رونمایی از پلت فرم جدید شاسی بلند جیلی SX11

خودرواخبار

- 97/09/19
رونمایی از پلت فرم جدید شاسی بلند جیلی SX11پس از توسعه موفق پلتفرم ماژولار کامپکت با همکاری شرکت ولوو، جیلی خبر از توسعه اولین پلتفرم ماژولار اختصاصی خود داده است. این پلتفرم با نام BMA یا معماری ماژولار سگمنت B شناخته می‌شود. این پلتفرم برای توسعه محصولات مختلفی شامل سدان، استیشن، کراس‌اوور و MPV مورد استفاده قرار می‌گیرداولین خودرویی که بر اساس این پلت‌فرم ساخته شده کراس‌اووری بنام SX11 است که اواخر امسال به بازار خواهد آمد.
رونمایی از پلت فرم جدید شاسی بلند جیلی SX11
جیلی گفته است که این کراس‌اوور جدید به یک پیشرانه 1.5لیتری توربو مجهز شده که 180اسب بخار قدرت و 255نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که با همکاری ولوو توسعه پیدا کرده است، هم‌اکنون در مدل‌های ولوو XC40 و لینک‌اند کو 01 مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما درحالی‌که جیلی تنها یک موتور را برای SX11 تأیید کرده است، پلت‌فرم BMA قابلیت تجهیز به قوای محرکه دیگری مانند پلاگین‌هیبریدی و هیبریدی خفیف را هم دارد. علاوه بر این، سازنده چینی تأیید کرده است که در این پلت‌فرم امکان نصب موتورهای 1 لیتری سه سیلندر توربو و 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو هم وجود دارد.

جیلی اطلاعات زیادی را در رابطه با پلتفرم جدید خود منتشر نکرده است با این حال پلتفرم BMA را با پلتفرم TNGA شرکت تویوتا و پلتفرم MQB کمپانی فولکس واگن مقایسه کرده است. این پلتفرم جدید توسط برندهای زیرمجموعه جیلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و خودروهای توسعه به وسیله آن در کشورهای اروپایی، اروپای شرقی، آفریقا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا به فروش می‌رسد.

بازگردیم به کراس‌اوور SX11. گزارش‌های قبلی تأیید کرده‌اند که این خودرو 4.33 متر طول، 1.80 متر عرض و 1.61 متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن‌هم برابر با 2.60 متر است که این یعنی کراس‌اوور جدید جیلی کمی بزرگ‌تر از هوندا HR-V است.
advertising