدل دیگر نیز دارای موتور سوپر شارژ هستند.سدان لوکس و لاکچری ولوو که دارای طراحی عضلانی و چهره ای خشن است موتور های مربوط به مدل های T5 از نوع 4 سیلندر توربو با حجم 2000 سی سی است و دارای خروجی قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 258 پوند بر فوت است.موتور های مربوط به مدل های T6 نیز از نوع 4 سیلندر سوپر شارژ با حجم 2000 سی سی است و دارای خروجی قدرت 316اسب بخار و گشتاور 295 پوند بر فوت است.

طراحی این سدان لوکس برگرفته از کوسه با دماغه‌ای تیز است، در بخش جلویی آن امضای همیشگی ولوو با خط کج نوستالژیک بر روی جلوپنجره دیده می‌شود، هدلایت‌ها با‌شکوه طراحی شده‌اند و البته این بخش عضلانی‌تر و آیرودینامیک‌تر از قبل طراحی شده است، که یادآور خودروهای آمریکایی است. در بخش انتهایی اما طراحی کمی از مد افتاده‌تر به نظر می‌آید، به نظر این بخش توان رقابت با رقیبان را نداشته باشد، اما این موضوع چندان چشمگیر نیست و شما را نسبت به طراحی دلسرد نخواهد کرد.
در بخش کابین نیز ولوو از همان نمایشگر بزرگ XC90 در S90 استفاده کرده است. تمامی تنظیمات موجود از طریق همین نمایشگر انجام می‌شود و به لطف آن تعداد کلید‌های داشبورد به حداقل رسیده است. سیستم چندرسانه‌ای S90 از اندروید اتو و کارپلی نیز پشتیبانی می‌کند.

همانطور که مطلع هستید ولوو از سردمداران بخش ایمنی سرنشینان در میان خودروسازان است و همواره علاوه بر تجهیز به جدید‌ترین تکنولوژی‌های موجود در این زمینه، با بهره بردن از سیستم‌های خاص خود یک قدم از سایر رقبا نیز جلوتر است. ولوو S90 نیز به عنوان محصول لوکس این شرکت سوئدی تا دندان به سیستم‌های ایمنی مجهز شده است. سیستم ترمز خودکار اضطراری و جلوگیری از برخورد با موانع به صورت استاندارد در S90 تعبیه شده‌اند و برای اولین بار این سیستم علاوه بر خودروها توانایی تشخیص حیوانات، عابران پیاده و دوچرخه سواران را نیز دارد
advertising